וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי החליט: אמנים לא יקבלו יותר מ-70 אלף ש"ח להופעה ביום העצמאות

תשלומים לאמנים שיופיעו באירועי יום העצמאות ברשויות המקומיות יוגבלו לסכום של עד 70 אלף שקלים להופעה של שעה. זאת לאחר שאריה דרעי, שר הפנים, אימץ את המלצותיה של ועדה ציבורית. דרעי: "אין סיבה שרשויות מוחלשות ישלמו סכומי עתק לזמרים"

עומר אדם, עדן בן זקן, מצעד שנתי גלגלצ. דניאל קמינסקי,
יסכימו להפתחתה של בין שני שלישים לשלושת רבעי בשכר להופעה? עומר אדם ועדן בן זקן/דניאל קמינסקי

החל מהשנה הבאה, תשלומים לאמנים שיופיעו באירועי יום העצמאות יוגבלו משמעותית: סכום של עד 70 אלף שקלים להופעה של שעה ברשויות המקומיות בערב החג. זאת לאחר שאריה דרעי, שר הפנים, אימץ את המלצות הוועדה הציבורית שהתכנסה בעניין. הוועדה, בראשות עדי אלדר, לשעבר ראש עיריית כרמיאל ויו"ר מרכז השלטון המקומי, הוקמה בינואר האחרון והיום (שני) אומצו מסקנותיה.

בזבוז הוצאות כספי הציבור על הופעות אמנים ביום העצמאות נמשך גם השנה, כפי שפורסם אתמול בוואלה! תרבות. בראש רשימת המרוויחים נמצא עומר אדם, שצפוי להרוויח יותר מאשר מיליון שקלים בארבע הופעות ביום העצמאות, במחיר של כ-300 אלף שקלים לכל אחת מארבעת הופעותיו. אחריו אייל גולן, שירוויח בין 195 ל-228 אלף שקל עבור כל אחת משלוש הופעותיו. ואחריהם עדן בן זקן עם מחירי הופעות של 220-170 אלף שקל להופעה, ומשה פרץ וסטטיק ובן אל שמגיעים עד ל-200 אלף שקל להופעה. כעת נותר לחכות לשנה הבאה ולגלות אם אמנים כמו אלה יסכימו להפחתה של בין שני שלישים לשלושת רבעי בשכר הופעתם. יש לציין כי החלטות הוועדה לא פועלות רטרואקטיבית, כך שהתשלומים שנקבעו מראש השנה יבוצעו כמתוכנן.

בין המלצות נוספות של הוועדה: חובת התקשרות ישירה עם האמן או עם מייצגו הבלעדי וזאת על מנת למנוע שרשרת של עלויות נוספות; סיוע מצד משרדי הממשלה בתקצוב הופעותיהם של אמנים באירועי יום העצמאות בערי הפריפריה; והמלצה לרשויות המאוגדות באשכולות אזוריים לארגן ולהוציא לפועל אירועים בשיתוף פעולה ובכך לחסוך בעלויות.

"אין סיבה שרשויות מוחלשות ישלמו סכומי עתק לזמרים ביום העצמאות מעל ומעבר ליכולות שלהן", מסר השר דרעי. "הדבר מוביל לגרעונות כבדים לחלק מהרשויות. בנוסף, התשלומים המופקעים האלה באים על חשבון שירותים חיוניים אחרים שאין סיבה שייפגעו. יש מקום לתת הזדמנות גם לאמנים מקומיים ולאמנים ותיקים - שכיום, בחלקם, נדחקים מהבמות הגדולות".

אריה דרעי בהרמת כוסית של ש"ס לפסח, מעלה החמישה, 16 באפריל 2019. יותם רונן
מקצץ. אריה דרעי/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully