וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרת קוטלר בכתה בשידור: "אני מפחדת על חיי, אך אמשיך להביע את דעתי"

23.2.2019 / 21:16

לאחר הסערה שעוררו דבריה בשבוע שעבר ("שולחים ילדים לצבא והם חוזרים חיות אדם בגלל הכיבוש") פנתה מגישת מהדורת סוף השבוע של ערוץ 13 אושרת קוטלר לצופים והתנצלה בדמעות: "מצטערת אם מישהו נפגע מדבריי, אך איני יכולה לראות את המחיר היקר שאנו משלמים על הכיבוש"

חדשות 13

לפני שבוע, עוררה אושרת קוטלר סערה לאחר שאמרה בתוכניתה "המגזין" בערוץ 13 כי "הילדים הופכים לחיות אדם בצבא בגלל הכיבוש". הערב (שבת), שבה אשת התקשורת להגיש את התוכנית ובסיומה פנתה לצופים ולצופות והתייחסה לדבריה, בקול חנוק מדמעות.

"בשבוע שעבר שידרנו כאן כתבה מורכבת וכואבת מאוד על חיילי גדוד 'נצח יהודה', שהיו מעורבים בשורה של מעשי אלימות קשים", אמרה. "במשך שבועיים תיחקרנו, צילמנו וערכנו הכתב אריק וויס ואנוכי את הכתבה הזאת בשיא הזהירות, משום ששנינו הבנו שהנושא טעון מאוד וקשה מאוד לעיכול. מטרת הכתבה, כמו גם מטרת דבריי שבאו לאחריה, היתה לגרום לנו כחברה לקחת אחריות אישיות על מעשיהם של חיילי 'נצח יהודה', שכן אי אפשר להאשים אותם בחציית גבולות מוסריים כשאנחנו הם אלה שמעמידים אותם בפני מציאות בלתי אפשרית בשטחים, יום אחרי יום.

"לא אל החיילים צריכה להיות מופנית הביקורת הציבורית, וראוי שבית הדין יתחשב בכך ויקל בעונשם. זה מה שאני אמרתי בשבוע שעבר. אלא שבתוך שניות ובשיאה של מערכת בחירות, מיהרו פוליטיקאים לעשות שימוש ציני רק בסוף דבריי שנאמרו באולפן, כשהם מפיצים אותם במנותק מהפתיח לכתבה ומכל המסרים שקדמו להם. אני לא פוליטיקאית. מה שאמרתי כוון אך ורק כלפיי החיילים שעברו על החוק ולא כלל חיילי צה"ל. הדברים נאמרו בכאב גדול. אני מצטערת מעומק לבי אם דבריי פגעו במי מכם. אני לא יכולה לראות את המחיר היקר שאנו משלמים על מציאות השליטה בעם אחר; מציאות שנמשכת 52 שנה. ולא, אין לי פתרונות קסם. אני לא פוליטיקאית.

"ועוד מילה למי שמטיחים בי שתפקידי לקרוא מהפרומטר. אז כדאי שתדעו - אני כותבת אותו. כעיתונאית שמגישה תוכנית מגזין אישית, שמארחת כתבים ואורחים שמציגים את כל מגוון הדעות בחברה הישראלית, זו לא רק זכות עיתונאית, אלא גם חובה מקצועית, להביא דעה ולהביע דעה על המציאות שבה אנחנו חיים.

"אז למרות שאלפים ייחלו למותי השבוע וחלקם קראו לפגוע במשפחתי, ולמרות שאני מפחדת - בי נשבעתי, אני מפחדת - אני מאוד מקווה שיעמוד לי הכוח להמשיך ולהביע דעה ובכך לעשות את עבודתי. זה הכל".

אושרת קוטלר. צילום מסך
קוטלר הערב/צילום מסך

כזכור, לפני כשבוע עוררה קוטלר סערה כשאמרה בעקבות שידור כתבה על חיילי גדוד נצח יהודה שהתעללו בפלסטינים חפים מפשע "שולחים את הילדים לצבא, לשטחים, ומקבלים אותם חיות אדם. זו התוצאה של הכיבוש". ההתבטאות עוררה סערה-רבתי במערכת הפוליטית וברשת. ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "חשבתי שאני לא שומע נכון כשפתחתי את הטלוויזיה. שמעתי אמירה מקוממת נגד חיילי צה"ל מפי עיתונאית בכירה, מגישת חדשות. אני מבקש להגיד שהאמירה הזאת היא בלתי ראויה, וצריך לגנות אותה בצורה תקיפה ולרוחב השדרה. אני גאה בחיילי צה"ל, הם מגנים עלינו, הם עושים את המשימה ההומנית והמוסרית העליונה של הגנת עמנו והגנת ארצנו, מפני אלה שרוצים לטבוח בנו. דבריה של העיתונאית ראויים לכל גינוי".

את דבריה גינו שרים, ראשי מפלגות וחברי כנסת רבין מהימין, ביניהם שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ואחרים. מהצד השני של המפה הפוליטית, יו"ר מרצ תמר זנדברג, אמרה: "כמה עלובה ועם זאת צפויה ההתנפלות על דברים צודקים של קוטלר. לא רוצים מציאות של כיבוש ואלימות? צריך לשנות אותה. לעצום עיניים ואז להתלהם על השליח זה לא הפיתרון".

תוך פחות מיממה הגיעו לא פחות מ-2,000 תלונות על קוטלר לנציבות פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בעקבות הפניות, פתח הנציב דוד רגב בבירור אל מול רשת 13 ששידרה את מהדורת החדשות בהגשת קוטלר. במקביל, בעקבות איומים על חייה, הוצמדה למגישה אבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully