וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי הישראלי אריק רודיך הלך לעולמו בגיל 65

5.2.2019 / 19:43

אריק רודיך הלך לעולמו. המוזיקאי החלוצי היה ממבשרי הבשורה האלקטרונית והאמביינט בישראל, ובין היתר עבד אמנים כיגאל בשן, עדנה לב, ירדנה ארזי, עפרה חזה ולאה לופטין. רודיך הלחין מספר פסקולים לסרטים מקומיים, ועל שניים מהם אף זכה בפרס האוסקר הישראלי

המוזיקאי הישראלי אריק רודיך. צילום מסך
חלוץ אלקטרוניקה ואמביינט ישראליים. אריק רודיך/צילום מסך

המוזיקאי הישראלי אריק רודיך, מחלוצי המוזיקה האלקטרונית בישראל, הלך לעולמו בגיל 65. במהלך הקריירה שלו, בעיקר בשלושת העשורים האחרונים של המאה הקודמת, עבד רודיך עם אמנים כיגאל בשן, עדנה לב, ירדנה ארזי, עפרה חזה ולאה לופטין. האחרונה אף הייתה אשתו ואם ילדיו, בהן הזמרת מעיין רודיך.

את דרכו החל כקלידן בלהקת הנח"ל לצד מיקי קם, יהודה עדר ואסתר שמיר, בין היתר. אחרי השחרור, בעקבות טיול בארה"ב התאהב בפאנק ובדיסקו השחורים והחל לנגן על סינתיסייזר, מביא לישראל את הבשורה האלקטרונית והאמביינט. "סטאללה", אלבום הבכורה שלו, יצא ב-1981. הנעימה "אחרית" מתוכו התפרסמה בשנות השמונים כרקע לשקופית תחזית מזג האוויר ב"מבט לחדשות".

אחרי אלבומו הראשון של אריק רודיך הגיעו גם "גיל האהבה" המשותף עם יורם טהרלב ב-1985, "מנטרה" ב-1987, "טייפון" ב-1993 ו"שמע ישראל" ב-1997. בנוסף הלחין רודיך מספר פסקולים זכורים לסרטים ישראלים. בין היתר היה אמון על לחן שירי הנושא של "דיזינגוף 99", ששר יגאל בשן, ו"הקרב על הוועד" של הגשש החיוור. ובהמשך זכה פעמיים בפרס האוסקר הישראלי על המוזיקה שהלחין לסרטים "נגוע" של עמוס גוטמן ו"בצלו של הלם קרב" של יואל שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully