וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית והבמאית פני מרשל ("ביג", "ליגה משלהן") הלכה לעולמה בגיל 75

18.12.2018 / 21:33

פני מרשל התפרסמה כשחקנית בסיטקום "לאוורן ושירלי" ולאחר מכן כבמאית של קלאסיקות קולנועיות אהובות כמו "ביג" בכיכובו של טום הנקס, "התעוררות" עם רובין וויליאמס ורוברט דה נירו, "ליגה משלהן" בכיכובן של ג'ינה דיוויס, טום הנקס ואחרים. אתמול (שני) הלכה לעולמה

הבמאית פני מרשל, 2009. AP
האישה הראשונה שהכניסה מאה מיליון דולר בקופות. פני מרשל/AP

פני מרשל הלכה לעולמה אתמול (שני) בגיל 75 כתוצאה מסיבוכי סוכרת. מרשל התפרסמה כשחקנית ב"לאוורן ושירלי", סדרת-בת של "ימים מאושרים" שיצר אחיה, גארי מרשל (במאי "אישה יפה", בין היתר). במהלך שידור הסדרה, בין השנים 1976 ל-1983, הייתה מועמדת שלוש פעמים על תפקידה לפרס גלובוס הזהב. לאחר שהסדרה ירדה מהמרקע עברה מרשל בעיקר אל תפקידים מאחורי המצלמה - הפקה ובימוי. ב-1986 ביימה את סרטה הראשון, הקומדיה "ג'ק פלאש המקפץ" בכיכובה של וופי גולדברג, ושנתיים אחרי כן הביאה אל המסך את אחד מסרטיה האהובים ביותר - "ביג", בכיכובו של טום הנקס. הצלחתו הגדולה של הסרט הפכה את מרשל לאישה הראשונה שסרט שלה חוצה את סף מאה מיליון הדולר בהכנסות.

ב-1990 ביימה מרשל את הדרמה "התעוררות", בכיכובם של רובין וויליאמס ורוברט דה נירו, שהיה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. לאחר מכן ביימה את הקומדיה "ליגה משלהן", בכיכובן של ג'ינה דיוויס, טום הנקס ומדונה - סרט נוסף שהכנסותיו חצו את סף מאה מיליון הדולר. בהמשך ביימה את "חכם על גדולים" בכיכובו של דני דה ויטו, "אשת הכומר" בכיכובם של וויטני יוסטון ודנזל וושינגטון, ואת "הבחורים בחיי" עם דרו ברימור ובריטני מרפי, שיצא ב-2001. מאז לא ביימה עוד סרטים אך הפיקה את "סינדרלה מן" בכיכובו של ראסל קרואו ואת "סמנתה" בכיכובה של ניקול קידמן, וחופן של פרקים בסדרות כמו "טרה" ו"החיים על פי ג'ים".

מרשל הותירה אחריה את בתה טרייסי ריינר, אחותה רוני מרשל ושלושה נכדים.

  • עוד באותו נושא:
  • ביג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully