וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב הפתיעה את פוליקר בהופעתו: "תדליק משואה ביום העצמאות"

16.4.2019 / 22:08

הזמר, היוצר והמוזיקאי יהודה פוליקר ידליק משואה ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל. פוליקר התבשר על ההחלטה הזאת הערב בהודעה מצד שרת התרבות מירי רגב, בעת שעלתה במפתיע על במת הופעתו בזאפה הרצליה. "בחירה בתחייתו המפוארת של עם ישראל בארצו"

צילום: יח"צ

הזמר, היוצר והמוזיקאי יהודה פוליקר ידליק משואה ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל. פוליקר התבשר על ההחלטה הזאת הערב בהודעה מצד שרת התרבות והספורט מירי רגב, בעת שעלתה במפתיע על במת הופעתו בזאפה הרצליה. פוליקר אמר: "תודה רבה, איזו הפתעה. תודה לחברים שבחרו אותי. אני נורא נורא נרגש. שלא נגיע למצב שההורים שלנו הגיעו אליו, לא ניתן לזה לקרות".

רגב קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות. בנימוקיה ציינה הוועדה כי פוליקר הוא "יוצר ישראלי שהביא לידי ביטוי ביצירתו את התמודדותה הקשה של החברה הישראלית עם השואה. פוליקר נולד בקריית חיים להורים ניצולי שואה יוצאי סלוניקי וילדותו עברה עליו בצל סיפורם. בנעוריו מצא מפלט במוזיקה והפך בהדרגה לזמר בולט על אף הגמגום שממנו סבל. ברבים משיריו הוא חיבר בין התרבות הישראלית לזו היוונית והעשיר את היצירה הישראלית בצלילים חדשים. אלבומו השלישי, 'אפר ואבק', ביטא את קולם השקט של בני הדור השני לשואה והפך לנכס צאן ברזל של החברה הישראלית. פוליקר ידליק את המשואה לכבודם של ניצולי השואה שבנו את ישראל ולכבודם של היוצרים והיוצרות הישראלים על סגנונותיהם, נטיותיהם ועמדותיהם השונות".

יהודה פוליקר מתבשר כי נבחר להדליק משואה ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל, על ידי שרת התרבות מירי רגב, שבישרה לו במפתיע בעת הופעתו במועדון זאפה בתל אביב. דוברות משרד התרבות,
רגע הבשורה. יהודה פוליקר והשרה מירי רגב הערב על הבמה/דוברות משרד התרבות

רגב אמרה על הבמה: "הבחירה המרגשת ביהודה פוליקר להדליק משואה ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל היא בחירה בתחייתו המפוארת של עם ישראל בארצו אחרי ימי החושך של 'אפר ואבק' בתקופת השואה הארורה. פוליקר, בנם של שורדי שואה מסלוניקי, שמרבית קהילתה היהודית נספתה, מבטא את רוחות היצירה של המוזיקה הישראלית על גווניה השונים. פוליקר פתח חלון מוזיקלי מפואר לים התיכון לצד סגנונות רוק ופופ רוק ישראלי משובחים. דברים רבים שרצינו לומר באים לידי ביטוי במוזיקה הענקית של פוליקר, שרוחה מבטאת כי 'בכל הדרכים מעולם לא אבדה דרכנו, גם אם לפעמים סערו מסביב הרוחות'. יהודה היקר, אתה סמל לניצחון רוחה של התחייה התרבותית של עמנו לאחר השואה, לעוצמתה של המוזיקה הרב-גונית הישראלית ולכוחם של הקול והצלילים להתגבר על כל המחיצות והמגבלות שבתוך היחיד והכלל ובכך לפרוט על מיתרי לבנו. זהו ניצחון הרוח הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully