וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לרוג'ר ווטרס: להקת הקאברים לפינק פלויד תגיע לישראל כמתוכנן

18.12.2018 / 13:04

לאחר שחבר הפינק פלויד לשעבר, רוג'ר ווטרס, לחץ על להקת גרסאות הכיסוי ללהקתו לבטל את הופעתה בישראל, ועל רקע איומים שקיבלו חברי הלהקה על חייהם, ביטלה הלהקה את בואה. כעת היא חוזרת בה ותגיע כמתוכנן לארץ. מפיק המופע: "זה ניצחון אדיר"

רוג'ר ווטרס. Karl Walter, GettyImages
חטף מהלומה הפעם. רוג'ר ווטרס/GettyImages, Karl Walter

להקת גרסאות הכיסוי של הפינק פלויד, UK Pink Floyd Experience, חזרה בה מהחלטתה לבטל את הופעתה בישראל בעקבות לחציו של רוג'ר ווטרס, ובסופו של דבר תופיע כאן כמתוכנן. אדוארד שינקרבסקי, מפיק חברת "אגואיסט" שמביאה את הלהקה לישראל, אמר לוואלה! תרבות: "חברי הלהקה ספגו קרוב לשלושת אלפים איומים בדרישה לבטל את הופעתם בארץ. הכמות המטורפת של האיומים הכניסה אותם ללחץ גדול. הביטול לא נבע מסיבות פוליטיות אלא מהאיומים האלה בלבד. לקח לנו שבוע לשכנע אותם להופיע. זה ניצחון אדיר שהצלחנו להביא אותם".

"ברור לנו שבימים הקרובים, במידה וזה יופץ לתקשורת העולמית, יתרחש מין עליהום חדש על חברי הלהקה", הוסיף ואמר לוואלה! תרבות המוזיקאי זיו רובינשטיין, איש חברת ההפקה. "אנחנו מקווים ששוחרי המוזיקה הישראליים יעמדו מאחוריהם. הם נקטו בצעד אמיץ, ולא נותר לנו אלא לקוות שעוד אמנים יילכו בדרכם, ויבינו שאין קשר בין אמנות לפוליטיקה".

להקת גרסאות הכיסוי לפינק פלויד, UK PINK FLOYD EXPERIENCE. אגואיסט הפקות,
להקת UK Pink Floyd Experience/אגואיסט הפקות

לפני שבוע וחצי הפעיל חבר הפינק פלויד לשעבר, רוג'ר ווטרס, לחצים כבדים על הלהקה בנסיון לשכנעה לבטל את שלוש הופעותיה שנקבעו לתחילת ינואר. "אני מזועזע לראות שאתם מתכננים להופיע בתל אביב, חיפה ובאר שבע. אנא אל תעשו את זה", כתב אז בעמוד הפייסבוק שלו, "לשיר את שיריי בפני הקהל בישראל ולעודד את הטיוח התרבותי לממשלת הגזענות והאפרטהייד של המדינה הזאת, יהיה מעשה זדוני וחסר כבוד". ווטרס פנה לחברי הלהקה בשמותיהם והוסיף: "האם מעולם לא הקשבתם ליצירה שאתם מבצעים לפרנסתכם? האנשים שאתם מתכוונים לבדר מוציאים להורג את ילדי השכנים שלהם, יורים בהם בדם קר מדי יום. בשם כל דבר אנושי, בבקשה הקשיבו לטיעונים שלי ובטלו את הופעתם היום".

זמן קצר לאחר דבריו של ווטרס, הלהקה פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה כי "כל ההופעות בישראל מבוטלות". לאחר מכן, חברת "אגואיסט הפקות", שאחראית על הבאתה לארץ, פרסמה הודעה שלפיה למרות המאמצים "נבצר מאיתנו מלעצור את הסחף שהגיע לשיאו בפרסום פומבי של מספרי הטלפון של חברי הלהקה, שהחלו להיות מוטרדים עד כי נאלצו לנתק את מכשיריהם".

הלהקה תארח להקת גרסאות כיסוי נוספת לשירי הפינק פלויד, Echoes, המורכבת מחברים ישראלים. ההופעות יתקיימו ב-4 בינואר במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע, ב-5 בינואר בהיכל התרבות בתל אביב וב-6 בינואר במרכז הקונגרסים בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully