וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומו, מוסלמי, חובש פאות צבעוניות, שנוי במחלוקת: הכירו את הנציג הצרפתי לאירוויזיון

27.1.2019 / 12:56

לאחר שכבר היה נראה כי השלימה עם מעמדה כאחת מנמושות האירוויזיון, בחרה אתמול צרפת נציג מסקרן במיוחד שיתחרה בשמה בתל אביב - בילאל חסאני, כוכב רשת בן 19, הומו ומוסלמי שעורר תהודה רבה במדינה בשל העיסוק שלו בשאלות של זהות ומגדר וידוע במראה הצבעוני שלו

בילאל חסאני. צילום מסך
מהיוטיוב לאירוויזיון. בילאל חסאני/צילום מסך

שבוע לאחר שנטע ברזילי קפצה להתארח בחלק השני של חצי גמר קדם האירוויזיון הצרפתי, נערך אתמול (שבת) הגמר, וכנציג צרפת נבחר כצפוי מי שמסתמן כאחד המתמודדים המסקרנים של התחרות הקרובה בתל אביב - בילאל חסאני.

חסאני נחשב פייבוריט לאורך כל הדרך כיוון שמלכתחילה הגיע לתחרות כשבאמתחתו מאות אלפי מעריצים ומעריצות. הוא רק בן 19, אבל כבר הספיק להפוך לכוכב רשת פולחני ולתופעת תרבות בצרפת.

חסאני, בן 19, נולד בפריז למשפחה שמוצאה מרוקאי, ובנה את התהילה שלו במו ידיו. הוא זכה לפרסום הודות לסרטוני היוטיוב שלו, בהם הצעיר לא רק מזמר אלא גם מדבר על הסוגיות המטרידות אותו ואת בני ובנות גילו, בשפה יצירתית ועדכנית ובאופן שעורר הזדהות רבה, והפך אותו לקולו של דור.

חסאני, שיצא מהארון לפני כשנה וחצי, נוהג גם לדון בשאלות של זהות מינית ומגדרית, וסימן ההיכר של הסרטונים שלו הן הפאות הצבעוניות אותן הוא נוהג להחליף, והאיפור הכבד שלו. כל אלה עלו לו גם בשורה של עלבונות ואיומים על חייו. בריונות הרשת ממנה סבל עוררה תהודה רבה ואף הובילה שניים מחברי האסיפה הלאומית בצרפת לתקוף את טוויטר על כך שהיא מאפשרת אלימות שכזו.

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

השיר איתו ייסע חסאני לתל אביב

גם ההחלטה להופיע בתל אביב מחממת את האש נגד חסאני, ולפי דיווחים בתקשורת הבינלאומית, הוא נתון תחת לחץ של ה-BDS הקוראים לו לא להשתתף באירוויזיון, ומקבל גם איומים על חייו.

בהנחה שבכל זאת יחליט להשתתף, חסאני יופיע בתל אביב עם השיר "Roi", שבאופן חריג יחסית לצרפת, דובר בחלקו אנגלית. בהמשך למה שעבר עליו בשנים האחרונות, הזמר מדבר בו על גיבוש זהותו האישית - "אתם שמים אותי בקופסה/רוצים שאהיה כמוכם/אני לא הולך לפי הקודים/וזה מפריע/בסוף היום, אתם לא יכולים לשנות אותי/אז תנו לי לעוף/כשאני חולם, אני מלך".

את השיר כתב חסאני יחד עם הצמד מדאם מסייה, שהתחרה באירוויזיון בשנה שעברה עם השיר "מרסי" אך למרות איכותו הגבוהה, הוא דישדש במקום ה-13. בכלל, ההיסטוריה העכשווית של צרפת באירוויזיון אינה מרהיבה, ולמעשה הנשיא הנוכחי עמנואל מקרון נולד לאחר הפעם האחרונה בה זכתה בו - ב-1977. בעשור האחרון הישג השיא שלה היה המקום השישי בזכות הזמר הישראלי-צרפתי אמיר, אך בדרך כלל היא משתרכת בתחתית.

לכן, על פניו, אין סיבה מיוחדת להמר שצרפת תגיע רחוק השנה. אך מעבר לכך שהמשלחת שלה תרגיש כמו בבית בתל אביב, על כל דוברי ודוברות הצרפתית שבה, אפשר להניח כי האישיות המיוחדת של חסאני תאפשר למדינתו להגיע רחוק מהרגיל בתחרות - ומי יודע, אולי אפילו להביא את אירוויזיון 2020 לפריז.

עוד באותו נושא

זה רשמי: ארז טל, בר רפאלי, אסי עזר ולוסי איוב ינחו את האירוויזיון

לכתבה המלאה
בילאל חסאני. צילום מסך
ספג איומים. בילאל חסאני/צילום מסך
בילאל חסאני. צילום מסך
יציל את הרפובליקה? בילאל חסאני/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully