וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלה היו שנות חיי היפות ביותר": רנן שור פורש מניהול סם שפיגל

18.4.2019 / 8:55

המייסד והמנהל המיתולוגי של בית הספר לקולנוע סם שפיגל, יעזוב את תפקידו לאחר יותר משלושים שנה, ואחרי שהפך את המוסד לכוח משמעותי בזירה הבינלאומית

רנן שור. עינב גיאת גוטמן,
רנן שור/עינב גיאת גוטמן

טלטלה בעולם הקולנוע הישראלי: רנן שור, המייסד והמנהל המיתולוגי של בית הספר סם שפיגל, יעזוב את תפקידו.

שור, שהחל את דרכו כבמאי ויצר את "בלוז לחופש הגדול", שימש בתפקיד הניהולי במשך 31 שנה. הבוקר (חמישי), הודיע כי יסיים אותו לקראת שנת הלימודים הבאה, ובכך באה לסופה אחת הקדנציות הארוכות והמשמעותיות בתולדות התעשייה המקומית. טרם ברור מי יחליפו.

מצד אחד, שור היה נתון לביקורות על סגנון ניהולו. מצד אחר, בתקופתו הפכה סם שפיגל לכוח מקומי ובינלאומי. החממה המתקיימת במסגרתו הולידה בין השאר את "הבן של שאול", הסרט ההונגרי זוכה האוסקר, ורשימת ההישגים עוד ארוכה. המנהל הפורש נהנה מקשרים מצוינים בתעשייה העולמית, וכך למשל זכה בית ספרו למחווה מיוחדת במהלך פסטיבל ברלין האחרון.

כמו כן, רבים מן החניכות והחניכים של שור הפכו לשמות המרכזיים ביצירה המקומית. ביניהם ניתן לציין את טליה לביא ("אפס ביחסי אנוש"), נדב לפיד ("מילים נרדפות"), תום שובל ("הנוער"), ניר ברגמן ("כנפיים שבורות", "רק להיום"), מורן איפרגן ("הקיר") ועוד.

ומה התוכניות לעתיד? שור אמר כי אינו מעוניין לנהל מוסד קולנועי אחר. "עשיתי את שלי, אני רוצה לחזור לעצמי", הוסיף. "שנות חיי היפות ביותר היו בסם שפיגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully