וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכינים ראש: המלצות צפייה לערב יום השואה והגבורה 2019

1.5.2019 / 12:35

כמדי שנה, מוקדש ערב יום השואה והגבורה בערוצים השונים לשידורים הולמים. הנה מבחר של שידורי בכורה טלוויזיונית, כולל סרטי התעודה כמו "הסוד ההולנדי", "גיבורי סלוניקי", "המצוד אחר קלאוס ברבי" ואחרים, וסרטי הדרמה "סוביבור", "טרנזיט" ועוד

יח"צ - חד פעמי

בערוץ הספורט ב-18:00, אגרופים של מלחמה
תוכנית מיוחדת ליום השואה, המוקדשת למתאגרפים היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה וסוקרת את האגרוף באירופה ובארצות הברית. התוכנית תחשוף לראשונה סיפורים שטרם נשמעו על אלופי אירופה והעולם שנרצחו במחנות ההשמדה.

בחינוכית 23 ב-19:30, הכוכב של אנדרה וטאטי
סרט אנימציה המגולל את סיפורן האמיתי של האחיות אנדרה וטאטיאנה בוצ'י, שגורשו אל מחנות ההשמדה אושוויץ-בירקנאו עם משפחתן כשהיו בנות ארבע ושש, בזמן מלחמת העולם השנייה. הן הופרדו באלימות מאמן, דודתן וסבתן ונשלחו אל ה"קינדרבלוק" (הביתן של הילדים) עם בן דודן הצעיר סרג'יו. על אף אובדן של בני משפחה יקרים, הודות לתושייה שלהן ועם הרבה מזל בדמות אהדה של המשגיחה הגרמנייה שמונתה לפקח על הילדים האסירים, הצליחו האחיות לשרוד עד לשחרור המחנה. בתום המלחמה הועברו הילדות לפראג ומשם לאנגלייה, ובסופו של דבר התאחדו באיטליה עם הוריהן ששרדו בדרך נס.

ברשת 13 ב-21:25, הסוד ההולנדי
בפעם הראשונה אורלי וילנאי וגיא מרוז מלווים את ניצול השואה אברהם רות עם ארבעת בניו למסע מטלטל בעקבות סיפור ההישרדות שלו בשואה, שמעולם לא סיפר לבניו. איתם יחד הוא נחשף למכונת ההשמדה הנאצית בהולנד והמיתוס ההולנדי נשבר.

בכאן 11 ב-21:30, יומנו של נאצי
למעלה משבעים שנה אחרי תום מלחמת העולם השנייה, כפר קטן בגרמניה סוער בעקבות דרישה של קבוצת תושבים להנציח בבית הספר המקומי את הקצין הנאצי וילם הוזנפלד, מי שהציל את ולדיסלב שפילמן, הפסנתרן, גיבור סרטו פולנסקי.

בקשת 12 ב-22:45, גיבורי סלוניקי
אחרוני הניצולים של קהילת סלוניקי, ממחנה ההשמדה אושוויץ, מישירים מבט למצלמה ומספרים בפשטות ובגילוי לב את סיפורה של הקהילה היהודית הגדולה ביותר בבלקן. דרך סיפוריהם האישיים של הניצולים מתגלה הסיפור שטרם סופר של קהילה חמה ומפוארת שהוכחדה כמעט כליל בשואה.

הסרט התפסן היה מרגל, פול ראד. יח"צ,
ספורטאי שמרגל עבור האמריקאים. פול ראד, "התפסן היה מרגל"/יח"צ

בערוץ ההיסטוריה ב-23:00, הפיליפינים מצילי היהודים
סרט תיעודי המאיר זווית לא-מוכרת יחסית בסיפורי הצלת היהודים בזמן שואה יהודי אירופה. הסרט מגולל את סיפור שיתוף הפעולה יוצא הדופן שנרקם בסוף שנות השלושים של המאה שעברה, בין נשיא הפיליפינים מנואל קזון, הנציב העליון של ארה"ב בפיליפינים פול מק'נאט, ואנשי העסקים היהודים-אמריקנים האחים פרידר, שיצרו באי במזרח אסיה מקלט בטוח ליותר מ-1,300 יהודים שנמלטו מאימת השואה. האחים פרידר, שהיו בעלי עסק לייצור סיגרים במנילה, היו בקשר טוב עם מנואל קזון, הנשיא הפיליפיני, והנציב העליון האמריקאי לפיליפינים, פול מק'נאט. ב-1939 קזון, מנהיג של מדינה קתולית ברובה, שכנע את ממשלתו להתיר כניסה עבור למעלה מאלף פליטים יהודים שניסו להימלט מרדיפות המשטר הנאצי. בהמשך החליט הנשיא להקצות אדמות מאחוזתו לשם קליטת הפליטים. הנציב מק'נאט סייע בעקיפת מדיניות ההגירה המגבילה של ארה"ב לגבי כניסת הפליטים לפיליפינים. כך עקרונותיהם ויוזמתם של אישים מרקעים תרבותיים ודתיים שונים חברו לגבור על מכשולים פוליטיים וחברתיים, והתאפשרה הצלתם של 1,300 יהודים.

בכאן 11 ב-0:04, מי יכתוב את ההיסטוריה שלנו?
סרט דוקו-דרמה המגולל את סיפורה של קבוצת יהודים שחיו בגטו ורשה וסיכנו את חייהם כדי שהאמת תשרוד גם לאחר מותם. למרות התנאים הבלתי-אפשריים יזם ההיסטוריון עמנואל רינגלבלום את הקמתו של ארכיון סודי בגטו ורשה, שמטרתו תיעוד הקהילה היהודית בפולין לפני הכיבוש הנאצי ובמהלכו. הארכיון קיבל את שם הקוד "עונג שבת". בערב המרד בגטו ורשה נגנזו מאות אלפי עדויות, יומנים אישיים, מסמכים, חפצים והקלטות, כדי שהעולם יקרא וידע. את העדויות הטמינו היהודים בשלושה חלקים במקומות שונים בגטו, והן התגלו רק לאחר המלחמה. הסרט משלב שחזורים דרמטיים של האירועים שהתרחשו עם עדויות והקלטות מהארכיון הסודי וקריינות של השחקנים אדריאן ברודי וג'ואן אלן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפיליפינים מצילי היהודים. יח"צ,
זווית לא מוכרת. "הפיליפינים מצילי היהודים"/יח"צ

למנויי yes

ב-yes דוקו ב-20:00, אשקן, הכלא הסודי
ב-8 במאי 1945, כשהסתיימה מלחמת העולם השנייה באירופה, ריכז הצבא האמריקאי את המנהיגים הנאצים הבכירים, עוזריו של היטלר, במלון "פאלאס", ששינה את שמו ל"אשקן", בלוקסמבורג. הרמן גרינג, מפקד הזרוע האווירית של הוורמאכט ,קרל דניץ, מפקד צי הצוללות הגרמני, רוברט ליי, ראש ארגון הרייך, וילהלם קייטל, ראש הפיקוד העליון של הוורמאכט ואחרים הוחזקו במלון ונחקרו לראשונה, עד העברתם ב-10 באוגוסט לנירנברג. על חמישה חוקרים אמריקאים, ששלטו גם באנגלית וגם בגרמנית, הוטלה המשימה לחקור אותם ולנסות ללמוד מהם על המנגנון של המשטר הנאצי לטובת הוועדה לפשעי מלחמה והמודיעין הצבאי האמריקאי. הסרט מביא את עדותו של ג'ון דולבוי, ששירת כקצין צעיר בצוות החקירה (והיחיד מבין החוקרים שעדיין בחיים), וראיונות עם היסטוריונים שמספרים על תנאי השבי של השבויים הנאצים. במקביל מוצגות בסרט ההכנות להעלאת ההצגה "שם קוד: אשקן", שחשפה לראשונה את הסיפור לציבור הרחב.

ב-yes 3 ב-21:30, טרנזיט
דרמה מהבמאי המוערך כריסטיאן פצולד ("ברברה", "פניקס"). במהלך מלחמת העולם השנייה בורח בחור יהודי ממחנה ריכוז לצרפת, שם הוא מתחזה לסופר ידוע במטרה להשיג אישור מעבר. בעודו ממתין במרסיי, הוא פוגש בחורה מסתורית שמשנה את כל תכניותיו. הסרט הוקרן במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל ברלין, וכיכב בפסטיבלי קולנוע רבים, בהם של טורונטו, סידני וירושלים. עם פרנץ רוגובסקי, פאולה ביר.
הסרט זמין החל מהיום גם למנויי סלקום TV.

המצוד אחר קלאוס ברבי. יח"צ,
הנאצי שסייע לאמריקאים. "המצוד אחר קלאוס ברבי"/יח"צ

ב-yes3 ב-23:08, סוביבור
דרמת מלחמה בהפקה מפוארת ומושקעת שנעשתה לציון 75 שנים למרד בסוביבור. סיפורו של אלכסנדר פצ'רסקי (קונסטנטין חבנסקי, שגם ביים), קצין יהודי שנפל בשבי ונשלח לסוביבור. שם הוא מצליח להנהיג מרד ולהביא לבריחה המונית של אסירים ממחנה ההשמדה. הסרט היה המועמד הרוסי לקטגוריית הסרט הזר בפרסי האוסקר 2018.

ב-yes4 ב-22:00, התפסן היה מרגל
דרמת מתח המבוססת על סיפור אמיתי, בכיכובם של פול ראד, סיינה מילר וגאי פירס. ספורטאי מצטיין מגויס לשירותי הביון האמריקאים ונשלח למשימה כמרגל בגרמניה בזמן מלחמת העולם השנייה. משימתו היא לגלות האם הנאצים מתכננים פצצת אטום.

הסרט סוביבור. יח"צ,
לציון 75 שנים. "סוביבור"/יח"צ

למנויי HOT

ב-HOT8 ב-18:45, המצוד אחר קלאוס ברבי
בתפקידו כראש הגסטפו בעיר ליון שבצרפת, קלאוס ברבי שילח יותר מ-7,500 יהודים לתאי הגזים. לוחמים צרפתיים שיצאו נגדו סבלו מעינויים רבים. בסוף מלחמת העולם השנייה נמלט ברבי לדרום אמריקה. באותן שנים המודיעין האמריקאי גייס אותו לשורותיו לתפקידי ריגול, במסגרתם ביצע עבודות שכללו סחר בנשק והתעללות בבני אדם בחסותם של דיקטטורים דרום אמריקאיים, ובין היתר היה שותף לתפיסתו של צ'ה גווארה. על אף שאותר בבוליביה ב-1971, הוא הוסגר לצרפת רק עשור לאחר מכן ובשנת 1987 נידון למאסר עולם בגין 17 סעיפים של פשעים נגד האנושות. זמן קצר לאחר שהחל לרצות את עונשו הוא מת בכלא.

ב-HOT8 ב-21:00, מייד אין אושוויץ, הנשים של בלוק 10
לפני כשבעים שנה באושוויץ ביצע הגניקולוג פרופ' קרל קלאוברג ניסויי עיקור בנערות ובנשים. הניצולות האחרונות של בלוק 10, בו בוצעו הניסויים, מספרות לראשונה על הזוועות ועל הניסיון לבנות חיים מחדש. עוד במסגרת הסרט עולה השאלה האם בפשעים אלה היו מעורבות החברות הגרמניות שרינג וסימנס?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully