וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויד גרוסמן: "כשאנשים כמו עמוס עוז נלקחים מאיתנו, משהו בעולם מצטמצם"

28.12.2018 / 18:49

"יש ביהדות ביטוי יפה, 'נפל אילן גדול'. כשנופל עץ גדול ביער, הכל סביבו מזדעזע. ועמוס היה אילן גדול, בכל מה שהוא עשה", ספד דויד גרוסמן לעמוס עוז בשיחה עם וואלה! תרבות, "עמוס הוא מסוג האנשים האלה שכשהם נלקחים מאיתנו, משהו בעולם שלנו מצטמצם"

עמוס עוז 29.8.02. ראובן קסטרו
עמוס עוז/ראובן קסטרו

"זה כאב גדול", ספד הסופר דויד גרוסמן לחברו הסופר עמוס עוז שהלך לעולמו היום (שישי) בגיל 79 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. "יש ביהדות ביטוי יפה, 'נפל אילן גדול'. כשנופל עץ גדול ביער, הכל סביבו מזדעזע. ועמוס היה אילן גדול, בכל מה שהוא עשה. גם בכתיבתו וגם באישיות שלו. בעמוס היתה גדולה. הרגשתי את זה בכל מיני רגעים, ואפילו ברגעים שהיו קשים לו. גם במאבק שלו במחלה. הוא נלחם".

"הוא היה מפוכח וצלול", הוסיף גרוסמן בשיחה עם וואלה! תרבות, "גם באופן שבו הוא ידע להיות חבר, בחום שלו ובלבביות שלו. כמובן שעמוס היה גדול באופן שבו הוא ניסח לנו את מציאות חיינו כאן, באופן שבו הוא ראה את המדינה ואת העתיד, בכישרון היחיד במינו שלו להתעקש על המילה הנכונה, על הדקויות הנכונות ובספרים הרבים מאוד שמלווים אותי מאז שהייתי נער צעיר".

א.ב יהושוג, דויד גרוסמן ועמוס עוז ממסיבת עיתונאים (מור שני). מערכת וואלה!
עמוס עוז ודויד גרוסמן/מערכת וואלה!

"יהיה עוד הרבה הרבה מה לדבר עליו. עמוס הוא מסוג האנשים האלה שכשהם נלקחים מאיתנו, משהו בעולם שלנו מצטמצם. זאת התחושה העיקרית שלי עכשיו, שמשהו באופן שבו אנחנו נוגעים בעולם, מבינים את העולם, מפענחים את העולם, נלקח מאיתנו. למרבה המזל, עמוס נתן לנו כל כך הרבה טקסטים, כל כך הרבה התבוננויות ותובנות, והן ימשיכו ללוות אותנו".

עמוס עוז, מגדולי הסופרים הישראלים, הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן. בתו ההיסטוריונית פרופ' פניה עוז זלצברגר כתבה בחשבון הטוויטר: "אבא שלי האהוב הלך לעולמו ממחלת הסרטן, זה עתה, לאחר הידרדרות מהירה, בשנתו ובשלווה, מוקף אוהביו. אנא כבדו את פרטיותנו. לא אוכל להגיב לפניות. תודה למי שאהב אותו".

עוז הוא אחד הסופרים הישראלים המוערכים והמוכרים ביותר בארץ ובעולם. ספריו של עוז תורגמו ליותר שפות משל כל סופר ישראלי אחר (ל-42 שפות שונות). כמו כן היה עוז סופר מעוטר פרסים ומועמדויות מכובדות, בין השאר זכה עוז ב-1998 בפרס ישראל, ב-2005 בפרס גתה, ובפרס היינריך היינה ב-2008. בשנים האחרונות, החל מ-2007, היה עוז מועמד מקובל לזכייה בפרס נובל לספרות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully