וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל"ד תובעת 280,000 שקל מעמית סגל: "קרא לנו ארגון טרור"

5.3.2019 / 12:23

לאחר שכינה את המפלגה "ארגון טרור" במאמר בידיעות אחרונות וב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, תובעת בל"ד את העיתונאי על סך 280 אלף שקל: "הוא אמר זאת במטרה לנסות ולבייש את התובעים, לשפוך את דמם, להסית נגדם ולעשותם מטרה לשנאה באמצעות פרסום כוזב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשון הרע? עמית סגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפלגת בל"ד הגישה היום (שלישי) תביעת לשון הרע בבית המשפט השלום בנצרת על סך 280,000 ש"ח נגד העיתונאי עמית סגל, וזאת לאחר שלטענתם כינה בידיעות אחרונות ובערוץ 12 את המפלגה "ארגון טרור". בכתב התביעה נטען כי סגל אמר את הדברים בצורה פוגענית, צינית וחסרת אחריות "מתוך מטרה לנסות ולבייש את התובעים, לשפוך את דמם, להסית נגדם ולעשותם מטרה לשנאה באמצעות פרסום כוזב, מסית לגזענות, אלימות ורדיפה, תוך הטעייה ושימוש במצגי שווא, וההתעלמות מהוראות החוק". לפני שבוע ביקשה בל"ד מסגל לחזור בו מאמירתו ולפרסם התנצלות, אך סגל סירב.

ב-22.2 פרסם סגל מאמר בידיעות אחרונות שבו כתב: "על בל"ד, ארגון תומך טרור עם מימון מפלגות, לא הוחלה הנורמה שנדרשת כעת מול כהנא". למחרת, ב-23.3 הופיע ב"פגוש את העיתונות" ואמר שם כי בל"ד הוא "ארגון טרור עם מימון מפלגות".

בתביעה שהגישה, קראה בל"ד לבית המשפט לחייב את סגל להוריד את הכתבה מחשבונותיו ברשתות החברתיות, לפרסם התנצלות פומבית ולשלם פיצוי על סך 280,000 ש"ח על פי חוק איסור לשון הרע. יו"ר בל"ד, ד"ר מטאנס שחאדה, מסר: "המדיניות של בל"ד הייתה לא להגיש תביעות נגד המסיתים כדי לא להפוך את הוויכוח הפוליטי לוויכוח משפטי יבש. אך סגל הידוע בהשתייכותו לימין הקיצוני עבר את הגבול והשתמש במעמדו על מנת לפגוע במפלגה בתקופת בחירות. לא ניתן שיפגעו בלגיטימציה של בל"ד המייצגת את הזרם הלאומי בחברה הערבית והדוגלת במצע הכי דמוקרטי - מדינת כל אזרחיה".

עו"ד חאלד תיתי, שהגיש את התביעה בשם בל"ד הוסיף: "סגל ניסה להשתמש בהוראות סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת (פסילת רשימה לכנסת) בכדי להסביר את דבריו, זאת על אף שבל"ד צלחה את מבחן בג"ץ פעם אחר פעם. מכל מקום אין להשלים עם הניסיון להלביש את הכינוי ארגון טרור למפלגה לגיטימית הפועלת לפי חוק".

עמית סגל מסר בתגובה: "טרם קיבלתי את כתב התביעה".

מטאנס שחאדה, יו"ר בל"ד, 20 בפברואר 2019. יואב איתיאל
כועס על סגל. מטאנס שחאדה/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully