וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הפרת זכויות? הקליפ ל"באסה סבבה" הוסר מיוטיוב - והוחזר

16.2.2019 / 11:19

השיר "באסה סבבה" של נטע ברזילי הוסר אמש לצפייה ביוטיוב, בטענה להפרת זכויות יוצרים שנשלחה על ידי "Tre Native", חברת הפקות אמריקאית. כעבור מספר שעות הוחזר הקליפ. מנהל יחסי הציבור של ברזילי טוען כי מדובר בתקלה. טרם התקבלה תגובת יוטיוב

בימוי: רועי רז

השיר "באסה סבבה" של נטע ברזילי נחסם אמש (שישי) לצפייה ביוטיוב. על מילות ולחן השיר חתומים ברזילי, אבשלום אריאל וסתיו בגר. בהודעה שהופיעה באתר נכתב שהשיר אינו זמין "בגלל תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים שנשלחה על ידי Tre Native", אך לאחר מספר שעות השיר חזר לאתר. "Tre Native" היא חברת הפקות סרטים מאטלנטה.

מדוע הוסר השיר ומיד לאחר מכן הוחזר? עופר מנחם, מנהל יחסי הציבור של ברזילי, טוען כי מדובר בתקלה של יוטיוב ותו לא. "הנושא נמצא בבדיקה מול משרדי יו טיוב בארצות הברית, והתקלה טופלה", מסר. טרם התקבלה תגובת יחסי הציבור של יוטיוב בישראל.

נטע ברזילי. דניאל קמינסקי,
נטע ברזילי/דניאל קמינסקי

בשבוע שעבר נודע לוואלה! תרבות כי המוזיקאי וסולן להקת הווייט סטרייפס, ג'ק ווייט, יקבל 50 אחוזים מתמלוגי הלהיט "Toy" שביצעה נטע ברזילי. בכך ווייט הופך להיות לבעל רוב תמלוגי יצירת הלחן של השיר זוכה באירוויזיון. בחדשות הערב של כאן 11 פורסם אמש כי באקו"ם צורף שמו של ווייט כמלחין היצירה לצד דורון מדלי וסתיו בגר, ובכך בא לסיומו הסכסוך בין הצדדים שהטיל צל כבד מעל זכייתה של ישראל באירוויזיון. לוואלה! תרבות נודע מהי חלוקת התמלוגים ביניהם: 23 וחצי אחוזים לסתיו בגר, 23 וחצי אחוזים לדורון מדלי, שלושה אחוזים לאבשלום אריאל, המנהל האמנותי של נטע ברזילי, וכאמור - 50 אחוזים מתמלוגי הלחן יקבל ג'ק ווייט. על פי ההערכה בתעשייה, מדלי ובגר יצמצמו את רווחיהם מתמלוגי הלחן של "Toy" במיליוני שקלים בשנים הבאות, כתוצאה מהעברת מחצית מהם לווייט.

ביולי האחרון פורסם בתכנית "ערב טוב עם גיא פינס" בקשת 12 כי תאגיד המוזיקה האמריקאי הענק יוניברסל הגיש מכתב התראה חריף למדלי ובגר, בטענה שהשיר שזכה באירוויזיון מועתק משיר ותיק ומוכר מאוד - "Seven Nation Army" של להקת הווייט סטרייפס משנת 2003, שזכה בגראמי והפך ללהיט עולמי ולהמנון של אוהדים ברחבי העולם. הקצב וההרמוניה, טענו עורכי הדין של יוניברסל, הזכירו מאוד את "Toy". החשיפה העלתה חשש שקיום האירוויזיון בישראל יעמוד בסכנה. מדלי עצמו הגיב לפרסום אז במילים: "הופתענו לקבל מכתב שכזה ואנחנו מטפלים בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully