וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגדה המוזיקלית והקולנועית דוריס דיי הלכה לעולמה

13.5.2019 / 16:38

האלילה המיתולוגית, שכיכבה בין השאר ב"האיש שידע יותר מדי" של היצ'קוק, בו זימרה "קה סרה סרה", הלכה לעולמה בגיל 97. היא נודעה בשל הקריירה המוזיקלית והקולנועית העשירה שלה, וגם בזכות פעילותה למען בעלי חיים, ובשל חייה האישיים שהיו סוערים במיוחד

דוריס דיי. צילום מסך
דוריס דיי ב"האיש שידע יותר מדי"/צילום מסך

האלילה המוזיקלית והקולנועית דוריס דיי הלכה לעולמה היום (שני). כך, לפי דיווחי התקשורת האמריקאית. הכוכבת האגדית מתה בגיל 97, כחודש לאחר שחגגה את יום הולדתה בחברת כשלוש מאות מעריצים שהתאספו סביבה.

דיי, שנולדה בארצות הברית לזוג מהגרים גרמנים, חלמה להיות בלרינה אך בשל פציעה עשתה הסבה לעולם הזימרה, בו זכתה להצלחה רבה, ובמהלך חייה הספיקה להוציא לא פחות מ-29 אלבומי אולפן ולהקליט מאות שירים. בשנות הארבעים עברה לקולנוע, בו גם שרה וגם שיחקה, והפכה לאורחת קבועה בקטגוריית השיר המקורי הטוב ביותר בטקס האוסקר, עם ארבע מועמדויות, ששתיים מהן הסתיימו בזכייה, בין 1948 ל-1956. היא גם זכתה לככב בסרטים שהובילו את צמרת טבלת שוברי הקופות, במשך ארבע שנים כמעט רצופות, בין 1960 ל-1964.

תפקידה המפורסם ביותר של דיי היה ב"האיש שידע יותר מדי" (1956) של אלפרד היצ'קוק, שכלל את אחת הסצינות המפורסמות בתולדות הקולנוע - הרגע בו דיי מתיישבת ליד הפסנתר ושרה את "קה סרה סרה". הבמאי הבריטי עבד עם שחקניות רבות, אבל אין ספק שהיא היתה אחת הקסומות שביניהן.

בשלהי שנות החמישים עברה דיי לשחק בסרטים רומנטיים, הגדול שבהם "דו-שיח בחדר המיטות" עליו היתה מועמדת לאוסקר. באותה תקופה, כמו גם בשנות השישים, נהנתה מתדמית של מאמי לאומית, שייצגה את כל הערכים האמריקאים הנכונים לאותה תקופה.

בבשנות השבעים, הפרסונה שלה כבר נתפסה כמיושנת מדי לעולם הבידור ולדור ילדי הפרחים שהשתלט עליו. היא הלכה ונעלמה מן הראדר למשך תקופה, אך חזרה בגדול בתחילת העשור הקודם עם אלבום שכלל גם חומרים חדשים. ב-2008 אף זכתה בפרס גראמי למפעל חיים.

הקטע המפורסם מ"האיש שידע יותר מדי"

דוריס דיי. AP
דוריס דיי מקבלת את פרס הגראמי ב-2008/AP

דיי היתה ידועה גם בשל פעילותה הציבורית למען זכויות בעלי החיים, ובשל חייה הסוערים. בנה היחיד מת לפני כעשור וחצי, וזאת לאחר שבסוף שנות השישים, התרחש במעונו הטבח המזוויע של כנופיית צ'רלס מנסון. היא עצמה נישאה ארבעה פעמים, ואף אחד מן הקשרים לא היה מוצלח במיוחד. את בעלה הראשון הגדירה כפסיכופת סדיסט. בעלה השני נטש אותה לאחר שמונה חודשים בלבד, והודיע לה על כך באמצעות מכתב. בעלה השלישי, מרטין מלצ'ר, כמעט הביא למותה לאחר שמנע ממנה טיפול רפואי בשל אמנותיו הדתיות. הוא ושותפו לעסקים גם הונו ורוששו אותה, אך בסופו של דבר היא זכתה לפיצוי בגובה של יותר מעשרים מיליון דולר מבית המשפט. בעלה הרביעי השמיץ אותה וטען כי זרקה אותה מן המיטה שלהם כי העדיפה על פניו את החיות שלה.

דיי סיפרה כי בשלב מסוים בחייה היו לה שלושים כלבים, וכי בזכות חבריה הטובים ביותר, מעולם לא הרגישה בודדה. ב-1985 הנחתה למענם ספיישל טלוויזיוני מיוחד, כשבצידה רוק הדסון, מי שכיכב עמה בלהיטיה משנות השישים, ובאותה תקופה כבר גסס מאיידס.

מי שבישרה על מותה של דיי היתה הקרן למען בעלי חיים שהקימה. "דוריס היתה במצב פיזי מצוין לגילה, אך לאחרונה סבלה מדלקת ריאות קשה שהביאה למותה. היא מתה מוקפת באנשים הקרובים לה", נמסר בהודעה.

דוריס דיי. AP
דוריס דיי ב-1955/AP
  • עוד באותו נושא:
  • דוריס דיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully