וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וונדר וומן מכסחת את ביבי": סיקור נרחב בתקשורת העולמית לפוסט התמיכה של גל גדות ברותם סלע

11.3.2019 / 19:16

הפוסט של רותם סלע, ובעיקר התמיכה של גל גדות בו, זוכים להתייחסות נרחב בתקשורת הבינלאומית. "בעידן בו אנשי תרבות ישראלים מפחדים להביע את דעתם, גל גדות לא מהססת לעמוד בצד הפלסטינים-הישראלים, ולמלא בכך את תפקידה של האופוזיציה", נכתב בין השאר

טריילר הסרט "וונדר וומן"/טוליפ מדיה

מאז שרותם סלע פרסמה את פוסט האינסטגרם הנוקב שלה במוצאי שבת, הדיון בו תופס את לב השיח בישראל. אתמול (ראשון) גם גל גדות התייצבה לצד חברתה הטובה, וכתבה - "ואהבת לרעך כמוך...זה לא עניין של ימין או שמאל, יהודי או ערבי...זה עניין של דיאלוג, של הידברות לשלום ולשוויון ושל סובלנות שלנו אחד כלפי השני. האחריות לזרוע תקווה ואור לעתיד טוב יותר לילדים שלנו היא עלינו".

גדות, כזכור, היא כרגע אחת משחקניות הקולנוע המדוברות בעולם. לכן, רק טבעי התקשורת העולמית לא התעלמה מן התגובה שלה ומהתייצבותה בצד הפוסט שתקף את השלטון הישראלי והרתיח אותו. כך, למשל, כמעט כל כלי תקשורת מוביל בארצות הברית התייחס לדברי כוכבת "וונדר וומן".

אפילו בפוקס ניוז, המזוהים עם המפלגה הרפובליקאית ומכאן שגם עם ראש ממשלת ישראל, סיקרו את הפרשה בהרחבה. "גל גדות כיסחה את נתניהו", נכתב שם. ב-NBC הלכו על "גל גדות מתעמתת עם ביבי סביב השאלה מה זה 'להיות ישראלי'". בוושינגטון פוסט העדיפו ביטוי ציורי יותר - "וונדר וומן מצילה את המצב".

גל גדות נגד נתניהו. צילום מסך
הפרסום בפוקס ניוז/צילום מסך

נוסף לדיווח האינפורמטיבי על מה שקרה, כתבת הוושינגטון פוסט רות אנגלש הוסיפה גם פרשנות משלה - "נתניהו לא לקח בחשבון איזה כוח יש לרותם סלע, ואיזה כוח יש לחברות שלה, למשל גדות על 28.2 מיליון העוקבים שלה באינסטגרם. עכשיו נחיה ונראה אם יש בו רצון ללכת איתה קרב ראש בראש".

מרבית ההתייחסויות נשענו על הדיווח המקורי של סוכנות הידיעות AP, בה הקפידו להסביר לקהל הבינלאומי את הקונטקסט בו הדברים נאמרו. "אנשי תרבות ישראלים ידועים בדעות הליברליות שלהם, אבל בשנים האחרונות הם חוששים להביע אותן כדי לא להיפגע מסחרית", נאמר בדיווח שצוטט באינספור מקומות. "הרבה אמנים ואמניות תלויים בתמיכה ממשלתית או עירונית, אך שנקיטת עמדה לא פופולרית עלולה לפגוע בהם כלכלית. נתניהו כבר ניצל בעבר תגובות שנויות במחלוקת במהלך מערכת הבחירות כדי לקחת את עולם התרבות והבידור הישראלי, להציב אותו באותה שורה עם התקשורת ואליטות אחרות, ולהעמיד מולם את הבייס שלו, המורכב בעיקר מבני מעמד הפועלים".

עוד באותו נושא

ראש הממשלה נתניהו נגד רותם סלע: "יקרה, אני חייב לתקן אותך"

לכתבה המלאה
רותם סלע גל גדות. עיבוד תמונה
והנה, כך הבחירות בישראל התערבבו בהוליווד/עיבוד תמונה

גם באתר The New Arab, כלי תקשורת מוביל המסקר את המזרח התיכון בשפה האנגלית, ציטטו את דברי גדות וכתבו כי: "גל גדות מגנה על הפלסטינים הישראלים".

נוסף לתקשורת דוברת האנגלית, גם בשפות אחרות בישרו על ההתפתחויות. "וונדר וומן נגד ביבי", נכתב לדוגמה בקוריירה דלה, סרה אחד העיתונים הנפוצים באיטליה. פיוטר סמולר, הכתב בישראל של לה מונד, העיתון החשוב בצרפת, צייץ - "כמה סלבריטאיות ישראליות, בראשן גל גדות, לקחו על עצמן את התפקיד של האופוזיציה וגינו את הדה-לגיטימציה של המיעוט הערבי בישראל". אלה כמובן רק חלק מן הפרסומים, וסביר להניח שהמשך יבוא.

גל גדות נגד נתניהו. צילום מסך
הפרסום האיטלקי/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully