וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר ישראל יצחקי הלך לעולמו בגיל 93

11.4.2019 / 10:03

יצחקי, אחד הזמרים המפורסמים והמצליחים בשנותיה הראשונות של המדינה, התפרסם בעיקר בזכות שיריו "אבאל'ה בוא ללונה פארק" ו"סימונה מדימונה". יו"ר אמ"י ספד לו: "שיריו האהובים של ישראל ימשיכו להיות חלק מפס קול חיינו"

ישראל יצחקי, אחד הזמרים המפורסמים והמצליחים ביותר בשנותיה הראשונות של המדינה, הלך לעולמו והוא בן 93. יצחקי נמנה עם האמנים הראשונים שהקליטו בחברת הד ארצי. הוא הוציא את אלבומו הראשון בשנת 1949 והקליט שירים מתורגמים בסגנון סלוני. בשנות החמישים היה אחד המצליחים בישראל ובשנות ה-50 עבר לשיר שירים בסגנון ארצישראלי, כשהבולטים שבהם הם "אבאל'ה בוא ללונה פארק" (שהיה אחד משירי הילדים הראשונים של ישראל) ו"סימונה מדימונה".

יצחקי נולד בצפת. הוא סיים את לימודיו התיכוניים בזכרון יעקב, שם גם החל לעבוד בבניין ובסלילת כבישים. בהמשך עבד כמכונאי ב"אגד" ובערבים הופיע בבתי קפה בגוש דן. עם פרוץ מלחמת העצמאות, התגייס יצחקי לחטיבת אלכסנדרוני ולחם בכפר חיריה. בחטיבה הקים את "להקת השרון". שניים מלהיטיו הבולטים, אותם כתב והלחין היו "אנו ניפגש" ו"הגידי אמרי לי מדוע".

בסוף שנות השישים ולמרות הצלחתו בישראל, עבר יצחקי לאוסטרליה ושינה את שמו ל"רל קיי". בשנת 1978 לקה בדלקת קרום המוח ובעקבות מחלתו שותק בפלג גופו השמאלי ומיתרי הקול שלו נפגעו. ב-1985 שב לישראל בעקבות פטירתה של אחותו. לרגל יום הולדתו ה-85 ולרגל זכייתו בפרס אקו"ם, שהוענק לו על תרומתו "לזמר העברי הקל בראשית דרכו" נערך לו ב"צוותא" ערב מחווה.

יושב ראש איגוד אמני ישראל, יענקל'ה מנדל, פרסם הודעה בעקבות מותו: "שיריו האהובים של ישראל, כמו 'סימונה מדימונה' 'אבא'לה בוא ללונה פארק', 'שיר הבוקרים', 'סבא פיקולינו' ועוד, ימשיכו להיות חלק מפס קול חיינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הגדולים בשנותיה הראשונות של המדינה. ישראל יצחקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully