וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווטרס דרש מלהקת המחווה לפינק פלויד לא לשיר משיריו, המעריצים: "חשים מרומים"

6.1.2019 / 17:36

אכזבה בקהל הישראלי שנכח בהופעות להקת הקאברים של הפינק פלויד מכך שנכנעה ללחצי רוג'ר ווטרס ולא ביצעה אפילו שיר אחד שיצר, ביצעה שתי גרסאות כיסוי בלבד של "הצד האפל של הירח" בעוד שהובטח שיבוצע כל האלבום, והלהקה הישראלית האורחת ניגנה חצי מההופעה

רוג'ר ווטרס הלוואי שלא היית כאן. באדיבות HOT8,
הצליח ללחוץ. רוג'ר ווטרס/באדיבות HOT8

כעס, תסכול ואכזבה בקרב קהל שנכח בהופעות הלהקה הבריטית UK PINK FLOYD EXPERIENCE, המבצעת גרסאות כיסוי לשירי הפינק פלויד, הנובעים מכך שלמרות שהלהקה הגיעה לארץ היא התקפלה ללחציו של רוג'ר ווטרס, ולא ביצעה אפילו שיר אחד שיצר ווטרס עצמו - זאת למרות שההפקה טענה שתעשה זאת. בנוסף, הלהקה הבריטית ביצעה שתי גרסאות כיסוי בלבד מתוך עשרת שירים האלבום "הצד האפל של הירח", את שתיהן לא יצר ווטרס, זאת בשעה שההפקה התחייבה כי יבוצעו כל שירי האלבום. הלהקה הופיעה שלשום (שישי) במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע, אמש בהיכל התרבות בתל אביב והערב (ראשון) תקיים הופעה שלישית ואחרונה במרכז הקונגרסים בחיפה. בנוסף לכל אלה, מרבית להיטיה של פינק פלויד לא בוצעו כלל על ידי הלהקה הבריטית.

"לא יודע מה לחשוב על ההופעה של UK Pink Floyd Experience בישראל", כתב הצלם והעיתונאי נעם וינד בעמוד הפייסבוק שלו, "מצד אחד כל הכבוד שלא נכנעו לחרמות ה-BDS של רוג'ר ווטרס, מצד שני אם הם לא יכולים/ מפחדים/ השד יודע מה לבצע את השירים של ווטרס, איש שכידוע איבד כיוון ובחר מכל הצרות בעולם דווקא להתמקד בסכסוך הישראלי-פלסטיני שהוא כה מורכב ובוודאי שאין בו צודק מוחלט, ואשר חתום על רוב היצירות של אחת הלהקות הכי טובות שהיו אי פעם, לדעתי פשוט אולי עדיף שלא להגיע בכלל".

וינד אמנם החמיא ללהקת הכיסוי הישראלי Echoes שהופיעה באותו ערב, אבל הוסיף: "אם הייתי רוצה ללכת להופעת הקאברים שלהם סביר להניח שהייתי נהנה יותר ברדינג 3 במחיר נמוך בהרבה, עם רפרטואר מלא יותר ובאווירה שמתאימה יותר להופעת רוק מאשר האווירה ששררה אתמול בהיכל התרבות. מעט השירים (מתקופות מוקדמות של הפינק פלויד או מהאלבומים אחרי עזיבתו של ווטרס) שביצעה להקת UK Pink Floyd Experience לא תרמו משהו וגם ההנחיה של סולן הלהקה הבריטית בין השירים אותם ביצעה הלהקה הישראלית לא הוסיפה לו כבוד. מצטערים, אנחנו מספיק בוגרים ולא צריכים טובות כאלה".

קטלינה, שהיתה בהופעה בהיכל התרבות, כתבה בפייסבוק: "בפועל הלהקה הישראלית שרה את כל השירים המפורסמים האהובים, הבריטים שרו שירים בודדים מהאלבומים של פינק פלויד לאחר שהתפרקו ו-ווטרס עזב, שיר של סיד בארט משנות ה-60, עוד מעט שירים של דיויד גילמור. וזה היה מאכזב, מרגישים מרומים ובעיקר עצוב. כי החרם מצליח. הוגן היה אם היו נותנים לנו, לקהל, להחליט אם אנחנו רוצים לראות הופעה כזאת. עצוב על הלהקה הבריטית שרוצה להופיע ולתת לקהל ליהנות ומבלה את רוב ההופעה בצידי הבמה". ואדם בשם אנתוני כתב: "עבדו עלי. שילמתי המון כסף בשביל חצי להקה וחצי מופע (...) רמיתם את הקהל".

אישה בשם הלנה שנכחה בהופעה כתבה בפייסבוק: "יצאתי עם תחושה שפשוט רימו אותנו. אם הייתי יודעת מראש שזה המצב לא הייתי משלמת סכום כזה על כרטיס". אדם נאחר כתב: "ההופעה הייתה אכזבה גדולה. יותר ממחצית מההופעה בוצעה על ידי להקה מקומית".

להקת גרסאות הכיסוי לפינק פלויד, UK PINK FLOYD EXPERIENCE. אגואיסט הפקות,
"חשים מרומים". להקת UK Pink Floyd Experience/אגואיסט הפקות

רוג'ר ווטרס כתב בפוסט בפייסבוק ב-20 בדצמבר כי נמסר לו שלהקת גרסאות הכיסוי הבריטית לא תבצע אף אחד מהשירים שלו בהופעתה בישראל. בניגוד להכרזת ווטרס, מההפקה הובטחו דברים הפוכים. ב-24 בדצמבר, נשאל זיו רובינשטיין, איש חברת "אגוסיאט הפקות" שהביאה את הלהקה לישראל, בעמוד הפייסבוק שלו "האם זה נכון שלא ינגנו את השירים של ווטרס?", ורובינשטיין הגיב במילים נחרצות "מנגנים הכל". בנוסף, ביום חמישי האחרון הבטיח רובינשטיין בריאיון ל-103fm כי "הם ישירו באמת את 'The Dark Side of the Moon', את האלבום כולו". למרות ההתחייבויות, הלהקה הבריטית ביצעה שני שירים בלבד מתוך עשרת שירי האלבום, ושניהם לא נוצרו על ידי ווטרס. וכאמור - הלהקה גם לא ביצעה אף שיר אחר שיצר ווטרס.

הלהקה הישראלית שהתארחה בהופעה ביצעה כמה שירים אחרים מהאלבום, ובמקום לשמש רק כלהקה אורחת כמצופה היא הופיעה מחצית מההופעה. זאת בעוד שהקהל הגיע בעיקר כדי לראות את הלהקה הבריטית, ושילם ממיטב כספו (במחיר שבין 199 שקלים ל-429 שקלים). אם היה מעוניין לצפות בהופעת הלהקה הישראלית הוא יכול לראות אותה לבדה במחיר זול יותר של 139 שקלים במועדון רדינג.

זיו רובינשטיין מסר בתגובה לוואלה! תרבות: "עשינו מאמצים עילאיים להביא את הלהקה, כי הבטחנו לקהל שהם יגיעו וכי אני לקחתי את זה אישית, ואמרתי שאני אנצח את רוג'ר ווטרס. טסתי לשכנע את חברי הלהקה בחו"ל ושיתפנו אותם במצוקה שאנחנו נמצאים בתוכה, כי לא יכול להיות שאדם אחד בשם רוג'ר ווטרס יטיל אימה על מוזיקאים. לאחר כמה ימים הודיעו שיגיעו. כשהודיעו שהם באים הם ביקשו לארח אמנים ישראלים, והם הציעו את להקת ECHOES. מאותו רגע השתנה הפרסום שבו היה כתוב בגדול 'שתי להקות על במה אחת'. הם הגיעו לארץ, נפגשו ביניהם וקבעו על פלייליסט. אנחנו בתור מפיקים, אין לנו את הזכות להכריח מישהו לשיר משהו. בהופעה הראשונה בבאר שבע היה פלייליסט אחד, ונכון שבהופעה השניה בשבת היה פלייליסט אחר. אני מתאר לעצמי ששוב הופעל על הלהקה לחץ. ההופעה בהיכל התרבות היתה אכן שונה. עם זאת לבקשת הלהקה הבריטית היה דגל ישראל. נכון שהלהקה הבריטית נתנה את הבמה ללהיטים ללהקה הישראלית. תמיד יהיו אנשים לא מרוצים".

כזכור, בחודש שעבר הפעיל חבר הפינק פלויד לשעבר, רוג'ר ווטרס, לחצים כבדים על הלהקה בנסיון לשכנעה לבטל את שלוש הופעותיה. "אני מזועזע לראות שאתם מתכננים להופיע בתל אביב, חיפה ובאר שבע. אנא אל תעשו את זה", כתב אז בעמוד הפייסבוק שלו, "לשיר את שיריי בפני הקהל בישראל ולעודד את הטיוח התרבותי לממשלת הגזענות והאפרטהייד של המדינה הזאת, יהיה מעשה זדוני וחסר כבוד". ווטרס פנה לחברי הלהקה בשמותיהם והוסיף: "האם מעולם לא הקשבתם ליצירה שאתם מבצעים לפרנסתכם? האנשים שאתם מתכוונים לבדר מוציאים להורג את ילדי השכנים שלהם, יורים בהם בדם קר מדי יום. בשם כל דבר אנושי, בבקשה הקשיבו לטיעונים שלי ובטלו את הופעתם היום".

זמן קצר לאחר דבריו של ווטרס, הלהקה פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה כי "כל ההופעות בישראל מבוטלות". מאוחר יותר, חזרה בה הלהקה הבריטית מהחלטה ונמסר כי תופיע כמתוכנן בארץ. אדוארד שינקרבסקי, מפיק חברת "אגואיסט" שהביאה את הלהקה לישראל, אמר אז לוואלה! תרבות: "חברי הלהקה ספגו קרוב לשלושת אלפים איומים בדרישה לבטל את הופעתם בארץ. הכמות המטורפת של האיומים הכניסה אותם ללחץ גדול. הביטול לא נבע מסיבות פוליטיות אלא מהאיומים האלה בלבד. לקח לנו שבוע לשכנע אותם להופיע. זה ניצחון אדיר שהצלחנו להביא אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully