וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כש"הכלה מאיסטנבול" פוגשת את הקולנוע

6.6.2019 / 4:10

"תל אביב על האש", שעולה לאקרנים בסוף השבוע, מתרחש מאחורי הקלעים של אופרת סבון פלסטינית ופיקטיבית. זו הזדמנות לחזור לעוד כמה סבוניות בידיוניות שפגשנו בסדרות ובסרטים, מ"טוטסי" ועד "טווין פיקס"

יונייטד קינג/יונייטד קינג

לאחר שקיבל פרס בפסטיבל ונציה ושבר את הקופות בצרפת, "תל אביב על האש" יעלה בסוף השבוע לאקרנים גם בישראל. סאמח זועבי כתב וביים בכישרון רב את הקומדיה המבריקה הזו, בה מככב קייס נאשף כתסריטאי פלסטיני של אופרת סבון דוברת ערבית, המשודרת בהצלחה ענקית גם בישראל. הסבונייה הזו נראית כמו פארודיה על "הכלה מאיסטנבול" ועל הטירוף שעוררה אצלנו, אך למעשה, הסרט נכתב לפני עלייתו של הלהיט הטורקי והצליח לחזות את העתיד בלי להתכוון לכך.

השימוש במסגרת של אופרת סבון פיקטיבית הוא מהלך חדשני למדי בקולנוע הישראלי, אך ראינו אותו לא פעם בסרטים ובסדרות אמריקאיות. הדבר קרה בעיקר בשנות השמונים ועד התשעים, עד שהז'אנר הטלוויזיוני החל לדעוך כתוצאה מהפופולריות הטלוויזיונית של משפט או.ג'יי סימפסון ולאחר מכן של הריאליטי, שתפסו לו את המשבצת.

וכך, בשנים האחרונות אנחנו כבר כמעט לא פוגשים סבוניות פיקטיביות על המסכים, אבל נוכל להתנחם במורשת המכובדת שקדמה ל"תל אביב על האש". לרגל עלייתו לאקרנים, הנה כמה אופרות סבון עסיסיות ומלאות תככים ודמויות צבעוניות, שלמעשה לא שודרו מעולם.

תל אביב על האש. יונייטד קינג,
תל אביב על האש/יונייטד קינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully