וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ואולי תזכו: חמש ההופעות הגדולות ביותר של יעל אבקסיס

בשיתוף בתי קולנוע לב, בשיתוף בתי קולנוע לב

5.5.2019 / 0:54

מתל אביב ועד פריז, במהלך השבעה או עם ערבים רוקדים, בשבתות או בחגים: אחת השחקניות האהובות במדינה חוזרת למסך עם "הד", סרט שמשלב בצורה מושלמת בין אהבה, משפחה וחקירה מסתורית אחת. רוצים זוג כרטיסים לסרט? ספרו באיזו יצירה הכי אהבתם אותה ואולי תזכו

טריילר "הד"/באדיבות קולנוע לב

"סיפורי תל אביב"

פצצת האנרגיה הזאת אולי שרפה את המסכים אי אז ב-1992, אבל הלהבות שלה עדיין כאן, ויש לקוות שאף אחד לא יצליח להשתלט עליהן אף פעם. אבקסיס פותחת את הסרט המפוצל הזה כשרונה, סטייליסטית שנתונה לחיזור גברי רב-ראשי, אבל פרטי העלילה חשובים פחות מהרוח הפמיניסטית הבועטת, ומההצלחה של אחד הסרטים הנשיים הראשונים בישראל. במשפט אחד: ערימות הזבל של תל אביב, והדמויות הגבריות המגוחכות בחלקן, רק מבליטות עוד יותר את הזריחה הראשונה של אבקסיס על מסך הקולנוע הישראלי.

יעל אבקסיס מתוך הסרט "הד". דניאל מילר,
אבקסיס בסרט החדש "הד" שיהיה זמין בבתי הקולנוע החל מיום שישי/דניאל מילר

"קדוש"

אחד הסרטים הישראלים המצליחים ביותר בצרפת והנציג הישראלי לפסטיבל קאן 1999, הפך את אבקסיס לכוכבת ברפובליקה לאחר שורה של תפקידים והפקות בה. שיתוף הפעולה הראשון שלה עם עמוס גיתאי, המתאר שתי אחיות כבולות בחברה החרדית הדכאנית של מאה שערים, הבליט במקביל יכולת דרמטית ממכרת, וגם לא מעט תשובות מוחצות לתיוגיה כשחקנית "יפה" ותו לא.

מתוך "קדוש":

"שבעה"

האמצעי בטרילוגיית הסרטים של שלומי ורונית אלקבץ (בין "ולקחת לך אישה" ל-"גט") פתח את שבוע המבקרים של פסטיבל קאן 2008 ושבר קופות, מבקרים וטקסי פרסים בישראל ובצרפת כאחד. אינספור הדמויות המצוינות שמאכלסות אותו, המטען הרגשי הרב שהן נושאות וסיפור המסגרת הטעון הפכו את הסרט לפנינת קולנוע ישראלית, ואבקסיס עצמה - כחלק מהאנסמבל ובעיקר במפגשי הפסגה הנהדרים שהיא חולקת עם אלקבץ - רק מדגישה את זה.

טריילר "שבעה":

"ערבים רוקדים"

הסרט הישראלי שעשה הרבה רעש ומעט כסף ב-2014 ניסה להתיך אל המסך שתי יצירות של סייד קשוע ולא מעט מתח חברתי ופוליטי, אך מה שנשאר ממנו חמש שנים לאחר מכן הוא בעיקר הופעה מעולה של אבקסיס, שניצלה את אחד התפקידים הגדולים בשלב המאוחר של הקריירה שלה לכדי אמירה ישירה, אמיצה וחדה.

או כמו שנכתב בוואלה! תרבות כבר אז: "כאשר בסיום הסרט הדגש מושם לקשר עם הנער הנכה ואמו, הסרט מתרומם. בין היתר תודות למשחק של יעל אבקסיס, שמצליחה להקרין טוב לב בהופעתה על המסך. גם הדמות שלה אינה כתובה בצורה מעמיקה, אבל יש משהו כובש בקבלת האחר שאבקסיס מעבירה, קבלה שעומדת בניגוד להתנהלות של שאר הדמויות בסרט".

טריילר "ערבים רוקדים":

"שבתות וחגים" ו"חטופים"

הראשונה הכניסה את אבקסיס לסלון שלנו במשך חמש עונות טלוויזיוניות, הרבה לפני הפריים טיים הישראלי המהוקצע. השנייה חרכה את המסך במשך שתי עונות, כבשה את הולו ואת נטפליקס ונתנה לעולם כולו את קלייר דיינס של "הומלנד". הראשונה הייתה אינטימית, עדינה, מלאת רגעים שקטים של קסם מתוסרט היטב. השנייה הייתה הוליוודית, רועשת, דרמטית ועשירה - וגם הציגה שיתוף פעולה מצוין בין אבקסיס ליורם טולדנו, שאת פירותיו אפשר לראות כעת גם ב"הד". שתי פצצות המסך הקטן של אבקסיס שונות מאוד זו מזו, אך רק מדגישות עוד יותר את המנעד הרחב שלה. כעת נותר רק לקוות שלא יעבור כל כך הרבה זמן עד הסדרה הבאה.

יעל אבקסיס, יורם טולדנו. אביב חופי
שיתוף פעולה מוצלח. יעל אבקסיס ויורם טולדנו/אביב חופי
seperator

ואיזו הופעה של אבקסיס אתם הכי אוהבים? ענו בפייסבוק של וואלה! תרבות ואולי תזכו בכרטיסים לסרט "הד"

הסרט יהיה זמין בבתי הקולנוע החל מיום חמישי

לתקנון הפעילות

בשיתוף בתי קולנוע לב, בשיתוף בתי קולנוע לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully