וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר היהודי-אמריקאי הרמן ווק הלך לעולמו בגיל 103

17.5.2019 / 20:54

הסופר והמחזאי היהודי אמריקאי הרמן ווק, זוכה פרס פוליצר, הלך לעולמו בגיל 103. ווק חתום בין השאר על הספרים "המרד על הקיין", "רוחות מלחמה" ו"מלחמה וזיכרון". חלק מספריו עובדו למחזות ולסרטים. הוא המשיך לפעול עד שנים ספורות לפני מותו

הרמן ווק. Creative Commons
הרמן ווק/Creative Commons

הסופר והמחזאי היהודי אמריקאי הרמן ווק, זוכה פרס פוליצר, הלך לעולמו בגיל 103. ווק חתום בין השאר על הספרים "המרד על הקיין", "רוחות מלחמה" ו"מלחמה וזיכרון". חלק מספריו עובדו למחזות ולסרטים. הוא המשיך לפעול עד שנים ספורות לפני מותו.

ווק נולד בניו יורק למשפחה יהודית מסורתית ממוצא רוסי. בשנת 1941 יצא ספרו הראשון, "האיש במעיל הגשם". תחילה חי כחילוני אך בשנות ה-30 לחייו חזר אל הדת היהודית. במלחמת העולם השניה, כששירת כקצין של שולות מוקשים באוקינוס האטלנטי, כתב את ספרו "שחר אורורה", שזכה להצלחה. משנת 1946 עבד כסופר במשרה מלאה. בנו הבכור, אברהם יצחק ווק, נפטר בטביעה בבריכה לפני הגיעו לגיל חמש, ולזכרו הקדיש את ספרו "מלחמה וזיכרון".

את ספרו "המרד על הקיין" הוציא בשנת 1951 והוא זיכה אותו בפוליצר. הספר עובד על ידי ווק למחזה שעלה על במות ברודוויי וגם הפך סרט מצליח בכיכובו של המפרי בוגרט. ווק כתב גם ספרי עיון העוסקים ביהדות ובציונות. הוא ביקר בישראל פעמים רבות, ודיבר עברית. אחד מבניו עלה לישראל.

אשתו נפטרה בשנת 2011. ספרו האחרון יצא ב-2016, והיה ספר זכרונות אוטוביוגרפי שיצא לכבוד יום הולדתו המאה.

  • עוד באותו נושא:
  • הרמן ווק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully