וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג כחול-לבן: סרטו הקצר של גיא נתיב בדרך לאוסקר

18.12.2018 / 1:23

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה על רשימות מקוצרות מתוכן ייבחרו המועמדים בשלל קטגוריות. "האופה מברלין" יצא מהמירוץ בקטגוריית הסרט בשפה זרה, אבל "Skin", סרטו הקצר ודובר האנגלית של הישראלי גיא נתיב, נכלל ברשימה. המועמדויות הסופיות יוכרזו לקראת סוף ינואר

האופה מברלין. עמרי אלוני,
גם לא הפעם. מתוך "האופה מברלין"/עמרי אלוני

חודש לפני פרסום המועמדויות לאוסקר, הכריזה היום האקדמיה האמריקאית לקולנוע על רשימות מקוצרות בכמה קטגוריות, מתוכן ייבחרו המועמדים הסופיים בהן. מנקודת מבט ישראלית, היו בהכרזה חדשות טובות ובשורות מאכזבות.

נתחיל עם החדשות הרעות: בקטגוריית הסרט הארוך בשפה זרה, שוב נפקד מקומה של ישראל, שלא היתה מועמדת לפרס מאז "הערת שוליים" ב-2012 וגם הפעם מחוץ למשחק. האקדמיה הכריזה על תשעה סרטים, והנציג הכחול-לבן, "האופה מברלין", אינו ביניהם. מי כן בפנים? כצפוי, "רומא" המקסיקאי, שהוא גם הפייבוריט המובהק לזכייה. גם השכנים מלבנון בפנים עם "כפר נחום". כצפוי, גם פולין השתלבה עם "אהבה בימים קרים", דרום קוריאה עם "בערה", גרמניה עם "יצירה ללא מחבר", קולומביה עם "ציפורים נודדות", דנמרק עם "האשמים" ויפן עם "המשפחה שלי". הפתעה מסוימת נרשמה כש"אייקה" הקזחי נכנס, ו"נערה" הבלגי והמדובר נותר בחוץ.

והבשורה המשמחת: ברשימה המקוצרת בקטגוריית הסרט העלילתי הקצר, אפשר למצוא את "Skin", הפקה אמריקאית דוברת אנגלית שביים גיא נתיב, שגם כתב את התסריט יחד עם שרון מימון. הדרמה הזו עוסקת בפשע שנאה בעיירה ענייה בארצות הברית, והיא שימשה השראה לסרט ארוך בשם זהה שהישראלי ביים השנה, וזכה גם כן לתהודה ולהצלחה.

ב-22 בינואר תכריז האקדמיה על רשימת המועמדויות המלאה, ואז נדע אם סרטו של נתיב נכנס גם לחמישייה הסופית, ובאופן כללי מי הם המועמדים והמועמדות בכל קטגוריה.

Skin. ניו נייטב פיקצ'רס,
חזק בתמונה. מתוך "Skin"/ניו נייטב פיקצ'רס
גיא נתיב. תיאו וג'ולייט,
גיא נתיב/תיאו וג'ולייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully