וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאית אנייס ורדה ("אנשים ומקומות") הלכה לעולמה

29.3.2019 / 16:33

הקולנוענית הצרפתיה אנייס ורדה, שנחשבה הבמאית הגדולה בעולם, הלכה לעולמה בגיל 90. סרטה הלפני-אחרון, "אנשים ומקומות", היה להיט גדול בישראל וגם מועמד לאוסקר

AP

אנייס ורדה, שנחשבה הבמאית הגדולה בעולם, הלכה לעולמה היום (שישי) והיא בת תשעים. הקולנוענית הצרפתייה מתה לאחר מאבק במחלת הסרטן, ונפרדה מהחיים כשהיא מוקפת בקרוביה. כך מסרה משפתה לתקשורת הצרפתית.

ורדה הצטיינה הן בעשייה עלילתית והן בעשייה דוקומנטרית, והיתה חתומה על סרטים מהוללים כמו "קליאו מחמש עד שבע", "עוברת אורח" ו"המלקטים והמלקטת". סרטה הלפני-אחרון, "אנשים ומקומות", יצא לפני שנה והיה להיט גדול ברחבי העולם, כולל בישראל. הוא הנציח את מעמדה האייקוני, ובזכותו זכתה לתהודה בינלאומית רבה והיתה מועמדת לפרסים רבים, כולל לפרס האוסקר.

בפסטיבל ברלין האחרון, לפני כחודש וחצי, הקרינה ורדה את סרטה האחרון והאוטוביוגרפי, "Varda by Agnès", שנרכש להפצה בישראל ויוקרן כאן במהלך השנה האחרונה.

בריאיון בלעדי לוואלה! תרבות בסתיו האחרון, לרגל מחווה מקיפה שנעשתה לה בפסטיבל הסרטים חיפה, נשאלה ורדה אם יש לה מסר למעריציה בישראל. היא ענתה: "תמיד מצחיק אותי כשמדברים על 'מעריצים'. אני חושבת שניסוח מדויק יותר הוא 'שוחרי קולנוע'. מה שרציתי לחלוק עם העולם זה לא את עצמי, אלא את הקולנוע שלי. אין לי מסר, אני רק רוצה להרים כוסית למען חופש המחשבה". יהי זכרה ברוך.

אנייס ורדה. GettyImages
יהי זכרה ברוך. אנייס ורדה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully