וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרת קוטלר מעוררת סערה בשידור: "החיילים הופכים חיות אדם בגלל הכיבוש"

16.2.2019 / 20:59

מגישת מהדורת סוף השבוע של רשת 13, אושרת קוטלר, עוררה סערה בשידור: "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים ומקבלים אותם חיות אדם. זו התוצאה של הכיבוש", אמרה לאחר שידור כתבה על הגדוד החרדי של צה"ל וטענות על חיילים שהתעללו בעצירים. רה"מ נתניהו: "דבריה ראויים לגינוי"

אושרת קוטלר. צילום מסך
מעוררת סערה. אושרת קוטלר/צילום מסך

התבטאות של מגישת מהדורת סוף השבוע של רשת 13, אושרת קוטלר, מעוררת סערה במערכת הפוליטית וברשת. "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים, ומקבלים אותם חיות אדם. זו התוצאה של הכיבוש". כך אמרה (שבת) קוטלר בעקבות שידור כתבה סביב גדוד נצח יהודה, הגדוד החרדי של צה"ל. הכתבה דיווחה על חיילים שנאשמים בהתעללות בעצירים, על טענות על שימוש חריג בתחמושת חיה, ועל חקירות מצ"ח בגלל פלסטינים שנהרגו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב הערב על דבריה של קוטלר: "אני גאה בחיילי צה"ל ואוהב אותם מאוד. דבריה של אושרת קוטלר ראויים לכל גינוי". שר החינוך, נפתלי בנט, כתב בטוויטר: "אושרת, התבלבלת. חיילי צה"ל מוסרים את נפשם כדי שאת תוכלי לישון בשקט. חיות אדם אלו המחבלים שרוצחים ילדים במיטתם, נערה שהולכת לטיול או משפחה שלמה שנוסעת בכביש. חיילי צה"ל הם הילדים שלנו, העוצמה שלנו. תתנצלי". יו"ר הקואליציה, חה"כ דודי אמסלם כתב בטוויטר: "אושרת קוטלר, תדברי יפה על החיילים שלנו. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. אני גאה בחיילי צה"ל. בזכותם אנחנו כאן".

מפלגת ישראל ביתנו מסרה: "שולחים את העיתונאים לשבת באולפן ממוזג עם משכורות עתק ומקבלים אותם מתנשאים. זאת התוצאה של הניתוק. אנחנו מחבקים את חיילי צה"ל". הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי מסר: "כמי שהקדיש שנים רבות בצה"ל, וליווה יום יום את טובי בניה של מדינת ישראל בצה"ל על כל יחידותיו, אני דורש מהגברת אושרת קוטלר להתנצל על דבריה המבישים. חיילי צה"ל הם מיטב בניה של מדינת ישראל, ציוניים אמיתיים. חוד החנית של מדינת ישראל, המסכנים את חייהם בכל רגע כדי שכולנו ובתוכם גם אושרת קוטלר יוכלו לחיות במדינה הזאת".

מהצד השני של המפה הפוליטית, יו"ר מרצ, תמר זנדברג, מסרה: "כמה עלובה ועם זאת צפויה ההתנפלות על דברים צודקים של קוטלר. לא רוצים מציאות של כיבוש ואלימות? צריך לשנות אותה. לעצום עיניים ואז להתלהם על השליח זה לא הפיתרון". וחה"כ מיכל רוזין (מרצ) כתבה בטוויטר: "תסתכלו בעינים פקוחות על המציאות הקשה של שליטה צבאית על מליוני אנשים, ועל ההשלכות הקשות על המוסר של כולנו. אושרת קוטלרמדברת באומץ, בלי להתקרנף ובלי להתחנף".

אושרת קוטלר בווידוי אישי בנושא הטרדות מיניות. חדשות 10
אושרת קוטלר/חדשות 10

הורי החיילים מגדוד נצח יהודה, הנאשמים בפרשת האלימות כלפי המחבלים הפלסטינים, מסרו בתגובה: "הפכו את הבנים שלנו לשעירים לעזאזל, זורקים בכל הזדמנות אמירות קשות ובוטות, יוצרים תחושה מסולפת כאילו הם פושעים אלימים חסרי רסן, מנסים לצרוב תודעה בקרב הציבור שהם לא לוחמים גיבורים - אלא אחרוני העבריינים ולכן לא פלא לשמוע שהפכו ל'חיות אדם'. אנחנו לא נוותר ולא נשקוט, נעשה הכל על מנת להגן על הבנים שלנו, זה מגיע להם, כמו שהם הגנו על הביטחון של אזרחי מדינת ישראל".

בעקבות הסערה, אמרה קוטלר בסוף המהדורה: "אני מבקשת להדגיש ושתבינו: ילדיי שלי וגם חבריהם, כולם לוחמים קרביים בשטחים. הביקורת שלי הופנתה אך ורק לחיילים שהשליטה שלנו בשטחים הובילה אותם לפגוע באותם פלסטינים. מי שהקשיב לדבריי ולא רץ להתלהם ברשת, הבין שאני בכלל בעד להקל בעונשם של החיילים כי אנחנו שלחנו אותם למציאות הבלתי אפשרית הזו. אמשיך להביע את דעתי בתכנית הזו".

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "אושרת קוטלר היא עיתונאית דעתנית, שמביעה את דעותיה מעת לעת, כמו גם עיתונאים אחרים במערכת שמחזיקים בדעות אחרות. אושרת הביעה את דעתה האישית בלבד".

קוטלר הגיעה לכותרות גם בחודש שעבר, בעקבות פרסום כי עובדת שלה הגישה תלונה במשטרה נגדה, וטענה בין השאר שכלאה אותה בחדרה ותקפה אותה תוך שהיא מושיבה אותה בכוח על כיסא. זאת על רקע העדרויותיה בשל מצב רפואי, כך פורסם. קוטלר עצמה הגיבה אז בפוסט שבו כתבה בין השאר: "חשוב להבהיר, התחקירנית לא זומנה לשיחת פיטורים, אלא לשיחה שנועדה לאפשר לה להמשיך לעבוד במערכת, למרות חוסר שביעות רצון מתמשך מהתנהלותה המקצועית. אלא שהיא, מצויידת באמצעי הקלטה, בחרה להוביל את השיחה לצעקות כשהיא מטיחה בנו שוב ושוב שאנחנו מתנכלים לה ורוצים לפטר אותה. לצערי נגררתי לצעוק חזרה. תבעתי ממנה לשבת רק כדי שתקשיב לדברנו. איש לא איים. איש לא 'כלא'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully