וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "מעודדות הזהב": הסרטים שהוכיחו ש-70 הוא 20 החדש

בשיתוף בתי קולנוע לב, בשיתוף בתי קולנוע לב

12.5.2019 / 19:33

"מעודדות הזהב" מציג את דיאן קיטון כאישה המוכיחה יחד עם חברותיה שגם נשים בגיל השלישי יכולות להצטיין בצ'ירלידינג. לרגל עליית הקומדיה המקסימה, נזכרנו בעוד סרטים שהוכיחו כי לא חשוב הגיל, אלא התרגיל

קולנוע לב

נהוג היה לומר שהעולם שייך לצעירים, וזה היה נכון גם לקולנוע - אך בשנים האחרונות הדברים מתחילים להשתנות. "מעודדות הזהב" שיעלה כאן לאקרנים בסוף השבוע הבא, הוא להיט נוסף בשרשרת הולכת ומתארכת של סרטים שמוכיחים כי שבעים זה העשרים החדש. הנה תזכורת לכמה מהם - גם מן הימים שבהם היה נדיר להיתקל בתוצרים שכאלה, וגם מן השנים האחרונות, בהם למרבה השמחה אנחנו כבר מתרגלים לפגוש אותם על המסכים.

מעודדות הזהב. קולנוע לב,
מתוך "מעודדות הזהב"/קולנוע לב

מועדון הספר הטוב

הגיבורים של "חמישים גוונים של אפור" לא מבוגרים, אבל הקריאה בספר ובהמשכיו מצליח לעורר את חיי המין והאהבה של גיבורות "מועדון הספר הטוב": חבורת נשים בגיל הזהב, ובהן גם דיאן קיטון, המככבת אף ב"מעודדות הזהב".

לא רק שנשים בגילאים הללו בקושי זוכות לייצוג על המסך, גם כשזה כבר קורה הן לרוב לא מדברות בגלוי על ההנאה מסקס והצורך באהבה גם בגילאים מבוגרים. "מועדון הספר הטוב" שובר שתי הקונבנציות הללו ומוכיח שהמשפט "שבעים זה העשרים החדש" נכון גם במיטה.

עוד באותו נושא

הטאץ' הבריטי תמיד מנצח: "אהבה מריקוד ראשון" נוסחתי, אבל שנון ומקסים

לכתבה המלאה
מועדון הספר הטוב. סרטי יונייטד קינג,
דיאן קיטון ב"מועדון הספר הטוב"/סרטי יונייטד קינג

למעלה

סרט האנימציה של פיקסאר מ-2009 מוכיח שמרד והתנגדות לממסד הם לא נחלתם הבלעדית של הצעירים והמגניבים, וגם מבוגרים יכולים. כך למשל גיבור הסרט, קארל, שלא מוכן לעבור לבית אבות כפי שבית המשפט מורה לו. במקום זה, הוא מחליט להגשים את החלום שלו ושל זוגתו המנוחה: ביקור במפלי גן אדם בדרום אמריקה.

לשם כך, הוא מחבר את הבית שלו לאלפי בלונים ויוצא למסע יחד עם נוסע סמוי: ילד בצופים בשם ראסל שרצה לעזור לו. השניים מגיעים למקום, ויוצאים להרפתקה יחד עם ציפור ייחודית בשם קווין וכלב מדבר בשם דוג. בעזרתו של הילדון, הופך גיבור "למעלה" מקשיש נרגן שרוצה שיעזבו אותו בשקט לאדם נלהב שרק רוצה עוד ועוד הרפתקאות, והתוצאה היא אחד מלהיטי האנימציה היפים בדורנו.

הסרט "למעלה" של פיקסאר. יח"צ,
מתוך "למעלה"/יח"צ

קוקון

אחד הסרטים ראשונים להציג מבוגרים בתפקידים פחות שגרתיים היה "קוקון" מ-1985. את הסרט ביים רון הווארד וכיכב בו דון אמיצ'י, שזכה על הופעתו באוסקר לשחקן המשנה. הוא איפשר לדיירי דיור מוגן לחוש ולהתנהג שוב כבני תשחורת, הודות למפגש עם כוחות קסם של חייזרים. הצגת המבוגרים כנמרצים וצעירים לא היתה רק לשם הגימיק, שכן הסיטואציות המשעשעות המחישו את האתגר שבמעבר לגיל הזהב וההתמודדות עימו. הסרט היה להצלחה אדירה ואף זכה להמשכון פחות מוצלח, שעשה טעות בכך ששם דגש על הקשיים בגיל השיבה ולא על הצד הכיפי של החיים.

הטריילר של "קוקון"

מתים על החיים

לצערנו, ככל שמתבגרים, גדל הסיכוי לחלות במחלות סופניות, אבל זו כמובן לא סיבה לוותר על הכיף שלחיים יש להציע. ב"מתים על החיים" מ-2007, אדוארד (ג'ק ניקולסון) וקרטר (מורגן פרימן) מחליטים לנצל את השנה האחרונה בחייהם כדי להשלים את ה-Bucket list שלהם: רשימה של דברים שהיו רוצים להספיק, כולל צניחה חופשית, קעקוע ואולי הכי חשוב - לצחוק עד דמעות.

אפילו צעירים בריאים רבים לא היו מבצעים חלק מהדברים הללו - והשניים מוכיחים שאין גבול לגיל בו אפשר להתחיל לחיות. המוחשיות של המוות לא רק גורמת להם לחיות באופן הכי מלא מזה שנים, אלא גם ליצור חברות חד פעמית - שלא היתה יכולה להתקיים בלי הצורך להשלים את הרשימה.

הטריילר של "מתים על החיים"

סבא בהפרעה

אין סרט שמבטא יותר טוב את הביטוי "זה לא הגיל זה התרגיל" מאשר "סבא בהפרעה" מ-2016: רוברט דה נירו מגלם כאן איש צבא לשעבר שמבקש מנכדו (זאק אפרון) לקחת אותו לטיול גולף. אלא שלסב אג'נדה נסתרת והיא כוללת טיול הוללות בפלורידה. הוא סולד מארוסתה של נכדו, בה הוא רואה אישה שתלטנית שלא מתאימה לו, ולכן נחוש להציג בפניו את תענוגות העולם ולשכנעו לבטל את נישואיו.

הסרט מציג גרסה מפתיעה של סרטי חילופי גוף, בהם הילד מתעורר בגוף ההורה ולהפך. במקרה זה, המבוגרים הם אנשים שלא מתנהגים כמצופה מבני גילם: בעוד שהנכד רגוע ומיושב, הסב מתנהג כמו אחרון תלמידי הקולג' בחופשת אביב ומנסה לעודד אותו לשתות, לעשן ולהסתבך בצרות, כולל קטטות ברים. בעשותו כן, רוברט דה נירו מוכיח שהוא יכול להיות שור זועם גם בעשור השמיני של חייו.

"סבא בהפרעה": הטריילר

הדוד דרו

ולסיום, סרט מהקיץ האחרון שלא הגיע לארץ, אבל מראה שמבוגרים יכולים לגבור על צעירים גם באספקט הגופני. הפעם, זה קורה על מגרש הכדורסל.

הסרט קרוי על שם הדמו בגילומו של קיירי ארווינג, כדורסלן הבוסטון סלטיקס, שמוביל בשנים האחרונות קמפיינים של פפסי בתחפושת של אדם מבוגר עם שליטה פנומנלית בכדור. בסרט, הוא וחבריו לקבוצה (בגילומם של אגדות אן.בי.איי כמו ר'ג'י מילר ושאקיל אוניל) מתאחדים כדי להתמודד בטורניר כדורסל מקומי מול חבורה של כוכבים צעירים, כולל שחקן האן.בי.אי אריק גורדון. התוצאה היא סרט מצחיק המשולב עם כדורסל נפלא ומוכיח שגם על המגרש, זה לא הגיל אלא התרגיל.

"הדוד דרו": הטריילר

בשיתוף בתי קולנוע לב, בשיתוף בתי קולנוע לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully