וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לילה טוב ישראל!": הבמאי הישראלי גיא נתיב זכה באוסקר

25.2.2019 / 4:43

הישג נפלא לבמאי הישראלי גיא נתיב שזכה באוסקר בקטגורית הסרט הקצר עם סרטו Skin. נתיב הוא הבמאי הישראלי הראשון שזוכה באוסקר מאז משה מזרחי. נתיב הנרגש אמר על הבמה: "סבי וסבותיי היו ניצולי שואה. הסרט הזה הוא על לחנך ילדים לדרכים טובות יותר"

עריכה: נועה לוי

גאווה ישראלית: הבמאי גיא נתיב זכה באוסקר בקטגורית הסרט הקצר עם סרטו Skin. בימים האחרונים ניסה נתיב להנמיך ציפיות כשאמר שהוא אינו הפייבוריט בקטגוריה שלו, אך בסופו של דבר הפתיע וקטף את הפרס הגדול. נתיב הוא הבמאי הישראלי הראשון שזוכה באוסקר מאז משה מזרחי שקטף מטעם צרפת את האוסקר לסרט בשפה הזרה על "כל החיים לפניו" ב-1978.

נתיב הנרגש עלה לבמה עם רעייתו ג'יימי ריי ניומן ועם שרון מימון שכתב איתו את התסריט, ואמר בעברית: "לילה טוב ישראל!". לאחר מכן עבר לאנגלית ואמר: "סבי וסבותיי היו ניצולים. מה שהם עברו בשואה רואים את זה היום באמריקה ובאירופה. הסרט הזה הוא על לחנך ילדים לדרכים טובות יותר". רעייתו ג'יימי, שהפיקה את הסרט, הוסיפה: "אנו מקדישים את הפרס לתינוקת שלנו שנמצאת בבית עם הוריי. הלוואי שתגדלי בעולם שבו הדברים האלה לא קורים כי אנשים לומדים לאהוב ולקבל אחד את השני". סרטו של נתיב משודר ב-yesVOD.

הבמאי הישראלי גיא נתיב ואשתו ג'יימי לי ניומן אחרי זכייתו בפרס הסרט הקצר באוסקר. רויטרס
הישג ענק. נתיב ואשתו/רויטרס

סרטו הקצר ודובר האנגלית של נתיב עוסק בפשע שנאה בעיירה ענייה בארצות הברית, ומשמש השראה לסרט ארוך בשם זהה שנתיב ביים השנה, וזכה גם כן לתהודה ולהצלחה. את הסרט ביים נתיב והוא גם כתב את התסריט יחד עם שרון מימון, לפי רעיון מקורי של האחרון. הוא הפיק אותו ביחד עם ג'יימי ניומן ומככבת בו דניאל מקדונלד, שפרצה ב"פאטי קייקס" ועכשיו אפשר לראותה גם ב"גדולה מהחיים" וב"קופסת הציפורים", וגם לוני שאביס, ג'ונתן טאקר ("ווסטוורלד") וג'קסון סקוט ("זה")

"הסרט מטפל בגזענות שגואה בארה"ב והיא ממש מסוכנת, ואני חושב שהסרט הזה צריך לקבל חשיפה", אמר נתיב לוואלה! תרבות לאחר ההכרזה על מועמדותו לאוסקר לפני כחודש. לפני המעבר להוליווד ביים נתיב בישראל את "מבול" עם רונית אלקבץ וצחי גראד, שזכה בפרס בפסטיבל ברלין, וכן את "זרים" ו"הבן של אלוהים" יחד עם ארז תדמור. "נסעתי לארה"ב בכלל בעקבות אהבה", סיפר נתיב לוואלה! תרבות. "אמריקה היא מקום נהדר לעשות בו סרטים, אבל לקח לי חמש שנים לעבוד קשה מאפס וליצור את הקריירה האמריקאית שלי. זה לא פשוט בכלל. כשאתה פה אתה מתחיל מהתחלה. דרושות הרבה סבלנות ואורך רוח. לא עשיתי דברים שלא רציתי. הלכתי בעקבות הלב שלי".

עוד באותו נושא

גיא נתיב, המועמד הישראלי לאוסקר, לוואלה! תרבות: "אני בשוק, זה מטורף"

לכתבה המלאה

הטריילר לסרט SKIN

הטריילר לסרט הקצר SKIN של הבמאי גיא נתיב (צילום סטילס: NEW NATIVE PICTURES)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully