וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,000 תלונות נגד אושרת קוטלר, הוצמדה לה אבטחה

17.2.2019 / 13:38

אלפיים תלונות הגיעו לרשות השנייה בתוך חצי יממה על דברי אושרת קוטלר במהדורת סוף השבוע של רשת 13 שלפיהם שירות בשטחים תחת כיבוש הופך את החיילים ל"חיות אדם". אראל סג"ל: "אסור לפגוע בחופש הביטוי". בעקבות איומים על חיי קוטלר, הוצמדה למגישה אבטחה

אושרת קוטלר. צילום מסך
2,000 תלונות. אושרת קוטלר/צילום מסך

לא פחות מ-2,000 תלונות הגיעו מאז אמש ועד עתה (ראשון בצהריים) לנציבות פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, על דברי המגישה אושרת קוטלר אמש במהדורת סוף השבוע של רשת 13. "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים, ומקבלים אותם חיות אדם. זו התוצאה של הכיבוש", אמרה קוטלר בעקבות שידור כתבה סביב גדוד נצח יהודה, הגדוד החרדי של צה"ל. מדובר במספר גבוה במיוחד של תלונות יחסית לזמן הקצר שחלף מאז ששודרה המהדורה. בעקבות הפניות, פתח הנציב דוד רגב בבירור אל מול רשת 13. במקביל, פתחו הגורמים המקצועיים ברשות השנייה בבדיקת הנושא. (עדכון, 17:52) בעקבות איומים על חייה של אושרת קוטלר, הוצמדה למגישה אבטחה.

ההתבטאות עוררה סערה במערכת הפוליטית וברשת. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגינה את דבריה כבר אמש, שב והתייחס אליהם בפתח ישיבת הממשלה הבוקר. "אתמול חשבתי שאני לא שומע נכון כשפתחתי את הטלוויזיה", אמר נתניהו. "שמעתי אמירה מקוממת נגד חיילי צה"ל מפי עיתונאית בכירה, מגישת חדשות. אני מבקש להגיד שהאמירה הזאת היא בלתי ראויה, וצריך לגנות אותה בצורה תקיפה ולרוחב השדרה. אני גאה בחיילי צה"ל, הם מגנים עלינו, הם עושים את המשימה ההומנית והמוסרית העליונה של הגנת עמנו והגנת ארצנו, מפני אלה שרוצים לטבוח בנו. דבריה של העיתונאית ראויים לכל גינוי".

בין אלפיים התלונות שהופנו לנציבות פניות הציבור נכתב: "הערב בשידור חי קראה אושרת קוטלר לחיילינו חיות האדם. לא למחבלים בחמאס, לילדינו. כן, גם אם טעו, חלילה, הם ממש לא חיות אדם. מדובר בהסתה ופשע שנאה"; "בטלוויזיה ציבורית אין לה שום זכות לומר דעה כזו קיצונית, שפוגעת בחיילים שלנו. לא מגיעה לאחת כזו לקבל במה בטלוויזיה הציבורית!"; "דברי קוטלר הינם קרים, לא מוסריים וראויים לכל גינוי. אי גינוי ופעולה חריפה כנגדה נותן הכשר מוסרי לפגיעה ואף לרצח של חיילינו"; "איך נתנו לשדר דברי הסתה נגד חיילי צהל? לקרוא להם חיות אדם? אני מבקשת לפטר לאלתר את האישה הזו, להעיף אותה מהמסך שלנו! פשוט ביזיון!".

אושרת קוטלר בווידוי אישי בנושא הטרדות מיניות. חדשות 10
הבהירה בסוף המהדורה: "הביקורת שלי הופנתה אך ורק לחיילים שהשליטה שלנו בשטחים הובילה אותם לפגוע באותם פלסטינים". אושרת קוטלר/חדשות 10

אמש גינו את דבריה גם שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ואחרים. מהצד השני של המפה הפוליטית, יו"ר מרצ תמר זנדברג אמרה אמש: "כמה עלובה ועם זאת צפויה ההתנפלות על דברים צודקים של קוטלר. לא רוצים מציאות של כיבוש ואלימות? צריך לשנות אותה. לעצום עיניים ואז להתלהם על השליח זה לא הפיתרון". וח"כ מיכל רוזין (מרצ) כתבה בטוויטר: "תסתכלו בעינים פקוחות על המציאות הקשה של שליטה צבאית על מליוני אנשים, ועל ההשלכות הקשות על המוסר של כולנו. אושרת קוטלר מדברת באומץ, בלי להתקרנף ובלי להתחנף".

המגיש אראל סג"ל, המזוהה עם הימין, הגן היום בתוכניתו ב-103FM על חופש הביטוי של קוטלר: "המחשבה על פגיעה באושרת קוטלר ובחופש הביטוי שלה היא מחרידה. היא פגיעה מהותית בשוק דעות חופשי (...) אני לא אוהב את מה שהיא אמרה, אבל אם יפגעו בה, אם יפטרו אותה, אנחנו כולנו צריכים לעמוד מאחוריה, כי אסור לפגוע בחופש הדיבור. זו המהות של הדמוקרטיה".

המגישה עצמה, מצדה, הבהירה בסוף המהדורה: "אני מבקשת להדגיש ושתבינו: ילדיי שלי וגם חבריהם, כולם לוחמים קרביים בשטחים. הביקורת שלי הופנתה אך ורק לחיילים שהשליטה שלנו בשטחים הובילה אותם לפגוע באותם פלסטינים. מי שהקשיב לדבריי ולא רץ להתלהם ברשת, הבין שאני בכלל בעד להקל בעונשם של החיילים כי אנחנו שלחנו אותם למציאות הבלתי אפשרית הזו. אמשיך להביע את דעתי בתכנית הזו".

מחדשות 13 נמסר אמש בתגובה: "אושרת קוטלר היא עיתונאית דעתנית, שמביעה את דעותיה מעת לעת, כמו גם עיתונאים אחרים במערכת שמחזיקים בדעות אחרות. אושרת הביעה את דעתה האישית בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully