וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי ג'ון סינגלטון ("החבר'ה מהשכונה", "מהיר ועצבני") הלך לעולמו בגיל 51

26.4.2019 / 21:52

הבמאי השחור הראשון שהיה מועמד לאוסקר שקע בתרדמת בעקבות שבץ, והיום החליטה משפחתו לנתקו ממכונות ההנשמה. סינגלטון, שמת בגיל 51 בלבד, ביים את "החבר'ה מהשכונה", את הפרק השני של "מהיר ועצבני" וגם פרקים בסדרות טלוויזיה כמו "אימפריה" ונחשב יוצר פורץ דרך

הבמאי ג'ון סינגלטון. Chris Pizzello, AP
יהי זכרו ברוך. ג'ון סינגלטון/AP, Chris Pizzello

הבמאי ג'ון סינגלטון נפרד מן העולם בגיל 51 בלבד. כך, לפי דיווחי התקשורת האמריקאית. הקולנוען סבל לפני כשבועיים משבץ, שהוגדר בתחילה כלא מסכן חיים, אך אז שקע בתרדמת, שממנה לא הצליח לקום, והיום (שני) החליטה משפחתו להורות על ניתוקו ממכונות ההנשמה.

סינגלטון התפרסם בתחילת שנות התשעים, כשביים את "החבר'ה מהשכונה" בגיל 23 בלבד ורשם שני תקדימים: הוא היה הקולנוען הצעיר ביותר שזכה במועמדות לאוסקר בקטגוריית הבימוי, וגם היוצר השחור הראשון שהיה מועמד לפרס בקטגוריה זו.

הסרט עסק בחייהם של צעירים שחורים מלוס אנג'לס - מציאות שסינגלטון הכיר היטב, כיוון שהוא בעצמו בא מתוכה וחווה את הגזענות הממסדית והמשטרתית שהיתה מנת חלקם של צעירים שכמותו.

בהמשך דרכו פנה סינגלטון לכיוון מסחרי יותר, ובין השאר ביים עיבודים מחודשים ל"שאפט" ול"ארבעה אחים", ואת הפרק השני של "מהיר ועצבני". סרטו האחרון היה "חטיפה" הכושל והנשכח מ-2011 ומאז ביים בעיקר בטלוויזיה, למשל פרקים ב"אימפריה" וב"שלג צח".

אף שהקריירה שלו לא הגשימה את ההבטחה שהיתה טמונה בה, סינגלטון יירשם בדברי ההיסטוריה כקולנוען פורץ דרך, ואחד הבמאים החשובים בתולדות הקולנוע השחור העכשווי. יהי זכרו ברוך.

הטריילר של "החבר'ה מהשכונה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully