וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי זוהר לוי, מחלוצי הרוק הישראלי, הלך לעולמו בגיל 76

6.3.2019 / 19:28

לוי נחשב למתופף ומלחין מהפכן ולאחד המוזיקאים המשפיעים ברוק הישראלי. הוא תופף בלהקת החלונות הגבוהים, הנהיג את להקת אחרית הימים, הלחין קלאסיקות כמו "העץ הוא גבוה" ו"פתחי לי את הדלת", וכתב את המוזיקה למחזה הסאטירי "מלכת אמבטיה" של חנוך לוין שהרעיש את המדינה

זוהר לוי. יח"צ,
זוהר לוי/יח"צ

חלוץ הרוק הישראלי זוהר לוי הלך הערב (רביעי) לעולמו בבית חולים איכילוב, לאחר סיבוך של דלקת ריאות. בן 76 היה במותו. לפני כתשע שנים לוי לקה בהתקף לב ובאירוע מוחי שהתרחשו באותה יממה. הלוויתו תתקיים ביום חמישי (7 במרץ) ב-14:30, בבית העלמין ירקון.

לוי נחשב למתופף גאון ומלחין מהפכן, ולאחד המוזיקאים המשפיעים ביותר ברוק הישראלי של סוף שנות ה-60 ותחילת ה-70, ולמי שהקדים את זמנו. הוא הקים והנהיג את להקת הרוק הישראלית הראשונה ששרה בעברית, אחרית הימים, ובמסגרתה הלחין קלאסיקות כמו "העץ הוא גבוה" ו"פתחי לי את הדלת"; כתב את המוזיקה למחזה הסאטירי "מלכת אמבטיה" של חנוך לוין שהרעיש את המדינה; הוא היה המתופף של הלהקות החלונות הגבוהים וכף התקווה הטובה, וליווה בתופים את האמנים הכי גדולים, ובהם אריק איינשטיין, שמוליק קראוס, שלום חנוך וחוה אלברשטיין.

לאחר עשרות שנים שבהם דחה אינספור הצעות לראיונות, ביוני 2010 לוי שבר שתיקה תקשורתית בריאיון לכותב שורות אלו בתרבות מעריב, ובו דיבר בפעם הראשונה על אכזבתו מתעשיית המוזיקה, ההתבודדויות במנזרים, האובססיה לנשים, העסקים שקרסו, השקיעה בהימורים וההתרסקויות הכלכליות. בנוסף, גילה לוי איך רגע אחרי שהחליט לחזור ולהלחין, לתופף ולהקליט, נקטעה תוכניתו באכזריות על ידי האירוע המוחי והתקף הלב.

לחצו כאן לקריאת הריאיון הנדיר של שגיא בן נון עם זוהר לוי, שבו המוזיקאי האגדי שבר את שתיקת חייו, שפורסם ב"תרבות מעריב" ביוני 2010 (באדיבות מעריב)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully