וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכי נמוך שאפשר": רוני דניאל תוקף את נתניהו בעקבות הלעג לאברמוביץ'

22.3.2019 / 21:29

"מה שנעשה אתמול בליכוד TV זה חרפה", אמר בכעס רב רוני דניאל ב"אולפן שישי", בתגובה לתשדיר הליכוד עם אלירז שדה ויוסי וידר שלעג לכוויות פניו של הפרשן הפוליטי של חדשות 12, אמנון אברמוביץ'. "בפעם הבאה שביבי בא לבקר חייל פצוע, ממליץ לחייל לצאת מהחדר"

צילום: ליכוד TV

"מה שנעשה אתמול בליכוד TV זה חרפה", אמר הערב (שישי) בכעס רב רוני דניאל, כתב ופרשן לענייני צבא וביטחון של חדשות 12, בשידור חי במהלך "אולפן שישי". זאת בתגובה לתשדיר הבחירות בליכוד TV בהשתתפות אלירז שדה ויוסי וידר, הלועג לכוויות פניו של הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, אמנון אברמוביץ', שנגרמו לו במלחמת יום הכיפורים. אברמוביץ' שירת כנהג טנק בחטיבה 500, וביומה הרביעי של המלחמה נפצע בקרבות באזור תעלת סואץ, נכווה באורח קשה בפניו ובגופו, אך המשיך לנהוג בטנק כי היה סבור שנשארו בו אנשים. הוא קיבל את צל"ש הרמטכ"ל על אומץ לבו ודבקותו במשימה, ולאחר השיקום נאלץ לעבור כ-60 ניתוחים. מאז אמש התשדיר שלעג למראהו עורר זעם רב ברשתות החברתיות, בקרב אנשי תקשורת, פוליטיקאים ובציבור הרחב.

"אמנון אברמוביץ' לא יושב כאן. הוא לא רצה לשבת כאן כשאני מדבר על הדברים האלה. וולאק, מה שקרה שם זאת חרפה שאין כדוגמתה", הוסיף דניאל בהתרגשות. "דיברתי היום עם שרים בליכוד, אבל הם כולם פחדנים, הם לא יעזו להגיד בקול רם. להתנפל על לוחם שנלחם בטנק, שקיבל צל"ש, שהציל את חבריו, ולהיטפל למראהו, לפציעתו, זה הכי נמוך שאני מעלה בדעתי".

מחוץ לפריים ישבו עמיתיו של דניאל - דני קושמרו המנחה ועמו הפרשנים דנה ויס ואהוד יערי. "אני רואה שאתם לא רוצים שאני אמשיך, אבל אני אגיד עוד משפט", הוסיף דניאל. "תשמעו, כשביבי נתניהו יבוא בפעם הבאה לבית חולים וישים יד מלטפת על ראשו של לוחם, אני ממליץ ללוחם הזה לא להתרגש מזה, כי אם הפציעה שלך תהיה משהו שיכול לשרת את נתניהו, הוא ישתמש בזה באופן ציני ומכוער. ללעוג לאמנון על פציעתו, על צלקותיו, זה אחד הדברים הנמוכים שראיתי. אז אם הוא יבוא אליכם חיילים יקרים, ואני מאחל לכם רק בריאות, אבל אם הוא יבוא עוד פעם, אם אני הייתי שוכב במיטה הזו, הייתי קם ויוצא מהחדר, ולא מאפשר לו את ההצגה הזאת ואת מילות הניחומים. כי כשזה יהיה לו נוח הוא ילעג לכם גם על פציעתכם".

בסוף דבריו של רוני דניאל, הפרשנית המדינית דנה ויס "אני רק רוצה לומר, בהקשר הזה, כי זה חשוב לשים את זה גם על השולחן, שראש הממשלה אומר שהוא לא ידע ונודע לו רק היום אחר הצהריים". דניאל התפרץ לדבריה בקול רם: "הוא מנהל הקמפיין! את לא צריכה להביא לי את זה. הוא מנהל הקמפיין, הוא נושא באחריות!". לאחר השידור, כתבה ויס בטוויטר: "להשלים את דברי ב'אולפן שישי' לעניין החיקוי הבזוי של אמנון אברמוביץ' בליכוד טי.וי: נתניהו טוען כי נחשף לעניין רק היום אחר הצהריים, שזה מוזר בהתחשב בכך שזה מופיע בעמוד הפייסבוק שלו וגם בשיח הציבורי ביממה האחרונה. לעצם העניין, נדמה לי שלא נרשמה הסתייגות בסביבתו".

בתשדיר הליכוד ששודר אמש חיקה השחקן יוסי וידר את אברמוביץ'. "אני נראה טוב?", שאל תחת דמותו של הפרשן. אלירז שדה ענה לו: "אתה נראה טיל, כמו תמיד". מוקדם יותר, התשדיר עורר זעם רב ברשתות החברתיות, מצד אנשי תקשורת, פוליטיקאים והציבור הרחב. ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הייתי שם באותו יום ארור, באוקטובר 73', כשאמנון נשרף, כמעט למוות, למרגלות גבעות מתחם 'טלוויזיה'. זה לא אלירז שדה, זה נתניהו. הוא, שרה ויאיר מזהמים את השיח הציבורי, את החיים עצמם, ואת כולנו. בוגדים ביקר ובקדוש מכל - הכרת החוב למי שבזכותם אנחנו חיים. ב-9 באפריל נזכור. מספיק ודי!".

נדב איל, עורך חדשות החוץ בחדשות 13, הגדיר זאת בטוויטר במילים "בושה, בושה, בושה"; עקיבא נוביק, הכתב הפרלמנטרי של חדשות 13 כתב: "מהרגעים היותר מכוערים בבחירות האלה. מפלגה לועגת לכוויות של אחד מגיבורי מלחמת יום כיפור, שהמשיך להילחם כשהטנק שבו נהג התלקח ולכן נראה ככה"; כתב חדשות 12, אילן לוקץ', כתב: "ביזיון. בושה. האיש גיבור ישראל, הפצוע הקשה בתולדות צה"ל ומבכירי העיתונאים בארץ. אלירז, אתה אפס, לקקן תחת בזוי"; ויואל אסתרון, מו"ל "כלכליסט", כתב בטוויטר: "אין טעם לכעוס על האידיוט השימושי של ביבי. יש עוד סיבה לבחילה שמעורר מי שנתן לנעל אלירז שדה את הרישיון ואת ההשראה ללעוג לכוויות של גיבור ישראלי במלחמת יום הכיפורים. בושה. בושה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אלירז שדה באירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
אלירז שדה/ראובן קסטרו

המפיק חיים סלוצקי כתב בטוויטר: "אני קורא לגופי השידור בישראל לא לשכוח אחרי הבחירות איך התייחס אלירז שדה לאמנון אברמוביץ', גיבור ישראל. לא יעלה על הדעת שאיש בזוי כל כך יופיע על איזה שהוא מסך בישראל". איש ידיעות אחרונות רענן שקד כתב, ואחר כך מחק את הציוץ: "מקווה שהם משלמים ממש טוב שם בליכוד טי.וי, כי תאמין לי, אלירז שדה, לעולם לא תעבוד שוב בעיר הזו. ואגב, לעולם לא תחסר לנו"; והשחקן, הקומיקאי והיוצר רמי ורד כתב: "הסירטון הדוחה על אמנון אברמוביץ', רק מחזק את מה שכולם כבר יודעים. ביבי הוא חלאת המין האנושי, לא ראוי להיות בשום עמדת כוח. שילך כבר, נמאס".

בעקבות הכעסים הרבים, פרסם שדה מוקדם יותר פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, ובו כתב: "היום בתכניתנו בליכוד טיוי יצרנו מערכון בין דמותו של אמנון אברמוביץ' לביני, את דמותו הציג החקיין יוסי וידר. בפתח השיחה 'אמנון' שאל אותי 'איך אני נראה?' ואני עונה לו 'אתה נראה טיל'.
חשוב לי להבהיר לאלו שלא הבינו את הבדיחה או בחרו לא להבין אותה. אנחנו נמצאים בעידן שלא משנה מי אתה או מה עשית בחייך, בסוף הכי חשוב לך זה איך אתה נראה, ולאו דווקא חיצונית אלא איך אני עובר? איך אני יוצא? ברמה השטחית, עידן האינסטגרם. לגבי תשובתי לשאלה, האמת היא שזהו סלנג הדיבור שלי, לגבי כל דבר חיובי שאני מגיב עליו אני מוסיף את המילה 'טיל' (כמו למשל 'נהנתי רצח' ולא במשמעות קלינית אז המוח לא מדליק נורה אדומה תוך כדי שיחה ובמילה 'טיל' המוח לא רואה בה עניין באליסטי) בשיחות חברים וזהו סוג המערכון ביני ובין 'אמנון'. כשצילמנו את המערכון לא עלתה בדעתנו המחשבה שכך זה יפורש ויתכן שטעינו בלשוננו".

"חשוב לי לציין שכנראה ובתום לב לא התייחסנו לנראותו הספציפית של אמנון בקיום המערכון, כי אנחנו רואים באמנון מיליון ערכים שונים שמרכיבים את דמותו כפרסונה בכירה בתקשורת הישראלית וכך אני אישית מכיר את דמותו ונראותו מילדותי ולא רואה בתוצאות פציעתו במלחמה את הגדרתו בעיניי. עוד חשוב לי להוסיף כישראלי, חייל, לוחם ומפקד בסדיר בעבר, בגדוד 202 צנחנים וחייל מילואים בהווה ששירת בתקופת חומת מגן וחווה אירועים תחת אש, שנשארו איתי עד היום. לעולם לא אמצא מקום להומור כמו זה שהתפרש ובטעות בקיום המערכון ורק לאחר שראיתי תגובות למינהן, הבנתי שיש לשים את האמת והכוונה מאחורי המערכון. אמנון אברמוביץ' היה, הינו ותמיד יהיה גיבור ישראל בעיניי ובעיני כל עם ישראל. בהזדמנות זאת אבקש סליחה על אי ההבנה והפגיעה אם נגרמה".

חלק קטן מהפוסטים והציוצים הזועמים ברשת:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully