וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 30 שנה: אדם חוזר לעבוד עם יזהר אשדות ואלונה קמחי בשיר חדש

3.3.2019 / 0:00

כ-30 שנה לאחר שהקריירה של אדם הוזנקה על ידי יזהר אשדות ואלונה קמחי בשני אלבומיו הראשונים, הוא חוזר לראשונה לעבוד איתם ומוציא שיר חדש שיצרו לו, "גאולה". אשדות לוואלה! תרבות: "מתרגש לקראת צאת 'גאולה' כמו שהתרגשתי כשיצא 'סוד'". האזינו לשיר בהשמעת בכורה

יח"צ

כמעט 32 שנה לאחר צאת אלבום הבכורה של אדם, "סוד", אלבום שהפך אותו לכוכב ענק, חוזר הזמר לשתף פעולה לראשונה מאז האייטיז עם שותפיו לעשיית האלבום שהזניק את הקריירה שלו, יזהר אשדות ואלונה קמחי - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות. כעת אדם מוציא שיר חדש בשם "גאולה", עליו חתומים קמחי ככותבת ואשדות כמלחין ומפיק מוזיקלי. האזינו לשיר בבכורה (מעל).

אשדות הפיק את האלבום הראשון, וגם עיבד והלחין שבעה מתשעת שיריו, וקמחי כתבה את כל השירים למעט אחד, ושיתוף הפעולה איתם נמשך גם באלבום השני, "מרחוק לרחוק". "יזהר ואלונה קראו לי אז 'הבן שלהם', כי הייתי כמו הילד שלהם", סיפר אדם בשנה שעברה בריאיון באולפן וואלה! תרבות, "לתקופה ארוכה דרכנו נפרדו, כל אחד המשיך לחייו. היה לי מפגש מרתק ומרגש עם אלונה קמחי במסגרת ערב שאני עושה של מפגשים עם סופרים, וזה הוליד את השיר מאלונה ויזהר. זה מרגש אותי, גם כי הם יוצרים מדהימים, וגם כי זה הפזמון הראשון שאלונה כתבה מזה הרבה מאוד שנים, והיא מדייקת אותו אליי. היא תמיד ידעה לכתוב אליי. בשני האלבומים הראשונים היא כתבה לי לפחות חמישה עשר שירים, ללחניו של יזהר אשדות. הכל היה אליי. כשמישהו כותב אליך, זה משהו שאתה מתרגש לקראתו".

הזמר אדם, יזהר אשדות ואלונה קמחי. צילום: ניקול דה קסטרו, איפור: הלן אמויאל,
"כשמישהו כותב אליך, זה משהו שאתה מתרגש לקראתו". הזמר אדם, יזהר אשדות ואלונה קמחי/צילום: ניקול דה קסטרו, איפור: הלן אמויאל

"העבודה עם אדם באלבום הראשון שלו בשנת 1987 היתה הפרויקט בו הייתי מושקע רגשית, אמנותית ומעשית יותר מכל פרויקט קודם מאז תיסלם, חמש שנים קודם", אומר יזהר אשדות לוואלה! תרבות. "יש לזכור שבאותה תקופה עדיין לא התחלתי את קריירת הסולו שלי והתמקדתי בהפקה מוסיקלית, כך שהאלבום של אדם היה הדבר הקרוב ביותר לאלבום סולו ראשון. רק חודשים ספורים קודם לכן, אלונה הראתה לי את השיר הראשון שכתבה, 'נועה של הים', וכשרון הכתיבה שלה היה כל כך חד משמעי, כך שהיה ברור שנכתוב יחד את שירי האלבום של אדם. אלונה ואני, צעירים בשנות העשרים לחיינו, אימצנו את אדם כמעט כמו בן. התרגשנו מכל ביצוע ראשון שלו לשיר שכתבנו וגאים בכשרון שלו ובקול היחודי. נפגשנו שוב באולפן שלי לפני כחודשיים, כשלושים שנה לאחר הפעם הקודמת וזה הרגיש טבעי לחלוטין. אדם התבגר כל כך יפה, כאדם וכזמר ואני מתרגש לקראת צאת 'גאולה' כמו שהתרגשתי כשיצא 'סוד'".

הסינגל ילווה את צאת האלבום החדש של אדם, שהופק בעזרת קמפיין מימון המונים. עד כה יצאו שלושה סינגלים מהאלבום - "בסוף כולם רוצים אהבה", "מי הוא האחד" ו"שר לך". האלבום יושק בהופעה חגיגית במרכז ענב לתרבות ב-9 במרץ. האזינו לשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully