וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוק, כסף ואייטיז לפנים: "נפילות חדות" היא בלגן כיפי

22.1.2019 / 16:58

"נפילות חדות" מחבקת בשתי ידיים את הקדחתנות, הדקדנטיות והטירוף של וול-סטריט שרובנו המכריע מכיר בעיקר מסרטים, יוצרת חלל פארודי מטורלל לסיפור על קריסת הבורסה ב-1987 עם הרבה רשעות וטסטוסטרון, אבל גם עם רגישויות אנושיות יותר

טריילר לסדרה "נפילות חדות", בכיכובם של דון צ'ידל, רג'ינה הול ואנדרו רנלס/יח"צ

יום קריסתה של הבורסה ב-19 באוקטובר 1987. גבר בחליפה יושב על שפת מדרכה במנהטן, ממרר בבכי. לימוזינת למבורגיני חונה מול בניין משרדים, גרנדמאסטר פלאש מתנגן ברקע. רגע אחרי שהנהג יוצא מהמכונית, גופת אדם נופלת על גגה ומרסקת אותה. אנחנו לא רואים במי מדובר, אבל הרכב שייך למוריס מונרו, ועל עניבת האדם שקפץ אל מותו מתנוססת אבן יקרה ששייכת לבלייר פאף. "עד היום לא ידוע מה גרם להתרסקות, או מי גרם לה", טוען כיתוב שמופיע על המסך. "עד עכשיו".

כך מתחילה "נפילות חדות", הקומדיה החדשה של שואוטיים (במקור "Black Monday"), שהפרק הראשון שלה שודר השבוע גם ב-yes. הסדרה עוקבת אחר חברת ההשקעות הפיקטיבית של מוריס מונרו (דון צ'ידל, "בית השקרים") בשנה שקדמה לקריסה הגדולה. מוריס מנתב את החברה בציניות נטולת-המוסר המתבקשת, ולרשותו עומד צוות שפועל בדיוק באותה צורה, אך נראה יותר כחבורה של לוזרים מאשר אנשי וול סטריט מן השורה, כאלה שמנסים לתפוס את מקומם בעולם הזה. במקביל בלייר צח הפנים (אנדרו רנלס, "בנות"), שאך זה סיים את לימודיו וכעת עליו רק לבחור לאיזו חברת השקעות להצטרף מבין אלה שמחזרות אחריו, נתקל במוריס, פשוטו כמשמעו, מה שמסיט אותו לחלוטין מדרך המלך.

הסדרה נפילות חדות, דון צ'ידל, רג'ינה הול, אנדרו רנלס. יח"צ,
טירוף ואייטיז. "נפילות חדות"/יח"צ

"נפילות חדות" מחבקת בשתי ידיים את הקדחתנות, הדקדנטיות והטירוף של וול-סטריט שרובנו המכריע מכיר בעיקר מהקולנוע, כולל הקפיצות מהגג. בין אם אלה יצירות עלילתיות ובין אם תיעודיות, בין אם מהתקופה שבה מתרחשת הסדרה (למשל "וול סטריט" של אוליבר סטון מ-1987, שאף זוכה לקו עלילה בפרק השני שישודר בשבוע הבא) ובין אם כאלה שנוצרו בעקבות המשבר של הדור הנוכחי ("הזאב מוול סטריט" של מרטין סקורסזה מ-2013). אם ראיתם סרטים כאלה, במידה רבה אתם יכולים לצפות לאותן מוסכמות מוכרות: אדם לאדם זאב, מנות גדושות של טסטוסטרון וקוקאין, וכמובן - תאוות בצע שאינה יודעת גבולות.

אבל לא מדובר סתם בעוד מאותו דבר. "נפילות חדות" מאוד מודעת לאופן שבו היא מתבוססת בכל הקלישאות האלה, שוחה בהם כמו סקרוג' מקדאק במטבעות זהב. היא אפילו עוד יותר רהבתנית בכל הנוגע לרפרנסים לשנות השמונים - טלפונים סלולריים ענקיים, נינטנדו, אזכורים לצ'לנג'ר, "על טעם ועל ריח", אינקסס ועוד ועוד ועוד. כל פרק אפילו נפתח עם הלוגו האייטיזי של שואוטיים. במילים אחרות, "נפילות חדות" נראית קצת כמו סאטירה מופרזת על התקופה, על הז'אנר ועל וול סטריט עצמה. מין חלל מצחיק ומטורלל לאכלס בו את הסיפור שהיא מבקשת לגולל. נגוע בנימה שנעה בין רשעות א-לה "Veep" ו"עמק הסיליקון" לבין רגישויות אנושיות יותר - כמו התיעוב העצמי של מוריס, אהבתו הנושנה לדון (רג'ינה הול, "מת לצעוק") שנשואה לאחר וכן הלאה.

עוד באותו נושא

"סינגל מילפית": אלה הן הילדות הכי חמודות בטלוויזיה, וזאת ההוכחה

לכתבה המלאה
הסדרה נפילות חדות, רג'ינה הול. יח"צ,
בולטת. רג'ינה הול, "נפילות חדות"/יח"צ

דון היא נקודת החוזק הגדולה של בפרקים הראשונים "נפילות חדות" (למבקרים נשלחו שלושה). הול מגלמת אותה עם כריזמה וחן בלתי נדלים, גורמת לה להיראות כמו מישהי שהיא גם חלק מהמערך הכל-גברי של החברה - בפרק הראשון אחד מהם שולף זין ומניח אותו על כתף של אחר בשביל הדאחקה - וגם מוכשרת וחכמה מעמיתיה בהרבה. יש בכך כדי לומר הרבה על ההישג של הול כאן, כי הקאסט הוא אחד המרכיבים הבולטים של "נפילות חדות". צ'ידל מעולה כהרגלו, רנלס חמוד כמו שצריך, והם מגובים בקומיקאים מצוינים כמו קייסי ווילסון ("הכל לטובה" האהובה), פול שיר ("הליגה") ואחרים, שמושיעים גם קווי עלילה פחות מתוחכמים.

דמותה של הול אף מפגינה את הנשמה בסדרה, על אף כמויות הציניות העצומות שמנחים גם אותה. היא מגלמת בה את הדרך שבה יוצרי הסדרה, דיוויד קאספ (בעלה של ווילסון, שעומד מאחורי "הכל לטובה") וג'ורדן קהן, מתמקדים בדחויי וול סטריט. אפריקאים-אמריקאים בעולם לבן ("הם יזיינו אותך אבל לא ישכרו אותך לעבודה", אומר מוריס לדון על החברות האחרות), או איש עם מצפון בעולם כל כך ערל-לב ("אני רוצה ליצור יחסי אב ובן עם בלייר כדי שאוכל להתקרב אליו מספיק כדי לדקור אותו בגב", אומר מוריס). חלאות ככל שיהיו האנשים האלה, הם מהווים עבורנו נקודות הזדהות בתוך הבועה המושמצת הזו, שתוריד את העולם על ברכיו שנה אחרי ההתרחשויות בסדרה, ואז שוב 21 שנים אחרי כן. זוהי סקאלה לא פשוטה לתפעול, ו"נפילות חדות" נעה בה מצד לצד ללא הרף. לא תמיד מבריקה - ההתמסרות שלה להגזמה מניבה לא מעט בדיחות ירודות - אך תמיד מפגינה ניצוץ שהופך אותה כבר עכשיו למהנה, ובה בעת ממחיש את הפוטנציאל שלה להפוך למשמעותית יותר.

קייסי ווילסון, "נפילות חדות". יח"צ,
קומיקאים מצוינים. קייסי ווילסון, "נפילות חדות"/יח"צ

"נפילות חדות" משודרת בימי שלישי ב-23:00 ב-yes Edge, וזמינה מדי יום שני ב-yes VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully