וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרת למסך - אך לא ב"רשת": התוכנית החדשה של לוסי אהריש

21.5.2019 / 18:13

לאחר ההחלטה השנויה במחלוקת של רשת 13 כי המגישה המוערכת לוסי אהריש לא תמשיך בערוץ הממוזג, היא נוחתת בבית חדש - כאן חינוכית, כך נודע לוואלה! תרבות. "רק בהצבעה" יהיה שם התוכנית החדשה שתגיש לצעירים, ובה ילדים ובני נוער ישראליים יבטאו את דעתם על נושאים בוערים

לוסי אהריש. ענת מוסברג,
חוזרת. לוסי אהריש/ענת מוסברג

לאחר ההחלטה השנויה במחלוקת של רשת 13 כי המגישה המוערכת לוסי אהריש לא תמשיך בערוץ הממוזג, אהריש נוחתת בבית טלוויזיוני חדש - כאן חינוכית, כך נודע לוואלה! תרבות. "רק בהצבעה" יהיה שם התוכנית החדשה שתגיש לצעירים, ובה ילדים ובני נוער ישראליים יבטאו את דעתם על נושאים בוערים מחיי היום יום שלהם ומעולמם התרבותי והחברתי. אהריש תברר בעזרת הרשתות החברתיות וסקרים מקצועיים את דעותיהם השונות. התוכנית תעלה בדצמבר ותופק על ידי אולפני הרצליה. זוהי סנונית ראשונה מתוך לוח שידורים חדש בכאן חינוכית שיעלה באותו חודש. עם זאת, גורמים בתעשיה אומרים כי "אהריש לא פוטרה ולא התפטרה מרשת 13, אבל הגיעה להבנות תחת חוזה שמשחרר אותה מבלעדיות מול רשת".

בדצמבר האחרון נודע כי יוסי ורשבסקי, מנכ"ל רשת 13, החליט כי המגישה לא תמשיך עם תוכניתה "שיחת היום" בערוץ הממוזג, ולשעת השידור שלה ייכנס יעקב אילון בהגשת מהדורת חמש. תכניתה של אהריש ברשת 13 זכתה להערכה בתעשייה ואף העלתה את הרייטינג בשעה שבה שידרה, ועם זאת זכתה לנתוני רייטינג ממוצעים נמוכים יותר לעומת התכניות המקבילות בערוץ עשר וקשת. הוצאתה של אהריש מלוח המשדרים עוררה ביקורות רבות. בין השאר היא הכעיסה אחת מכוכבות רשת 13, צופית גרנט, שאמרה לוואלה! תרבות: "בעיניי זו החלטה נוראית ושגויה. לוסי אהריש היא טאלנט שגדול לא רק על רשת, היא גדולה על ישראל. איך אפשר להפסיד טאלנט כזה? בקיצור חרא של החלטה"; על עצומה שעלתה אז לרשת וקראה לא להוריד את תוכניתה חתמו עשרות אלפי אנשים; ואפילו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מתח ביקורות על ההחלטה בציוץ בטוויטר, בו הגדיר את אהריש בין השאר כ"עיתונאית דעתנית, חריפה, אינטליגנטית, שהעלתה נושאים חשובים, ולא תמיד פופולריים, לשיח הציבורי. המאבק בגזענות, המאבק למען חלשים, נכים, להט"ב, ילדים עם מוגבלויות ועוד. אנחנו צריכים את לוסי".

לוסי אהריש פגישה עם רוני קובן. כאן 11, צילום מסך
בקרוב בכאן חינוכית. לוסי אהריש/צילום מסך, כאן 11

בהמשך אותו חודש התקיימה אז פגישה מתוחה בין אהריש לוורשבסקי. מקורב לאהריש סיפר לוואלה! תרבות כי בפגישה ורשבסקי לא הציע לה רצועה חלופית או תוכנית אחרת. אהריש מצדה אמרה לו כי היא נפגעה מהדרך שבה נודעה לה הבשורה, ואמר: "אהריש מחתה על כך ששמעה על הורדת תכניתה מעיתונאים, אמרה ליוסי 'ההתנהגות שלך זה ביזיון אחד גדול' וביקשה שיפטר אותה, אך הוא סרב".

בחודש שעבר אהריש החלה להגיש תוכנית בגלי צה"ל עם ג'קי לוי, שהחליפה את תוכניתם של יועז הנדל וניצן הורביץ בעקבות כניסתו של הנדל לכנסת. כבר בסוף דצמבר יכולתם לקרוא לראשונה בוואלה! תרבות כי בתאגיד השידור הציבורי כאן מתעניינים בגיוסה של אהריש לשורותיהם. כעת, כאמור, נודע שהמגעים הבשילו לשיתוף פעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully