וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים: מה צפוי השנה?

25.2.2019 / 18:45

בין האירועים הבולטים: ההצגה "הלילה השנים עשר" בעיבוד לילדים, תיאטרון רחוב בהשתתפות אמנים מכל העולם וההצגה "אפצ'י" שתונגש לילדים על הספקטרום. "באחריותנו לספק תחושה שכל הילדים שווים ולהעניק חווית תיאטרון טבעית", אמרה מנכ"לית תיאטרון חיפה

ההצגה "אפצ'י". מקס מלמד,
ההצגה אפצ'י/מקס מלמד

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים יתקיים זו השנה ה-20 בחול המועד פסח. בתיאטרון, מבטיחים חוויה יחידה מסוגה לאורך ארבעה ימים של קרנבל בינלאומי ססגוני ובו כ-200 הצגות ומופעים משש מדינות שונות.

לראשונה, יארח הפסטיבל הצגה מותאמת לילדים על הספקטרום האוטיסטי ושאר שונויות קוגניטיביות. מדובר בהצגה "אפצ'י", מאת היוצר לושה גבריאלוב, שהוצגה בתיאטרון תמונע, תיאטרון הקרון ובית מזיא, ואומצה על ידי המיזם הבינלאומי הייחודי "מקומות שמורים" שמתמחה בהנגשה קוגניטיבית של תרבות ואמנות. באמצעות המיזם, ההצגה תותאם במיוחד לילדים עם צרכים מיוחדים.

צוות יוצרי פסטיבל הצגות הילדים בחיפה 2019. יואב איתיאל
צוות יוצרי הפסטיבל/יואב איתיאל

המיזם, שפועל בחסות העמותה לילדים בסיכון והמרכז לחקר וטיפול באוטיזם, הוקם ב-2017 על ידי אור אלתרמן ושרון גבריאלוב והוא מפיק יצירות חדשניות המותאמות לילדים על הספקטרום האוטיסטי ובעלי שונויות קוגניטיביות.

"המיזם נוצר מתוך חזון ברור לכל ילד מגיעה גישה לתרבות איכותית המרחיבה את המחשבה והנפש", הסבירו אלתרמן ברנע וגבריאלוב. לדבריהן, המיזם שם לו למטרה להתאים ולהנגיש הצגות ומופעי תרבות לכל טווח השונויות הקוגניטיביות, "כך שכל ילד יוכל ליהנות ולהרוויח בצורה אופטימלית ממה שיש לעולם האמנות והתרבות להציע".

תהליך ההתאמה, המתמקד בצרכים המיוחדים של הילדים, נבנה בשילוב גורמים מקצועיים-טיפוליים וכולל התאמה טכנית ואסטרטגית, תוך דגש רב על הצד האמנותי ומבלי לאבד את האיכות התיאטרלית והאמנותית של המופע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"קהל שלם של ילדים שהגיע הזמן לפנות אליו"

"אפצ'י" היא הצגה חזותית-פיזית ללא מילים, המציגה יום בחייו של ליצן מבולבל וגמלוני שממש רוצה ללכת לדוג, אבל בסוף מוצא עצמו מצונן ומנוזל בשביל לצאת מהבית. שיחת טלפון חשובה מזרזת את הליצן להתארגן ולצאת מביתו כדי לדוג דג גדול. למרות הגשם המפתיע, מחליט הליצן שזו הזדמנות שאסור לפספס ומתוך כל ההתארגנות המהירה שוכח לנעול את נעליו וכך דורך על שלולית גדולה. האפצ'י הראשון לא מאחר להגיע וכך גם הבאים אחריו.

"אנחנו חשות גאווה גדולה ותחושת סיפוק עצומה מכך שפסטיבל חיפה והעומדים בראשו, החליטו בצעד חלוצי, רגיש ומרגש להקדיש משבצת מיוחדת להצגות רגישות בפסטיבל הצגות הילדים הוותיק והמוביל בישראל", הוסיפה אלתרמן ברנע.

לדבריה, "ההבנה שיש כאן קהל שלם של ילדים שהגיע הזמן לפנות אליו ושמגיע לו לקחת חלק שוויוני כמו לכל הילדים, היא אבן יסוד במיזם שלנו. אנחנו מקוות ששאר הפסטיבלים וגופי התרבות יאמצו גם הם את הגישה החדשנית, האנושית והמתבקשת הזו".

הלילה ה-12 בימוי רוני ברודצקי פסטיבל תיאטרון חיפה לילדים. יואב איתיאל, יואב איתיאל
הצגת הדגל של הפסטיבל. "הלילה השנים עשר"/יואב איתיאל, יואב איתיאל

מנכ"לית תיאטרון חיפה, ניצה בן צבי, אמרה כי "ישנה חשיבות רבה ביצירת הצגות המונגשות לילדים עם צרכים מיוחדים". לדבריה, "באחריותנו לספק תחושה כי כל הילדים שווים ולהעניק חווית תיאטרון טבעית ונוחה כמו שרק ילדים אוהבים להרגיש" .

עוד הוסיפה כי השנה בחר הפסטיבל בהצגות מגוונות - קומדיה, מחזה מוסיקלי, הצגה ללא מילים "ובין כולן מחבר העיסוק ביכולת ליצור שינוי: לשנות הרגלים, לפתוח את הלב הסגור, להתחבר גם עם השונה ולהפוך את המציאות לאחרת", אמרה. "אנו מאמינים שנושאים אלו יהוו מקור להשראה אצל צופינו הצעירים".

בין האטרקציות הבולטות השנה:

• "הלילה השנים עשר" - הצגת הדגל של הפסטיבל, קומדיה על אהבה ושיטיון מאת גדול המחזאים: וויליאם שייקספיר (בגרסה לילדים), בימוי: רוני ברודצקי. בהשתתפות: שחקני הקבוצה "החיפאית"- אנסמבל תיאטרון חיפה.

• שמונה הפקות מקור שהופקו במיוחד לפסטיבל בבכורה עולמית

• לראשונה - אירוח הצגה המונגשת לילדים על הספקטרום האוטיסטי ושאר שונויות קוגניטיביות

• הצגות הילדים הטובות ביותר ממיטב התיאטרונים בישראל, חלקן בבכורה בפסטיבל!

• הצגות מגוונות לגילאים שונים ובשפות שונות - עברית, ערבית ואנגלית

• תיאטרון רחוב איכותי באוויר הפתוח של מיטב אמני הרחוב מכל העולם: שוויץ, צרפת, הולנד, איטליה, ספרד-קטלוניה, ארגנטינה וישראל!

פסטיבל הצגות הילדים בחיפה יתקיים בין ה-21 עד ה-24 באפריל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully