וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטר מיינר, 25 שנה ל"חג של החגים": חמש המלצות לתחילת דצמבר

6.12.2018 / 0:00

אחד המוזיקאים המסקרנים ביותר בישראל משיק אלבום חדש עם אורחים שווים במיוחד, פסטיבל "החג של החגים" בחיפה חוגג 25 שנה של קסם ודו-קיום - ועוד כמה המלצות תרבותיות שוות במיוחד. ויש גם אזהרה ממה חייבים להתרחק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עטר מיינר

אחד האמנים שמעוררים כרגע הכי הרבה הייפ בישראל, עטר מיינר, מגיע להופעה ראשונה בבארבי כדי לחגוג את צאתו של האלבום החדש. בשנים האחרונות עבד מיינר כמפיק של לא מעט אמנים, ביניהם עדי אולמנסקי וריף כהן, והוא נחשב גם כזמר וכיוצר לאחד הקולות המרעננים במוזיקה הישראלית שיודע לפעול בסצנה של עולם ההיפ-הופ על התפר בין ישראל לעולם, בין השוליים למיינסטרים, בין אמונה לאהבה. במופע הקרוב הוא יארח את גלעד כהנא, דור 3, עדי אולמנסקי, עדן דרסו, ריף כהן וראסטה חי.

מתי? יום שלישי, 11.12

איפה? בארבי תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלון עדר

אלון עדר, אחת ההבטחות הגדולות של המוזיקה, מוציא אלבום חדש - המשך ישיר לקו המוזיקלי המרתק שגיבש במהלך השנים. את האלבום "משתלבים בנוף" כתב והלחין ביחד עם כל חברי להקתו - ספי ציזלינג על החצוצרה, אבנר קלמר על הכינור, רן דרום על החשמלית, נדב הולנדר על הבס ויונתן רוזן על התופים. ברביעי הבא ישיק את אלבומו החדש ויארח את מאור כהן ודניאל קריאף.

מתי? יום רביעי, 12.12, 20:30

איפה? בארבי תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

25 שנה לחג של החגים

הוא התחיל לפני 25 שנים כיוזמה של אמנים ערבים ויהודים בוואדי ניסנס כשחנוכה, כריסמס והרמדאן נפגשו בחודש דצמבר, ומאז הוא הפך למסורת מבורכת בחיפה. כל האזור זוהר ומקושט באורות ובדוכנים, ועשרות אלפי מבקרים מגיעים מכל רחבי הארץ כדי להריח ניחוחות טובים של דו-קיום וחו"ל. כל הפעילויות שמכינים בית הגפן ועיריית חיפה מתקיימות בסופי השבוע (חמישי עד שבת) וכוללות מופעי רחוב ומוזיקה, תהלוכת כריסמס, סיורי בתים פתוחים ואוכל, קונצרטים בכנסיות, שיעורי ערבית בחינם ועוד ועוד. מופע הפתיחה יהיה "עומרי" - פירקת א-נור, ויולט סלאמה, ריימונד אבקסיס ונטלי פרץ יבצעו את שירי האהבה הגדולים בעברית, ערבית ומרוקאית. לא להחמיץ.

מתי? הערב (6.12) אירוע הפתיחה, אך הפסטיבל צפוי להתקיים לאורך כל סופי השבוע בדצמבר

איפה? רחבי חיפה - לפרטים

גם היא תופיע. פירקת א-נור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נמרוד לב

אחרי שלא הופיע בתל אביב שלוש שנים, מגיע נמרוד לב ל"בר גיורא" למופע אקוסטי מיוחד שבו הוא מציין 20 שנה ל"זה כל הקסם" הקלאסי. נמרוד לב יבצע את כל שיריו האהובים בעיבודים מיוחדים ויחשוף חלק משיריו החדשים שייצאו בקרוב באלבום חדש. את האלבום החדש הוא מפיק ומקליט בימים אלו בהשתתפות עמיר לב, גיא ויהל ועוד ועוד.

מתי? יום רביעי, 12.12

איפה? בר גיורא, תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המיזנטרופ

המיזנטרופ, אחד המחזות החשובים של מולייר, מספר על אלצסט, אציל צרפתי שמאס בחוקים החברתיים אשר מקיפים אותו. הוא מחליט לצאת למסע-צלב מוסרי כשהוא נלחם בשקר ובזיוף. המחזה, המספר על אהבה וחברות בעולם נטול פרטיות שבו האדם תמיד נמצא תחת מעקב, יעלה בתיאטרון תמונע ואולי אף יציב מראה מול המציאות הישראלית היומיומית.

מתי? יום ראשון ויום שני, 9-10.12, בשעה 20:00

איפה? תיאטרון תמונע, תל אביב

המיזנטרופ תיאטרון תמונע. קים גורדון,
המיזנטרופ/קים גורדון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחה בהפתעה

הרבה קומדיות צרפתיות עלובות הופצו בארץ בשנים האחרונות, והוציאו כאן שם רע לקולנוע הצרפתי. "משפחה בהפתעה", שעולה כאן בסוף השבוע, היא הגרועה שבהן. היזהרו לא להתבלבל בקופה בינה ל"המשפחה שלי" ו"פתאום משפחה" הטריים גם כן, אך הטובים הרבה יותר.

הרוח החיה מאחורי הסרט הוא התסריטאי-במאי-שחקן דני בון, אחד הקומיקאים הפופולריים בצרפת, המוכר גם בישראל בזכות מהתלות כמו "הקמצן" ו"ברוכים הבאים לצפון". כמו בלהיט ההוא, גם כאן הוא עוסק בפער בין פריז לאזורים הצפוניים והנחשלים של המדינה. זאת, דרך סיפורו של אדריכל סנוב מעיר האורות, המנסה להתכחש לעברו הפריפריאלי, עד שזה רודף אותו.

לקרוא לתוצאה בורקס יהיה עלבון למאפה השמנוני. מדובר בתוצר קולנועי כל כך נחות, פוגעני ומייסר לצפייה, עד שברוח ההפגנות המתרחשות כרגע בצרפת, מתעורר חשק לעטות אפודות צהובות ולהתחיל להשליך אבנים על המסך. לא ברור גם למה טרחו להפיץ אותו בישראל: ההומור כאן, אם אפשר לקרוא לזה ככה, הולך לאיבוד בתרגום, מה שהופך את "משפחה בהפתעה" לחסר ערך עוד יותר. והמביך מכל: מאכל הפיגולים הזה, שלא ראוי להיקרא סרט, מוקרן בסינמטק תל אביב, שכנראה כבר לא ראוי להיקרא סינמטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully