וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן הבריטי אלברט פיני הלך לעולמו בגיל 82

8.2.2019 / 16:45

השחקן אלברט פיני, שלאורך עשורים של קריירה היה מועמד חמש פעמים לאוסקר על משחקו בסרטים "טום ג'ונס", "רצח באוריינט אקספרס", "המלביש", "למרגלות הר הגעש" ו"ארין ברוקוביץ'", הלך לעולמו בגיל 82

אלברט פיני. Jeff Kravitz/FilmMagic, Inc, GettyImages
מגדולי השחקנים הבריטים. אלברט פיני/GettyImages, Jeff Kravitz/FilmMagic, Inc

אלברט פיני, מגדולי השחקנים הבריטיים בשישים השנים האחרונות, הלך לעולמו בגיל 82 אחרי מחלה קצרה.

אחרי שהחל את דרכו על במת התיאטרון במחצית השנייה של שנות החמישים, פיני עבר לקולנוע בראשית שנות השישים, תקופת הגל החדש הבריטי, וכיכב בסרטים כמו "מוצאי שבת ובוקר יום א'", "טום ג'ונס", שהקנה לו מועמדות ראשונה לאוסקר; "סקרוג'" על פי "מזמור לחג המולד" של צ'ארלס דיקנס, שזיכה אותו בגלובוס הזהב; ובגרסתו של סידני לומט ל"רצח באוריינט אקספרס" של אגת'ה כריסטי, בו גילם את הבלש הרקול פוארו והיה מועמד שוב לאוסקר על תפקידו.

בשנות השמונים היה מועמד לאוסקר פעמיים נוספות, על תפקידיו בסרטים "המלביש" של פיטר ייטס ו"למרגלות הר הגעש" של ג'ון יוסטון. כמו כן שיחק שיחק בסרטים "ימים אחרונים של אהבה", "אנני", "יתומים" של אלן ג'יי פקולה, "צומת מילר" של האחים כהן, "ארוחת בוקר של אלופים" שביים אלן רודולף, "סיפורי דגים" של טים ברטון, וכן ב"ארין ברוקוביץ'" של סטיבן סודרברג, שהקנה לו מועמדות לאוסקר בפעם החמישית. עוד שיחק פיני ב"סקייפול" מסדרת ג'יימס בונד ו"זהות אבודה" מסדרת ג'ייסון בורן.

לאורך כל שנות פעילותו המשיך פיני לשחק גם על הבמות, ובין היתר גילם את "המלט" ו"מקבת'" של שייקספיר, "הדוד וניה" של צ'כוב ובמחזות רבים נוספים. בטלוויזיה השתתף פיני בשתי הסדרות המהוללות של דניס פוטר בשנות התשעים - "קריוקי" ו"לזרוס הקר".

במהלך שנותיו סירב מספר פעמים לתארי אצולה, בכללם תואר אבירות מהמלכה. הוא היה נשוי שלוש פעמים: לשחקנית הבריטית ג'יין וונהם, לשחקנית הצרפתיה אנוק איימי ולבסוף לפני דלמייג'.

אלברט פיני 1970. AP Photo/R. Dear, File, AP
אלברט פיני מגלם את סקרוג' בסרט באותו שם, 1970/AP, AP Photo/R. Dear, File

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully