וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת מפגרת, אבל ממזרתה

4.12.2000 / 9:44

עם פלישתן הגדולה של הדרמות האנגליות אל המסכים, מצביע אסף ציפור עבור "מטרופוליס", האחות החורגת והראויה מכולן

כולם מדברים עכשיו על "החיים האלה" (שבת, ערוץ 2, 22:00) שמגיעה אלינו בחמש שנים איחור עם חזון טלוויזיוני שהיה אולי מעניין לפני חמש שנים, וגם זה בספק. זאת סדרה מדוברת ואופנתית נורא של הבי.בי.סי שכבשה בסערה את אנגליה לפני חמש שנים. אני שונא את הסדרה הזאת. היא משעממת אותי. היא מיופייפת בעיני. לעומתה, מגיעה עכשיו אחותה הרעה והמפגרת שאני דווקא מחבב. היום (שני, 4 בדצמבר, בשעה 22:45) תעלה ב-YES PLUS הסדרה "מטרופוליס", שגם היא, כאחותה המיוחצנת, עוסקת בחברים בני עשרים פלוס/ שלושים מינוס שזה עתה ניתקו מהחממה ועכשיו הם יוצאים לעולם האמיתי שיש בו בעיות של מבוגרים: קריירה, נישואים, כסף, סמים, כסף וסקס חפוז.

"מטרופוליס" היא סדרה הרבה יותר קודרת ויש בה לפחות דמות אחת בלתי נשכחת - סוכן ביטוח צעיר ואידיאליסט שמחליט לתקן את העוול החברתי שגורמות חברות הביטוח. הוא מתחיל לאשר פוליסות צודקות של אנשים קשי יום ששילמו כל החיים ביטוח, שמנסים להפיל אותן בתחמונים משפטיים.

"החיים האלה", "את הנפלאה" (ששודרה זה עתה בערוץ הראשון) ו"מטרופוליס" הן טרילוגיה של סדרות שכולן מתארות את אותו מנעד גילאים וסובבות את אותו מעמד סוציו-אקונומי. כולן מדברות גם אותה שפה טלוויזיונית, למרות שבמבטאים שונים לגמרי. זאת מהערוץ הראשון היתה המקסימה והכובשת מכולן. "החיים האלה" מערוץ שתיים היא הכי אינית. אבל המעניינת היא דווקא האחות החורגת והדכאונית - "מטרופוליס" של YES PLUS .

שימו לב, אגב, שלמרות שמדברים על כיבוש המסך על ידי דרמות אנגליות - פתאום הערוץ הראשון מתחיל להפציץ כל שבוע עם סדרה חדשה, ערוץ שתיים בוחר בסדרה אנגלית לשבתות (ולא בעוד סדרה אמריקאית), והלוויין מקרין כמעט אך ורק טלוויזיה אנגלית - הרי שמונופול הכבלים, שוב, בכלל מחוץ לתמונה.

אף אחת מהשלוש היא לא סדרה גדולה. כולן יחד מביאות משב רוח מעורר שבהחלט מעורר סקרנות. מתחיל דיבור.


0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully