וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבן, אלאל, וקרן מור ומנשה נוי: כל מה שצפוי בפסטיבל מג'סטה השני

6.5.2019 / 16:45

פסטיבל מג'סטה השני, בניהול אמנותי של שלומי שבן, יתקיים ביוני. קורין אלאל תחזור לאלבומה "אנטארטיקה", אוהד נהרין יעלה מחדש את יצירתו "פלייבק", קרן מור ומנשה נוי יופיעו בפני צופה אחד בלבד. בנוסף, יופיעו ברי סחרוף, מתי כספי, קצת אחרת, אסתר רדא, היהודים ועוד

קורין אלאל בהופעה באולפן וואלה. ראובן קסטרו
30 שנה. קורין אלאל/ראובן קסטרו

פסטיבל מג'סטה בניהולו האמנותי של שלומי שבן יתקיים זו השנה השנייה ב-12-15 ביוני באלמא, מלון ומרכז אמנויות בזכרון יעקב, ויכלול עשרות אירועי מוזיקה, מחול, אמנות וקולינריה. בין המופעים בכורות, טרום בכורות, והפקות מקור מיוחדות, במגוון סגנונות. על הפקת הפסטיבל חתומים המון ווליום ואלמא.

הפסטיבל ייפתח ב-12 ביוני בהפקת מקור במלאת 30 שנה לאלבום "אנטארקטיקה" של קורין אלאל, שבו היא תארח את ברי סחרוף, אסף אמדורסקי וערן צור, שגם יפיק מוזיקלית. האלבום, שהולחן כולו על ידי אלאל והופק על ידי יהודית רביץ, כלל בין השאר את הלהיטים "אנטארקטיקה", "הטבעת נפלה", "ארץ קטנה עם שפם", "שיר לשירה" ו"התעשייה האבירית".

הרקדן, הכוריאוגרף וזוכה פרס ישראל אוהד נהרין, יעלה מחדש את המופע "פלייבק", שהעלה לראשונה ב-2004. המופע הוגדר על ישי ארז שוויצר בהארץ, באמצע העשור הקודם כ"מופע מבריק ובנוי למופת, שנע באלגנטיות בין קברט למיצג אמנותי, בין פיוט לסאטירה, בין פופ לאוונגרד, בין האישי לפוליטי, בין בידור לשירה. בכמה מרגעיו 'פלייבק' מציע דיאלוג אנושי פשוט ומהנה, ובכל זאת כולו חידה". לצד נהרין יופיעו על הבמה אייל אלעזרא ויערה מוזס, רקדניות להקת המחול בת-שבע לשעבר. הלחנים והטקסטים המקוריים במופע הם של נהרין, והפלייבקים בהעלאה המחודשת נוצרו בשיתוף עברי לידר, אהד פישוף, גיא גרבר ויונתן אופנהיים.

המפיק האלקטרוני והפסנתרן הוד מושונוב, הפועל תחת שם הבמה BEMET וזכה להצלחה בהודו, יקיים הופעה מיוחדת בה יארח לראשונה את שרית חדד, וביחד יבצעו עיבודים לשיריה, וכן ישיקו את הסינגל המשותף שלהם, "בא לי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהד נהרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אסתר רדא תעלה מופע חדש לקראת אלבום ראשון שלה בעברית, עליו היא חתומה ככותבת ומלחינה, ותומר בר הפיק ועיבד מוזיקלית. בפסטיבל יתקיים גם מופע של קותימאן אורקסטרה בו יוצג הפרויקט האפריקאי החדש שלו. במופע יתארח אבטה בריהון, סקסופוניסט ג'אז, זמר ומלחין המשלב בין ג'אז למוזיקה אתיופית, במה שהוגדר כ"חגיגה של גרוב ופסיכדליה".

בפסטיבל יתקיים גם המופע "שרים החלונות הגבוהים" של אסף אמדורסקי, שלומי שבן ויעל קראוס; שבן, המנהל האמנותי של הפסטיבל, גם יקיים כתת אמן שבה יחשוף סיפורים על השירים, על היצירה ועל החיים לצד ביצועים לשיריו הידועים; בפסטיבל תתקיים גם כתת אמן עם השף יונתן רושפלד, שבה הוא יבדוק בין השאר אילו תכונות של הבישול המודרני גורמות לנו לשאול אם הבישול הוא אמנות או אומנות, איך הפכו הטבחים הפשוטים לכוכבי תקשורת, ולמה קשה כבר לקבל אוכל פשוט בלי הפקה של יחצן, אדריכל ודיג'יי. בנוסף, בפסטיבל רושפלד ישלב את מטעמיו עם תפריט שיוגש במסעדת "אורטוריו" במלון אלמא.

שמות גדולים נוספים שיופיעו באלמא: ברי סחרוף יקיים מופע מיוחד לפסטיבל עם נגן כלי ההקשה איתמר דוארי והפסנתרן יונתן דסקל; ומתי כספי יבצע משירי סשה ארגוב; וכן יתקיים איחוד נוסף של ההרכב "קצת אחרת" - הם שלמה גרוניך, שם טוב לוי ושלמה יידוב.

עוד באותו נושא

לא מתחרטת על "האח הגדול": קורין אלאל חוזרת אחרי 9 שנים

לכתבה המלאה
שלומי שבן, הנה בא הסוף. יוסי צבקר,
המנהל המוזיקלי של הפסטיבל, שלומי שבן/יוסי צבקר

להקת "היהודים" תחזור לאלבום הבכורה שלה, "מציאות נפרדת", שיצא ב-1995, במופע שבו תבצע את כל שירי האלבום, לצד להיטים מאלבומים אחרים.

נועם ענבר (הבילויים, אוי דיוויז'ן) יעלה מופע בכורה של פרויקט סולו ראשון שלו, בליווי אמיר מאיר, שינגן על סינטיסייזר שבנה בעצמו. ענבר יבצע שירים חדשים שהלחין, המוגדרים כ"תפילות קוסמיות-אקולוגיות, נבואות מעכשיו, שירי רפואה וכישוף". חלק ניכר מהמופע יוקדש ללחנים חדשים של ענבר לשירים מתוך ספריו של וויליאם בלייק, "שירי תום" ו"שירי ניסיון".

גם השנה יתקיים הקונספט המקורי של הופעות פרטיות בחדר המלון, בהם ייכנס לכל הופעה צופה אחד או לכל היותר זוג. באחד החדרים קרן מור ומנשה נוי יופיעו במיטה זוגית, ובחדר אחר יופיע המשורר רועי חסן. ההופעות האלה יתקיימו בחינם.

אסתר רדא. שרבן לופו,
אסתר רדא/שרבן לופו

ההצגה "סוס אחד נכנס לבר" של הקאמרי, המבוססת על ספרו של דויד גרוסמן, תתקיים בבר הקיוב במסגרת הפסטיבל. עוד בפסטיבל: נגנית העוגב היפנית הירוקו אינואה תעלה רסיטל בשם "הולדת המושיע" של המלחין הצרפתי אוליבייה מסיאן, בביצוע ראשון באולמות הקונצרטים בישראל; אלי דג'יברי ורביעייתו יקיימו מופע בכורה לקראת האלבום התשיעי; פסנתרן הג'אז הישראלי תום אורן ינגן עם הטריו שלו במופע בכורה שיוקדש ליצירותיו של ז'ורז' ברסאנס בעיבודי ג'אז מקוריים; מופע מחול בטרום-בכורה לעבודה חדשה של להקת יסמין גודר; אפרת בן צור תעלה מופע בכורה לאלבומה החדש והרביעי, "עיר מרוחקת" שמו; וכן יתקיים שיעור גאגא לקהל הפסטיבל, שאינו מצריך ידע קודם במחול.

כרטיסים ניתן לרכוש באתר זאפה, וחבילות אירוח באתר מלון אלמא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully