וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הכריע בקרב המכוער באתניקס: ניצחון לזאב נחמה על תמיר קליסקי

16.4.2019 / 21:35

פרסום ראשון: ניצחון גדול לזאב נחמה ולחברי אתניקס במאבק משפטי מרכזי מול האחים תמיר ודרור קליסקי. ביהמ"ש המחוזי בת"א דחה את הרוב המוחץ של תביעותיהם, בהן פירוק אתניקס, איסור השמעת שירי הלהקה ברדיו ואיסור שימוש בסימן מסחרי של הלהקה

זאב נחמה ותמיר קליסקי נפגשו בבית משפט. אבי כהן
תמיר קליסקי וזאב נחמה בבית המשפט/אבי כהן

פרסום ראשון: ניצחון גדול לזאב נחמה ולחברי אתניקס מול האחים תמיר ודרור קליסקי. פסק דין ראשון בעימותים המשפטיים הסוערים בין הצדדים ניתן הערב, ובו בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הרוב המוחץ של התביעות מצד האחים קליסקי. בהן - דרישתם לפירוק אתניקס, לאיסור שימוש בסימן מסחרי של הלהקה, לאיסור השמעת שיריה, ודרישתו של תמיר להעברת עשרה אחוזים מרווחי הלהקה אליו באופן אישי. בנוסף, בית המשפט חייב את האחים קליסקי בהוצאות של 35 אלף שקלים בגין המשפט. את זאב נחמה ייצגו עו"ד ד"ר יוסי כהן ועו"ד אוהד מחרז. עם זאת, בית המשפט הורה על אתניקס להעביר עשרה אחוזים מההכנסות נטו מההופעות של אתניקס, ולא פחות מ-2,000 שקלים להופעה, לחברת שולטן, שבבעלות תמיר קליסקי, דרור קליסקי וזאב נחמה, כל אחד שליש.

במהלך המשפט עמוס ההכפשות בין הצדדים, תמיר ודרור קליסקי והחברה שולטן שבשליטתם תבעו את חברי להקת אתניקס וביקשו שלל סעדים. לקליסקי היו מספר טענות ודרישות כנגד חברי אתניקס. טענה אחת היא שקליסקי סולק מהלהקה שלא כדין, ולכן דרש להחזיר אותו ללהקה או לחילופין לפרק את הלהקה. טענה שנייה היא שהסימן המסחרי אתניקס, הרשום אצל רשם סימני המסחר, שייך לחברת שולטן שבשליטת דרור ותמיר קליסקי, ולאור העובדה שתמיר סולק מהלהקה אסור להם להשתמש בסימן הזה, על פי הסכם בין הצדדים. דרישה שלישית הייתה שאם הוחלט לסלק את קליסקי, להקת אתניקס תשלם ישירות עשרה אחוזים מרווחיה. כאמור, הרוב המוחץ של הדרישות של האחים קליסקי נדחו על ידי השופט.

להקת אתניקס. יח"צ, עיבוד תמונה
לא יקנו תותים אחד לשני. חברי אתניקס עם תמיר קליסקי/עיבוד תמונה, יח"צ

ורד רקנאטי היימן, המנהלת האישית של תמיר קליסקי, מסרה בתגובה: "טרם קראנו את פסק הדין הארוך. בשורה התחתונה, בית המשפט קיבל את העתירה הכספית של תמיר קליסקי. חברי להקת אתניקס חויבו לשלם את חלקו של קליסקי בהופעות הלהקה וכן את הכספים על הופעות טלוויזיוניות, כשבפועל כספים אלו לא שולמו לתמיר קליסקי על אף הסכם הקיים בינו לבין זאב נחמה. לצערי, העתירה המרכזית של קליסקי להשיבו ללהקת אתניקס לא התקבלה בשל התנגדותו העיקשת של זאב נחמה, כשבעצם חלפו כמעט שלוש שנים מאז הסילוק האכזרי על ידי נחמה. לפיכך קליסקי חויב בהוצאות משפט. באי כוחו של קליסקי ילמדו את פסק הדין ואם ימצאו שנפלו טעויות, ייתכן שיוגש ערעור. אציין שקיימים הליכים משפטיים נוספים שתלויים ועומדים בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully