וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום האחדות של גיא מזיג: השיר שנולד מתוך הפחד שהמדינה מתרסקת לחלוטין

11.4.2019 / 7:23

המוזיקאי גיא מזיג מוציא שיר שנולד מתוך הכאב והעצב שאחרי מבצע "צוק איתן" ב-2014 ותחת ההשראה הגדולה של אריק איינשטיין. "הייתי קם בבוקר והולך לישון עם תחושות קשות בלב עד שלילה אחד חלמתי שזהו, סוגרים את המדינה. התעוררתי קצת מבועת וטעון וכתבתי את השיר". האזינו

גיא מזיג. זהר שטרית,
אופוריה והמנונים. גיא מזיג/זהר שטרית

שנת 2014, שבועות ספורים לאחר מבצע "צוק איתן". בתוך סערת רגשות גדולה, שמשלבת כאב קולקטיבי ובלבול לגבי העתיד לבוא, מתחיל המוזיקאי גיא מזיג לעבוד על מופע המחווה החגיגי לאריק איינשטיין שהתקיים בפארק הירקון, מופע בו היה אחראי על העיבודים וההפקה. באותם ימים שבו הוא אכל, שתה ונשם אריק איינשטיין נולד השיר "אנחנו". כמעט חמש שנים לאחר מכן, מוציא מזיג את השיר שבו הוא שואל: "מה יישאר אחרי מלחמה? בית ועץ על אותה אדמה שמלבדה לא נמצא נחמה".

"'אנחנו' הוא שיר שכתבתי כקריאה לעם היושב בציון לקבל אחד את השני ולהכיל את האחר למרות המחלוקות", סיפר מזיג לוואלה! תרבות. "עשינו כבר כברת דרך כל כך מכובדת כעם ויש פחד מפילוג שהולך ומכרסם. בשעות הקטנות ביותר של הלילה של סתיו 2014, בזמן שהייתי שקוע באינסוף תווים ותפקידים בשירים של אריק איינשטיין, משהו החזיר אותי כל הזמן אל התחלה לא ברורה של לחן שהתנגן לי בראש, שהרגיש לי שמכיל את כל המוזיקה הישראלית שאי פעם שמעתי. הייתי מוצא את עצמי מנגן אותו ומפתח אותו גם באמצע בעיצומה של עבודה וכשאני בלחץ אדיר של זמן".

"מה שהתחולל באותה תקופה היה קשה ביותר - שסע חברתי שהלך וגדל ונדמה היה שהסיכוי לאיזושהי אחדות הולך ונגוז. עם אותן תחושות קשות בלב הייתי קם בבוקר והולך לישון עד שלילה אחד חלמתי שזהו, סוגרים את המדינה. התעוררתי קצת מבועת וטעון, ומיד הרמתי את העט והמילים של השיר כמו נכתבו מעצמן והתחברו לאותו לחן שליווה אותי. נדמה שבמוזיקה יש תמיד ניסיון להיות הדבר הלוהט הבא, להביא את ההפקה הכי חדשנית, "אנחנו" נוצר באנטי תזה מוחלטת לכל זה. זה שיר שחוזר לתקופות תמימות יותר באווירת אחדות, אופוריה והמנוני פסטיבלי זמר".

מזיג יופיע ב-16 באפריל במועדון הבארבי בתל אביב ויארח את אלון עדר

השיר החדש "אנחנו":

  • עוד באותו נושא:
  • גיא מזיג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully