וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה סרטים של יוצרים ישראלים יוקרנו בפסטיבל טרייבקה

6.3.2019 / 7:28

"הנשף" של שרון מימון וטל גרניט ו"Leftover Women" של הילה מדליה ושוש שלם יוצגו במסגרת תחרותית של פסטיבל טרייבקה, שיקרין גם את "Skin" של גיא נתיב

יח"צ - חד פעמי

אמריקה ממשיכה לחייך לשרון מימון. בשנה האחרונה, היה שותף הקולנוען הישראלי הפורה לשני פרויקטים - הוא כתב יחד עם גיא נתיב את הסרט הקצר דובר האנגלית "Skin"; וכתב וביים יחד עם טל גרניט את הסרט הארוך דובר העברית "הנשף".

לפני שבוע וחצי, כזכור, "Skin" זכה באוסקר, וכעת מתברר כי גם "הנשף" נהנה מהוקרה, והתקבל למסגרת הרשמית והתחרותית של פסטיבל טרייבקה המכובד, שייפתח בניו יורק ב-24 באפריל.

"הנשף", שעלה אצלנו בקיץ האחרון לאחר שהוביל במספר המועמדויות לפרסי אופיר, עוסק כזכור בסיפורן של שלוש תלמידות תיכון, אחת מהן טרנסג'נדרית והשנייה שחורה, המוכנות ללכת רחוק מאוד כדי לעבור ניתוח הגדלת חזה ולהיות מקובלות לקראת נשף הסיום. מככבות: סתיו סטרשקו, נצנת מקונן, נועם לוגסי, אסי לוי, ניב סולטון וגם טום מרסיה, המופיע בתפקיד הראשי ב"מילים נרדפות" זוכה דב הזהב, וגם לו היתה שנה מוצלחת.

וזה עוד לא הכל: על בסיס הסרט הקצר זוכה האוסקר, גיא נתיב ביים השנה גם סרט ארוך בשם "Skin", שכבר הוקרן בפסטיבלים של טורונטו וברלין, והוא יזכה כעת להקרנה נוספת ומיוחדת בטרייבקה. סרט ישראלי נוסף שיוצג באירוע, והפעם תיעודי, הוא "Leftover Women" של הילה מדליה ושוש שלם, שלפי ההגדרה בפרסום הרשמי של הפסטיבל, עוסק ב"רווקות סיניות שבשל הנורמות של החברה המקומית, נאלצות לעשות הכל כדי למצוא חתן".

פסטיבל טרייבקה כבר חייך לא פעם בעבר לקולנוע הישראלי, והן "אפס ביחסי אנוש" של טליה לביא ו"ג'נקשן 48" יצאו ממנו עם פרסים בעשור האחרון. כעת, המסורת ממשיכה.

מעבר לנקודת המבט הפרובנציאלית, הפסטיבל יציג השנה בהקרנות בכורה עולמיות גם שלל סרטים מעניינים אחרים, ובהם סרט הקולנוע הראשון כבמאי של כריסטופר וולץ, סרטיהם החדשים של ורנר הרצוג ושל אבל פררה ועוד. יהיה מעניין.

הנשף. גיורא ביח,
עושות את ניו יורק. מתוך "הנשף"/גיורא ביח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully