וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן פרסונס יופיע בישראל, לראשונה עם התזמורת הפילהרמונית

20.3.2019 / 8:00

לפני שנה וחצי, בריאיון לוואלה! תרבות, שאלנו את אלן פרסונס האם יש סיכוי שישתף פעולה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, והוא אמר שישמח לעשות זאת. בקרוב זה עומד לקרות - פרסונס יופיע לראשונה עם הפילהרמונית בהיכל התרבות בתל אביב ביוני הקרוב. כל הפרטים

אלן פרסונס. GettyImages
ביוני הקרוב זה קורה. אלן פרסונס/GettyImages

המוזיקאי, המפיק והיוצר אלן פרסונס יגיע להופעה רביעית בישראל, ולראשונה יופיע עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית. הקונצרט המיוחד יתקיים ב-4 ביוני בהיכל התרבות בתל אביב. על התזמורת ינצח טום ברוקס, שותפו המוזיקלי של פרסונס. הופעותיו הקודמות של ההרכב בארץ התקיימו במרץ 2010 בהיכל התרבות בתל אביב, בפברואר 2015 בהיכל הספורט יד אליהו, שם הופיע שוב בנובמבר 2017 ובאותו חודש גם במרכז הקונגרסים חיפה. פרסונס יופיע בארץ בעקבות צאת אלבומו החדש, "The secret" שמו, שייצא לחנויות בחודש הבא.

בריאיון לוואלה! תרבות, שהתקיים באוקטובר 2017 לפני הופעתו האחרונה אצלנו, נשאל פרסונס האם בעקבות הקלטת אלבום סימפוני כפול בהופעה חיה בקולומביה כשנה קודם לכן, יש סיכוי שיקליט גם עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית. "לא יצא לי לדבר עם זובין מהטה, והייתי שמח להיות בקשר איתו", אמר פרסונס. "אלו עניינים שקשורים בתקציב בדרך כלל. אני אוהב לנגן עם תזמורת, ובכל פעם שיש לי הזדמנות לעשות זאת, אני עושה את זה".

עוד נשאל פרסונס בריאיון לוואלה! תרבות האם רוג'ר ווטרס, שאיתו עבד בעבר וניסה בפעם קודמת למנוע את הופעתו בעבר בישראל, ניסה גם בפעם לפני שנה וחצי. "רוג'ר ווטרס לא שלח לי שום מסר הפעפ", אמר פרסונס. "אני חושב שהוא יודע שאני אתעלם ממנו. אני שמח לבוא ולתמוך בישראל. המוזיקה מיועדת לכולם, ואין לה קשר לשום דבר פוליטי. מוזיקה היא השפה העולמית".

פרסונס, שחגג יומולדת 70 בדצמבר האחרון, עבד בתחילת דרכו כטכנאי קול באולפני אבי רוד והיה מעורב באלבום אבי רוד של הביטלס, בתקליטי פינק פלויד (ובהם "הצד האפל של הירח") וכן הפיק את אלבום "Year of the Cat" של אל סטיוארט. בשנת 1975 הקים עם אריק וולפסון את להקת אלן פרסונס פרוג'קט. בניגוד למבנה המקובל בלהקות, באלן פרסונס פרוג'קט ההתבססות היתה על המפיקים והמעבדים ולא על המבצעים והנגנים. אלבומם הראשון יצא בשנת 1976, "Tales of Mystery and Imagination" שמו, אלבום קונספט משירי אדגר אלן פו.

מאז הוציאה הלהקה 10 אלבומים, והגיעה לשיא הצלחתה עם אלבומה השישי "Eye in the Sky", שיצא ב-1982. שיר הנושא, שביצע וולפסון, הפך ללהיטם הגדול ביותר, והגיע למקום השלישי במצעד הפזמונים האמריקאי. האלבום עצמו הגיע לרשימת עשרת האלבומים הטובים ביותר ב-10 מדינות שונות. להיטים נוספים של הלהקה: הקטע האינסטרומנטלי "Sirius" הפותח את "Eye in the Sky", השיר "Old and Wise" מאותו אלבום, ו-"The Turn Of A Friendly Card", שיר הנושא של אלבומם החמישי. אלבומם האחרון "Gaudi" יצא בשנת 1987 וכשלוש שנים לאחר מכן הלהקה התפרקה. בשנת 2009 מת וולפסון.

מחירי הכרטיסים: בין 255 ל-995 שקלים. מכירה מוקדמת תיפתח היום (20 במרץ) למנויי התזמורת הפילהרמונית דרך אתר התזמורת. והחל ממחרתיים (22 במרץ) תיפתח המכירה לקהל הרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully