וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקי הכס" 8: HBO חושפת איך נוצרה ונהרסה מעלה מלך

15.5.2019 / 12:40

כמדי פרק בעונה הזו, HBO משחררת סרט שחושף את העבודה העצומה והמדהימה-באמת מאחורי הקלעים, ובמקרה של פרק אקסטרווגנטי כמו "הפעמונים", מדובר במסמך מרתק במיוחד. צפו בסרט, כולל כמובן ספוילרים ל"משחקי הכס" עונה 8 פרק 5

טריילר "משחקי הכס" עונה 8 פרק 5/HBO

תהיה אשר תהיה דעתכם על מה שהתחולל בפרק החמישי של "משחקי הכס" 8, על הטוויסט של דאינריז ועל הכתיבה שהובילה אליו - כמו תמיד ההפקה פשוט מדהימה ומעוררת השתאות. בסרט בן 35 דקות חושפת HBO שוב את העבודה המטורפת שנעשתה מאחורי הקלעים: מאחר שהרס הסט האמיתי של מעלה מלך - העיר דוברובניק שבקרואטיה - לא בדיוק היה על הפרק, הצוות בנה שכפול של הרחובות והסמטאות שלה במתחם אחורי של משרדי הסדרה בעיר דבלין שבאירלנד. 17 רחובות וסמטאות תמימים עם הקפדות על פרטים קטנים כמו כרכובים ועיטורים על המבנים ועל חלקיהם השונים, מאוכלסים על ידי 650 ניצבים ושפע מצלמות לתפוס את האקשן. מאחר שמדובר היה בבניית סט שמלכתחילה נועד להיהרס, התכנון שלו כבר על הנייר דרש היערכות גם להקמה וגם להריסה. כדי להסתיר את המתרחש מהסקרנים והמעריצים שניסו לקושש מידע על העונה החדשה, חמש קומות של מכולות הוצבו זו על זו וחסמו את הסט.

אש הדרקון, כמו תמיד, לא נעשית בעיבוד מחשב אלא מצולמת באמת ורק אז מושתלת אל תוך הסצנות כשהיא נורית מלועו של דרקון דיגיטלי, מה שדורש טונות רבים של גז לאורך הצילומים. לשם כך ישנו גם החלק שמגיע מהאוויר, זרנוק אש אדיר שמצולם על רקע מסך ירוק, וגם הנזק שנעשה על הקרקע, שמושג על ידי שורת נפצים שמתפוצצים בזה אחר זה. כמובן, כחלק מהאקשן עשרות פעלולנים נשרפו. במקרה של אנשי פלוגת הזהב, למשל, 22 איש נשרפו בפריים אחד, ומחוץ לו עמדו בהיכון 22 אנשים עם מטפי כיבוי, ועוד ששה רזרבים למקרה הצורך. כחלק מהזוועה על המסך איבדו לא מעט מתושבי מעלה מלך איברים שונים - אלה היו ניצבים קטועי גפיים אמיתיים שזכו לאיפור מדמם שדימה את הפצע הטרי והמחריד.

עבור קרב האחים קלגיין, ההאונד וההר, במבצר האדום המתפורר, נבנה סט בן 72 מדרגות שהפך לאחד האתגרים הגדולים ביותר של הפרק - איך לצלם את הסיקוונס הזה, עם צוות הפקה שלם מאחורי המצלמות, על גרם מדרגות צר ומגביל. אתגר נוסף היה דווקא בצילומי סצנת מותו של ואריז, אבל במקרה הזה מסיבות פרוזאיות לחלוטין, כמו גשם שוטף שלא איפשר להם להמשיך. בסופו של דבר צילומי הסצנה הזו התפרשו על פני שבעה חודשים תמימים.

צפו למטה בסרט המלא.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully