וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב: "חיילי צה"ל אנסו? עלילה דמיונית והוצאת דיבה"

27.2.2019 / 8:55

סערה בעקבות דברי הבמאי דני וקסמן לוואלה! תרבות לפיהם "חיילי צה"ל אנסו פלסטיניות. ככה זה - הכיבוש הופך אותם לחיות". שרת התרבות, מירי רגב, אמרה: "וקסמן, חצית את הגבול. בגלל עלילות כאלה אמשיך לקדם את חוק הנאמנות"

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"לא על כל פשעי הדמיון הפרוע, תכסה אהבתו של המבע הקולנועי". שרת התרבות מירי רגב/ראובן קסטרו

סערה בעקבות דבריו של הבמאי דני וקסמן בריאיון לוואלה! תרבות, "חיילי צה"ל אנסו פלסטיניות. ככה זה - הכיבוש הופך אותם לחיות". שרת התרבות, מירי רגב, מסרה בתגובה לדברי הבמאי: "דני וקסמן, חצית את הגבול בין עלילה מדומיינת להוצאת דיבה נגד חיילי צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם", מסרה רגב. "לא על כל פשעי הדמיון הפרוע, תכסה אהבתו של המבע הקולנועי. 'עכו חלומות' שלך הוא חלום בלהות מדומיין הפוגע בתדמיתו של צה"ל. עלילות כאלה נגד חיילי צה"ל, סמלינו וערכינו הן עוד סיבה מוצדקת בגינה אמשיך לקדם את חוק הנאמנות בתרבות".

הריאיון עם וקסמן התקיים עם צאת סרטו החדש, "עכו חלומות", המשלב בין מוקומנטרי לעלילתי, ועוסק בעזאם, במאי תאטרון ערבי תושב הגליל, המביים בעכו מחזה אוטוביוגרפי המתרחש בשנת 1947, סוף תקופת המנדט הבריטי בפלסטין. ההצגה מתארת את סיפור אהבתם של סבתו, הזמרת הפלסטינית לילה, וסבו, ד"ר אלפסי, רופא יהודי. כמה מן הדיאלוגים בסרט מוקדשים לעדויות על פשעי מלחמה שביצעו לכאורה חיילים ישראלים. במקרה אחד, הבמאי עצמו מספר על מקרה שהיה עד לו במלחמת ששת הימים, במהלכה אחד מחבריו לנשק חיסל שבויים מצריים. במקרה אחר, מסופר כי במלחמת יום העצמאות, חייל כחול-לבן אנס פלסטיניות.

"עם כל הכבוד, הסיפורים האלה זה לא איזה סוד גדול", אמר וקסמן לוואלה! תרבות. "עוד משנות השבעים, אנשים אומרים לי 'תפסיק, אף חייל ישראלי לא אנס ערבייה', אבל מה לעשות שזה קרה, ולא פעם? אפילו בן גוריון ידע מזה והורה לעצור את התופעה. במהלך מלחמת ששת הימים, היו שני חיילים אצלנו בגדוד שנעצרו כי אנסו ילדה בת 14. אני לא משווה את צה"ל לצבא הרוסי, שנכנס לברלין ואנס המוני גרמניות, אבל גם אצלנו היו מקרים. אני גם מכיר סיפור על קבוצת חיילים שתפסה בדואית ואנסה אותה. גברים צעירים, ברגעים כאלה, הופכים לחיות. אין מוסר, אין כבוד, אין כלום. זה מה שהכיבוש עושה".

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully