וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים טוענים ש"סמי הכבאי" הוא סקסיסט - ויוצר הסדרה משיב אש

26.3.2019 / 8:35

סדרת הילדים "סמי הכבאי" שוב סופגת אש ממבקרים, הפעם בטענה שהסדרה מפלה נשים ומקדמת סטריאוטיפים. יוצר הדמות, דייב ג'ונס, יצא להגנת הכבאי שלו והשיב אש: "זו סדרה שנועדה לחנך ילדים לבטיחות באש, לא לגייס גברים לכוחות ההצלה"

עריכה: יאיר דניאל

סדרת הילדים המצוירת "סמי הכבאי" שוב סופגת אש, אחרי שכבר עלו טענות בעבר שזו הציגה לכאורה סצנת סקס בין גברים ועודדה אסלאמופוביה. הפעם אחד מיוצריה, דייוויד ג'ונס, החליט להגיב לביקורת הקשה ולהגן על הכבאי האהוב שלו מפני המבקרים - אנשי שירותי ההצלה והכבאות בכבודם ובעצמם. אלה טוענים שהסדרה סקסיסטית, מקדמת סטריאוטיפים מגדריים מיושנים ולא מעודדת נשים להצטרף לשירותי הכיבוי וההצלה - מאחר שהדמות הנשית היחידה בצוות, פני, זוכה למעט מאוד זמן מסך. ג'ונס בן ה-72, שהוא עצמו כבאי לשעבר, השיב אש וטען שהסדרה נועדה לחנך את הקהל הצעיר על בטיחות באש - ולא לגייס גברים או נשים לכוחות ההצלה.

יוצר "סמי הכבאי" טוען שעל אף הביקורות, אין בכוונתו לשנות דבר בסדרה וכי הוא אינו מבין מדוע הסדרה מדגישה סטראוטיפים. בשיחה שערך עם רדיו BBC 2, הוא אמר: "זו סדרה לילדים. היא לא נועדה לגייס אנשים לכוחות ההצלה. הסדרה אמורה ללמד ילדים כמה פרטים חשובים על בטיחות. אנשים לא מתגייסים בגלל שהם צופים בסמי הכבאי. הם לא האנשים הנכונים לתפקיד אם זו המנטליות שלהם".

גיף סמי הכבאי. סמי הכבאי,
סמי הכבאי סקסיסט?/סמי הכבאי

עוד בנושא:

  • עוד באותו נושא:
  • סמי הכבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully