וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מתווה מיזוג עשר-רשת, הערוץ צפוי לעלות ביום רביעי

9.1.2019 / 12:22

רשות ההגבלים העסקיים אישרה סופית היום את המתווה למיזוג בין רשת 13 לערוץ עשר. גורמים בתעשייה אומרים כי אם מועצת הרשות השנייה תיתן את אישורה, עשוי הערוץ לעלות בימים הקרובים. הרשות צפויה לקיים כינוס מיוחד מחר

רשת ערוץ עשר מיזוג.
הלוגואים של ערוץ עשר ורשת

הרשות להגבלים העסקיים אישרה סופית היום (רביעי) את המתווה למיזוג בין רשת 13 לערוץ עשר. גורמים בתעשייה אומרים כי אם מועצת הרשות השנייה תיתן את אישורה, עשוי הערוץ לעלות כבר בשבת הקרובה עם שידור הבכורה של "האח הגדול VIP". (עדכון, יום חמישי: רגע לפני מיזוג הערוצים עשר-רשת נערכה הבוקר במשרדי ערוץ עשר אסיפת עובדים. מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי אמר כי המיזוג נדחה ליום רביעי. "אני מודע לחוסר הוודאות הנורא בחצי השנה האחרונה. לצערי, עובדי 'רשת' חשים בדיוק את אותו הדבר ושתי החברות לא פועלות כרגיל כבר חודשים ארוכים. יש לנו משימה להמשיך את השליחות - לשרת את הצופים בחדשות מובילות, ערכיות ולא מתפשרות ובטלוויזיה מצוינת")

המתווה הקודם של עסקת המיזוג אושר על ידי הממונה באוגוסט, ותחילה בעלי המניות ברשת היו צפויים להיות בעלי השליטה בחברה הממוזגת, אולם בסופו של דבר קבוצת RGE, בעלת השליטה בערוץ עשר, תהיה בעלת השליטה בערוץ הממוזג.

מרשות ההגבלים נמסר כי בעקבות שינוי העסקה הממונה בדקה שוב את השלכותיה על התחרות. החלטת הממונה לאשר את המיזוג מבוססת על ממצאי בדיקתה, לפיהם ללא המיזוג עלול ערוץ עשר לצאת מהשוק בסבירות גבוהה, באופן שמעלה חששות חמורים לפגיעה בתחרות ובציבור. יציאת ערוץ עשר הייתה מביאה להיעלמות אחת משתי חברות החדשות המרכזיות בטלוויזיה, כך שהייתה נשארת חברת חדשות מרכזית יחידה. לכן מבחינת רשות ההגבלים אישורו של המיזוג עדיף מבחינה תחרותית על התנגדות למיזוג, למרות הפגיעה התחרותית האפשרית שטמונה בו.

בנוסף, אישרה היום הממונה את ההתקשרות שבין קשת לבין רשת לפיה תרכוש קשת את אחזוקתיה של רשת בחברת החדשות.

מערוץ עשר נמסר כי עדיין לא ידוע מתי יעלה הערוץ הממוזג. יו"ר הרשות יוליה שמאלוב ברקוביץ: "המתנו להחלטת הרשות להגבלים עסקיים ומשזו ניתנה היום, החלטנו לכנס ישיבת מועצה מיוחדת כבר מחר כדי לדון במיזוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully