וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלפי של ח"כ חזן עם נתניהו וח"כים זכה בתואר תמונת השנה ב"עדות מקומית"

20.12.2018 / 11:39

תיעוד צילום הסלפי של ח"כ אורן חזן (הליכוד) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם חברי הקואליציה לאחר שעבר בכנסת חוק הלאום, זכה בתואר תמונת השנה בתחרות צילומי העיתונות "עדות מקומית" לשנת 2018. התמונה צולמה על ידי אוליבייה פיטוסי עבור עיתון "הארץ"

צילום סלפי של ח״כ אורן חזן (הליכוד) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם חברי הקואליציה לאחר שעבר בכנסת חוק הלאום. צולם על ידי אוליבייה פיטוסי עבור הארץ בכנסת ב-18 ביולי. אוליבייה פיטוסי, שימוש חד פעמי
תמונת השנה: צילום הסלפי של ח"כ אורן חזן/שימוש חד פעמי, אוליבייה פיטוסי

תיעוד צילום הסלפי של ח"כ אורן חזן (הליכוד) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם חברי הקואליציה לאחר שעבר בכנסת חוק הלאום, זכה בתואר תמונת השנה בתחרות צילומי העיתונות "עדות מקומית" לשנת 2018. התמונה צולמה על ידי אוליבייה פיטוסי עבור עיתון "הארץ" בכנסת ב-18 ביולי, ונראים בה עוד חברי הכנסת אבי דיכטר, נורית קורן, ירון מזוז, איוב קרא, מיקי זוהר וענת ברקו.

כך נימקו השופטים את בחירתם בתמונה: "צילום 'חוק הלאום' של אוליבייה פיטוסי, הוא צילום של 'רגע מכריע', המציג למעשה את הפנים והשמות שמאחורי המילים הכתובות בחוק עצמו שעבר בכנסת ישראל. לא פחות משחוק הלאום מסמן את התהליך שעוברת החברה בישראל מדמוקרטית ליהודית, ויש האומרים מדמוקרטית לגזענית - הצילום מציג לנו את הרגע שאחרי ההצבעה. זהו רגע של השתחררות ופורקן שבמרכזו מוצגת עניבה אדומה אותה עונד ראש הממשלה כ'תמרור אדום'. לצדו ניצבים חברי הכנסת התומכים בחוק כמראה של החברה בישראל - חלקם בעלי חולצות לבנות וכרסים משתפלות. ואל מול כל אלה ה'מצלפון' של ח"כ אורן חזן המתעד כאחד האדם את הרגע ההיסטורי הזה ומסתיר את אפשרות ה'יציאה' ממנו".

מתוך סדרת צילומים של בארי תליס המתעדים רגעים אישיים של חוויה דתית, ברגעי אקסטזה, במהלך אירועים וטקסים. בארי תליס, שימוש חד פעמי
מתוך סדרת צילומים המתעדים רגעים אישיים של חוויה דתית, ברגעי אקסטזה, במהלך אירועים וטקסים/שימוש חד פעמי, בארי תליס

בין הזוכים הנוספים: בקטגוריית סדרת השנה זכתה בארי תליס, על צילום רגעים אישיים של חוויה דתית ברגעי אקסטזה, במהלך אירועים וטקסים. הצילומים התקיימו בירושלים ובבני ברק בין 2014 ל-2018 ונערכו בטכניקת חשיפה ארוכה, שיוצרת כאוס, ובעזרת מבזק, שמדגיש דמויות מרכזיות; בקטגוריית חדשות, תמונות בודדות, זכה איליה יפימוביץ (DPA) שצילם צעיר פלסטיני במהלך עימות עם חיילי צה"ל בשבוע השני להפגנות בגדה המערבית, שהתפרצו לאחר הודעתו של נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ על העברת השגרירות לירושלים. הצילום התקיים בקלנדיה בדצמבר של השנה שעברה; בקטגוריית חדשות, סדרות, זכה אמיר כהן (רויטרס) על צילום עפיפוני תבערה, שריפות, עשן ורקטות בעוטף עזה בין נובמבר 2017 לאוגוסט השנה.

עוד באותו נושא

תמונה אחת שווה אלפיים מילים: צפו בצילומים שעשו את 2017

לכתבה המלאה
צעיר פלסטיני במהלך עימות עם חיילי צה"ל בשבוע השני להפגנות בגדה המערבית. איליה יפימוביץ, שימוש חד פעמי
צעיר פלסטיני במהלך עימות עם חיילי צה"ל בשבוע השני להפגנות בגדה המערבית/שימוש חד פעמי, איליה יפימוביץ

בקטגוריית טבע וסביבה, תמונות בודדות, זכה אוהד צויגנברג ("ידיעות אחרונות") על צילום תרגיל הסוואה של לוחמי משמר הגבול, בהרי ירושלים, במרץ; בקטגוריית טבע וסביבה, סדרות, זכה אלכסנדר ברונפר על צילום מתרחצים ומבקרים בים המלח, ליד הר סדום, בין ספטמבר 2016 לאוגוסט השנה; בקטגוריית דת ואמונה, תמונות בודדות, זכה אמיל סלמן (הארץ) על צילום חברי תנועות המקדש שוחטים כבש בירושלים במרץ השנה בעת "תרגול" הקרבת קרבן פסח, כהכנה לקראת הקמת בית המקדש השלישי בירושלים; ובקטגוריית דת ואמונה, סדרות, זכה אסף פרידמן, שתיעד את עובדי חברה קדישא בבתי עלמין בין ינואר לאוגוסט השנה.

עפיפון תבערה בעוטף עזה (צילום: אמיר כהן, רויטרס). אמיר כהן, רויטרס, שימוש חד פעמי
עפיפון תבערה בעוטף עזה/שימוש חד פעמי, אמיר כהן, רויטרס

בקטגוריית חברה וקהילה, תמונות בודדות, זכה מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט) על צילום מתנחלים ביצהר, המשחקים עם בנם התינוק; בקטגוריית חברה וקהילה, סדרות, זכה אורן זיו (אקטיבסטילס) שצילם עבור "שיחה מקומית" את פינוי היישוב חאן אלאחמר, בין יוני ליולי השנה.

מתנחלים ביצהר משחקים עם בנם התינוק. מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט), שימוש חד פעמי
מתנחלים ביצהר משחקים עם בנם התינוק/שימוש חד פעמי, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט)

בקטגוריית ספורט, תמונות בודדות, זכה אוהד צויגנברג (ידיעות אחרונות) על צילום יוסי בניון, שנאלץ לעזוב את קבוצת בית"ר ירושלים; ובקטגוריית ספורט, סדרות, זכה מיכאל שבדרון שתיעד מרוץ סוסים במסלול רכיבה בנגב.

יוסי בניון (צילום: אוהד צויגנברג, ידיעות אחרונות). אוהד צויגנברג (ידיעות אחרונות), שימוש חד פעמי
יוסי בניון/שימוש חד פעמי, אוהד צויגנברג (ידיעות אחרונות)

בקטגוריית תרבות ואורבניזם, תמונות בודדות, זכה אסף קליגר על צילום תום יער בעודה מסירה את האיפור, בסוף יום צילומים לתוכנית "תום יער עושה בגרות"; בקטגוריית תרבות ואורבניזם, סדרות, זכתה קורינה קרן (רויטרס) על צילומי גגות בתים בתל אביב המשמשים מקומות מפלט למטרות שונות; הזוכה בקטגוריית סיפור מצולם - גילי בניטה, על מעקב במשך שנה אחרי הארגון ההומניטרי "הצל לבו של ילד", המציע טיפול רפואי מציל חיים לילדים ממדינות מתפתחות, הסובלים ממחלות לב מולדות.

תום יער בעודה מסירה את האיפור, בסוף יום צילומים לתוכנית ״תום יער עושה בגרות״. אסף קליגר, שימוש חד פעמי
תום יער בעודה מסירה את האיפור, בסוף יום צילומים לתוכנית ״תום יער עושה בגרות״/שימוש חד פעמי, אסף קליגר

אירוע הצילום המרכזי בישראל יפתח היום, יום ה', 20, בדצמבר במוז"א - מוזיאון ארץ ישראל, תל-אביב, בטקס הענקת התעודות לצלמים הזוכים בתחומי תחרות צילום העיתונות "עדות מקומית".

התצלומים הזוכים יוצגו עד ה-2 בפברואר בתערוכה "עדות מקומית", שנערכת זו השנה ה-16, יחד עם התערוכה הבינלאומית World Press Photo הנודדת בעולם, במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. אוצר התערוכה הוא עמי שטייניץ, לצדו ישבו בצוות השיפוט אורי גרשוני, גלעד טוקטלי, מארק יאשאייב, אילן יצחייק, יעקב ישראל, רינה קסטלנוב, גיא רז, ורדי כהנא ודנה וולפיילר-ללקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully