וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: המוזיאון הנייד זומו זכה בתחרות עולמית יוקרתית

4.12.2018 / 20:30

המוזיאון הנייד הישראלי זומו זכה בציון לשבח בתחרות הבינלאומית של בית המכירות הלונדוני סותביס, בה מתמודדים מיזמים אמנותיים ותערוכות פורצי דרך. בין נימוקי השופטים: "זומו בודק ובוחן איך ניתן לאפשר גישה רחבה לאמנות גם בסביבות קשות ומסובכות"

המוזיאון הנייד זומו בתחנתו השניה, ערד. דורון אורגיל,
המוזיאון הנייד זומו בתחנתו השנייה, ערד/דורון אורגיל

המוזיאון הנייד הישראלי זומו זכה בציון לשבח בתחרות הבינלאומית של בית המכירות הלונדוני סותביס, בה מתמודדים מיזמים אמנותיים ותערוכות פורצי דרך. זומו הוא המוזיאון הנייד הראשון בישראל, יוזמה פרטית ועמותה ללא כל מטרת רווח, שאינה נתמכת על ידי גופים ממשלתיים. לאחר שהציג בירוחם, זומו נמצא בימים אלה בתחנתו השנייה בערד, ומציג בהאנגר של מפעל "מגבות ערד" ובמרכז לאמנות עכשווית בערד, עד 28 בדצמבר, בהשתתפות 40 אמנים, ופתוח לקהל הרחב ללא תשלום.

בנימוקים להענקת הציון לשבח לזומו נכתב: "זומו הוא פרויקט שמבקש לחשוב מחדש לאן מוסד המוזיאון יכול להתקדם ולהתפתח. זומו בודק ובוחן איך ניתן לאפשר גישה רחבה לאמנות גם בסביבות קשות ומסובכות, ואיך האתגרים הללו יכולים להפוך לכר פורה של פתרונות יצירתיים".

המוזיאון הנייד זומו בתחנתו השניה, ערד. דורון אורגיל,
מתוך המוזיאון הנייד זומו/דורון אורגיל

בתחרות, בה השתתפו קרוב לאלף מוזיאונים ומיזמים, זכו חמישה פרויקטים בלבד בציון לשבח ובפרס כספי על סך 10 אלפים פאונד. לצד זומו, זכו לציון לשבח תערוכה על הנרי מור שתתקיים בלונדון ב-2019, תערוכה על מגדר שתוצג באיווה, ארצות הברית, ב-2019, רטרוספקטיבה של רוברט קולסקוט שתוצג בסנסינטי ב-2020 ותערוכה של ג'קסון הלנגואי שתוצג בקייפטאון, דרום אפריקה ב-2020. בפרס הראשון זכה מוזיאון האקדמיה לסרטים שיוקם בניו יורק ב-2020 וייפתח עם תערוכה מקיפה על השפעת היוצרים האפרו-אמריקנים על תולדות הקולנוע.

  • עוד באותו נושא:
  • אמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully