וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה פוליקר ביקש לחלוק משואה עם יעקב גלעד - אך נענה בשלילה

17.4.2019 / 14:24

אחרי שהתבשר אמש על ידי מירי רגב כי הוא ידליק משואה ביום העצמאות ה-71, גילה הבוקר יהודה פוליקר כי הציע לחלוק את הדלקת המשואה עם שותפו הוותיק ליצירה יעקב גלעד, אך סורב: "הוסבר לנו שזה לא אפשרי כי מדובר בבחירה אישית. יעקב הוא חלק בלתי נפרד מהדרך שלי"

צילום: יח"צ

אחרי שהתבשר אתמול כי הוא עומד להדליק משואה ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל, גילה הבוקר (רביעי) המוזיקאי יהודה פוליקר כי הציע לחלוק את הדלקת המשואה עם שותפו הוותיק ליצירה, הפזמונאי יעקב גלעד, אולם נענה בשלילה. "אתמול בלילה לאחר שנרגעתי קצת מההתרגשות וממבול הברכות והאהבה עלתה בי מחשבה שמן הראוי שאדם נוסף יחלוק את המעמד הכל כך מכבד הזה וידליק איתי את המשואה - יעקב גלעד, שותפי לחלק גדול מהיצירות", כתב בפייסבוק. "הוסבר לנו שזה לא אפשרי כי מדובר בבחירה אישית. אני מכבד את זה אבל חשוב לי להבהיר ולהדגיש שיעקב הוא חלק בלתי נפרד מהדרך שלי".

אתמול כאמור התבשר פוליקר על ההחלטה לתת לו להדליק משואה ביום העצמאות בעת ששרת התרבות מירי רגב עלתה במפתיע על במת הופעתו בזאפה הרצליה. פוליקר אמר: "תודה רבה, איזו הפתעה. תודה לחברים שבחרו אותי. אני נורא נורא נרגש. שלא נגיע למצב שההורים שלנו הגיעו אליו, לא ניתן לזה לקרות".

רגב אמרה על הבמה: "הבחירה המרגשת ביהודה פוליקר להדליק משואה ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל היא בחירה בתחייתו המפוארת של עם ישראל בארצו אחרי ימי החושך של 'אפר ואבק' בתקופת השואה הארורה. פוליקר, בנם של שורדי שואה מסלוניקי, שמרבית קהילתה היהודית נספתה, מבטא את רוחות היצירה של המוזיקה הישראלית על גווניה השונים. פוליקר פתח חלון מוזיקלי מפואר לים התיכון לצד סגנונות רוק ופופ רוק ישראלי משובחים. דברים רבים שרצינו לומר באים לידי ביטוי במוזיקה הענקית של פוליקר, שרוחה מבטאת כי 'בכל הדרכים מעולם לא אבדה דרכנו, גם אם לפעמים סערו מסביב הרוחות'. יהודה היקר, אתה סמל לניצחון רוחה של התחייה התרבותית של עמנו לאחר השואה, לעוצמתה של המוזיקה הרב-גונית הישראלית ולכוחם של הקול והצלילים להתגבר על כל המחיצות והמגבלות שבתוך היחיד והכלל ובכך לפרוט על מיתרי לבנו. זהו ניצחון הרוח הישראלית".

יהודה פוליקר במופע לציון 30 שנה ל"אפר ואבק". שלומי פינטו, מערכת וואלה! NEWS
מפרגן לחברו. פוליקר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי פינטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully