וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלי עטרי ספדה לאחותה: "יונה, בלעדייך זה לא היה קורה"

12.3.2019 / 12:02

מאות בני אדם הגיעו לתיאטרון הקאמרי, שם הוצב ארונה של הזמרת והשחקנית יונה עטרי שנפטרה השבוע בגיל 85. עטרי, האחות הגדולה של הזמרת גלי עטרי והשדרנית שוש עטרי, כיכבה בין השאר בהצגה "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" ובתוכנית "רחוב סומסום"

גלי עטרי סופדת לאחותה, יונה עטרי/שלומי גבאי

הזמרת והשחקנית יונה עטרי הלכה אתמול לעולמה. בת 85 היתה במותה. ארונה של עטרי הוצב בתיאטרון הקאמרי ועשרות בני אדם, ביניהם חברים ובני משפחה, הגיעו לטקס האשכבה של עטרי כדי לחלוק לה כבוד אחרון.

השחקן אילי גורליצקי, שהופיע אלפי פעמים לצד עטרי בהצגה "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" ובמחזות נוספים, סיפר על הבמה כיצד אחרי מותה של יונה הוא נשאר לבדו בחדרה. "רכנתי אל אוזנה ואמרתי בלשונו של נתן אלתרמן: 'יונתי, תמתי, סעי לשלום, אבל את נשארת איתי'". והוסיף: "יונה לא הלכה. היא לא הלכה לשום מקום, כי אני רואה אותה על כל נפלאותיה".

"יונה הייתה, כמו שאומרים בתימנית, מענטש", ספד לה אבי קורן. ואילו מיקי קם, ששרה לכבודה את "שיר ערש" של נתן אלתרמן, סיפרה לפני כן: "היה לנו חבר משותף, קראו לו קיפי. אלה היו ימי התום של 'רחוב סומסום'. כמו שצחקנו שם לא בכינו מעולם, כמו שכתב מאיר אריאל. היא הייתה כל כך אינפנטילית, במובן הטוב של המילה".

"מעולם לא הרגשתי אהבה וחמלה גדולה יותר, מזו שהרגשתי מאז יום ראשון אחה"צ ועד יום שני בבוקר", אמרה גלי עטרי על הבמה. "לא הפסקתי ללטף אותך, את הפנים החלקות שלך, לדבר אלייך, להודות לך, קצת לשיר לך שירים מהבית של אמא ואבא, והיה נדמה לי שאת מקשיבה". לבסוף הוסיפה: "יונה, אני רוצה להודות לב על כל מה שלימדת אותי. על שפתחת בפניי את העולם. אני רוצה להודות לך על הלב הרחב שלך. על כל מה שהייתי בשבילי. יונה, בלעדייך זה לא היה קורה. לעולם לא אשכח אותך, יונה אחותי. אוהב אותך לעולמים. אחותך הקטנה, גלי".

גלי עטרי בטקס אשכבה ליונה עטרי, קאמרי 12 במרץ 2019. שלומי גבאי
"לא הפסקתי להודות לך". גלי עטרי בטקס האשכבה של אחותה, יונה עטרי/שלומי גבאי
גלי עטרי בטקס אשכבה ליונה עטרי, קאמרי 12 במרץ 2019. שלומי גבאי
גלי עטרי, טקס האשכבה של יונה עטרי/שלומי גבאי
אשכבה של יונה עטרי. שלומי גבאי
ארונה של יונה עטרי/שלומי גבאי
יונה עטרי, אשכבה. שלומי גבאי
תמונת יונה עטרי מעל ארונה/שלומי גבאי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד אתמול לעטרי: "מלהקת הנח"ל ועד 'שלמה המלך ושלמי הסנדלר', יונה עטרי הייתה מופת של כישרון בכל דבר שעשתה. גדלנו איתה והיא הפכה לחלק מהמורשת הישראלית. היא תחסר לכולנו". שרת התרבות מירי רגב הוסיפה: "בצער רב קיבלתי את ההודעה על פטירת יונה עטרי ז"ל. יונה עליה השלום היתה אחת מאוצרות התרבות שלנו בעולמות הבמה, הקולנוע והטלוויזיה. יונה ז"ל השתייכה לדור החלוצים בעולם התרבות הישראלי והופיעה על מיטב הבמות שלנו. כשרונה הבולט מצא לו מקום בפנתאון התרבות הישראלי לנצח".

  • עוד באותו נושא:
  • יונה עטרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully