וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעמי פולני תקבל פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול

19.3.2019 / 15:08

כלת פרס ישראל לשנת תשע"ט בתחומי התיאטרון והמחול היא "אם הלהקות הצבאיות", היוצרת, הבמאית והכוריאוגרפית נעמי פולני. בריאיון לוואלה! תרבות לפני כשלוש שנים התייחסה לקמפיין שקרא להעניק לה את הפרס: "אשמח לקבל את הממון של פרס ישראל, אך בכבוד אין לי צורך"

כלת פרס ישראל לשנת תשע"ט, ביום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, בתחומי התיאטרון והמחול היא "אם הלהקות הצבאיות", היוצרת נעמי פולני. שר החינוך נפתלי בנט בישר זאת לפולני, 91, וכתב בטוויטר: "‫פועלה התרבותי העשיר העניק לנו עשרות יצירות מחול, תיאטרון ומוזיקה.‬ ‫נעמי, שבמלחמת השחרור הייתה מכוכבות להקת הפלמ"ח, היא לוחמת תרבות אמיתית. ‬‫נועזת, יצירתית וציונית".

בריאיון לוואלה! תרבות משנת 2016 התייחסה פולני לקמפיין שקורא לה להעניק לה את פרס ישראל: "אני רוצה שהקמפיין הזה ייפסק", ביקשה. "זה כבר הופך להיות בדיחה. אם ימשיכו, זה ישנה? אני אשמח לקבל את הממון של פרס ישראל, אבל בכבוד אין לי צורך. הוא קיים כל הזמן. מי שעושה מלאכתו נאמנה זוכה בהוקרה".

נעמי פולני. ראובן קסטרו
הגיע הזמן. נעמי פולני/ראובן קסטרו

פולני בת ה-91 היא אבן דרך בתרבות הישראלית. הבמאית, הכוריאוגרפית והמעבדת הקולית, שמזוהה יותר מכל כבמאית הלהקות הצבאיות בתחילת דרכן וכמייסדת ובמאית להקת התרנגולים איתה העלתה שתי תוכניות מצליחות שנכנסו לפנתיאון ויצרו רף חדש בתרבות הישראלית. היא גידלה בלהקה את שלושת חברי הגששים, ישראל פוליאקוב, שייקה לוי וגברי בנאי, את יהורם גאון, חנן גולדבלט, עליזה רוזן וליאור ייני. פולני קשורה גם לצ'יזבטרון מתחילת דרכו, לחמציצים ולחבורת שירי תנועות הנוער, ותמיד האמינה בכוח הקבוצתיות, האנסמבל, הביחד.

ביום העצמאות ה-70 לפני שנה, העניק הנשיא ראובן ריבלין לפולני הוקרה מיוחדת. היא זכתה למחווה מיוחדת במהלך טקס החיילים המצטיינים, כאשר על הבמה ביצעו חיילי הלהקות הצבאיות לבקשתה את השיר "אין כבר דרך חזרה" עליו חתומים יורם טהרלב ככותב ויאיר רוזנבלום כמלחין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully