וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגר קרת הוא הזוכה בפרס ספיר לספרות לשנת 2018

21.1.2019 / 20:57

הספר "תקלה בקצה הגלקסיה" שכתב אתגר קרת ויצא בכנרת זמורה ביתן דביר, הוא הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2018. זוהי זכייה ראשונה של קרת בפרס. הוא יקבל 150 אלף שקלים, ספרו יתורגם לשפה הערבית ולשפה זרה נוספת על פי בחירתו

אתגר קרת זוכה בפרס ספיר לספרות לשנת 2018. דרור עינב
אתגר קרת זוכה בפרס ספיר לספרות/דרור עינב

הספר "תקלה בקצה הגלקסיה" שכתב אתגר קרת ויצא בכנרת זמורה ביתן דביר, הוא הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2018, שהתקיים הערב (שני) במועדון רדינג 3 בנמל תל-אביב. קרת יקבל 150 אלף שקלים, ספרו יתורגם לשפה הערבית ולשפה זרה נוספת על פי בחירתו.

בכך גבר קרת על ארבעת הסופרים האחרים שנבחרו לרשימה הקצרה - "יקיצה" (עם עובד) מאת ניר ברעם, "להתראות עכו" (עם עובד) מאת עלא חליחל, "היֹה היתה" (אחוזת בית) מאת יעל נאמן ו"סמאדר" (בבל) מאת מירב נקר סדי.

מנימוקי חבר השופטים לזכייתו של אתגר קרת: "בתרכובת עדינה וייחודית של אסופת סיפורים, שניתן לקרוא גם כרומן מפורק מבפנים, מצליח 'תקלה בקצה הגלקסיה' לגעת בנימי הנימים של ההוויה העכשווית ולמצוא לה שפה חדשה. ספר זה הוא גולת כותרת של דרך ארוכת שנים של סופר, אך אולי אף יותר מכך, מהווה נקודת מפנה. מבעד לטביעת האצבע המוכרת של אתגר קרת ניתן לחוש ביסוד אחר, חדש, המפוצל משפתו הקלילה לכאורה ורוחש תחתיה. זהו יסוד המציף עצב עמוק לאין שיעור, שקט ולא מרפה, והוא מספר סיפור של התפוררות, ארעיות ונזילות של קשרים אנושיים".

אתגר קרת זוכה בפרס ספיר. שוקה כהן,
אתגר קרת זוכה בפרס ספיר/שוקה כהן

זוהי זכייה ראשונה של קרת בפרס. בשנת 2003 החליטה הנהלת מפעל הפיס שלא לכלול את ספרו "אניהו" (זמורה ביתן) ברשימת המועמדים. הספר לא עמד בתקנון משום שהיה קצר מדי על פי תקנון הפרס - באותה שנה יצירה ספרותית המוגשת לתחרות היתה חייבת לכלול לפחות 60 אלף מילים וספרו של קרת מנה 38 אלף מילים. כיום, לעומת זאת, יצירה חייבת לכלול לפחות 25 אלף מילים, וספרו האחרון של קרת, "תקלה בקצה הגלקסיה", מונה 39 אלף ו-562 מילים. יצויין כי קרת היה מועמד ברשימה הארוכה בשנת 2010 על ספרו "פתאום דפיקה בדלת" (זמורה ביתן).

לספר "ממלכת האי-רצון" שכתבה איה קניוק הוענק הערב פרס ספר הביכורים לשנת 2018, והוענק לה כמו לשאר מועמדי הרשימה הקצרה פרס בסך 40 אלף שקלים. בנוסף, מהדורה של 500 ספרים מכל מועמד תוענק לספריות ציבוריות ברחבי הארץ.

את הטקס הנחו רננה רז וגיל ריבה.

  • עוד באותו נושא:
  • אתגר קרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully